Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Ożywienie niemieckiej przyjazdówki
Niemiecka branża turystyczna odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania wśród turystów z zagranicy. Ten trend jest zgodny z rezultatami najnowszego badania wizerunku Niemiec na świecie.
Platforma Site Minder's World Hotel Index odnotowuje w październiku 2021 udział gości zagranicznych w rezerwacjach pokoi w hotelach niemieckich na poziomie 30,8 procent w 400 globalnych kanałach rezerwacji hotelowych. Wedle tych informacji udział turystyki przyjazdowej w tych kanałach rezerwacji powrócił do poziomu sprzed kryzysu.
Jednocześnie wiodące na świecie przedsiębiorstwo z branży badań rynku Ipsos ogłosiło właśnie, że Niemcy po raz kolejny zajęły pierwsze miejsce w renomowanym rankingu marek narodowych Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2021. Kanada (70,64 punktów) i Japonia (70,52 punktów) uplasowały się kolejno na drugim i trzecim miejscu. Od 2008 roku Niemcy zawsze znajdują się w TOP 3 w rankingu NBI.
Najnowsze raporty pokazują bezpośrednie korelacje między doskonałą reputacją Niemiec, rosnącą chęcią podróżowania na naszych rynkach źródłowych, naszymi antycyklicznymi akcjami marketingowymi i skuteczną strategią odbudowy turystyki przyjazdowej, a także pozycjonowaniem Niemiec jako celu podróży w warunkach coraz ostrzejszej konkurencji w branży - powiedziała Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT),
W ogólnym rankingu NBI 2021 Niemcy otrzymały 71,06 punktów, o 1,94 więcej niż w roku poprzednim, co zarazem stanowi najwyższy średni wynik mierzony w historii NBI.
Niemcy weszły do pierwszej dziesiątki w pięciu z sześciu kategorii, w których NBI ocenia wartość marki krajów: eksport, rząd, kultura, turystyka i imigracja/inwestycje. W kategorii "Turystyka" Niemcy uzyskały 73,24 pkt, co jest oceną o 2,65 pkt lepszą niż w roku ubiegłym i w rezultacie oznacza 10. miejsce w rankingu globalnym. W podkategoriach dotyczących miejsc i atrakcji turystycznych ponadprzeciętnym uznaniem cieszą się zwłaszcza "zabytki architektoniczne" i "miasta tętniące życiem", które zajmują 7. miejsce.
Oprócz ogólnego porównania wizerunku, NBI identyfikuje pięć najważniejszych, zdaniem respondentów, problemów o charakterze ogólnoświatowym. Według NBI kwestiami wymagającymi najpilniejszej interwencji w 2021 roku są ochrona środowiska i zasobów naturalnych, a następnie ograniczenie ubóstwa, poprawa warunków i jakości życia, rozwiązywanie kryzysów zdrowotnych oraz ochrona praw człowieka. Oceniając wdrażane koncepcje rozwiązań tych problemów respondenci umieścili Niemcy na drugim miejscu w zestawieniu globalnym oraz na pierwszym miejscu w obszarze zarządzania zdrowiem. Na potrzeby NBI 2021 w okresie od 6 lipca do 13 sierpnia 2021 roku przeprowadzono ponad 60 tys. reprezentatywnych dla populacji ankiet z osobami powyżej 18 roku życia
w 20 krajach.
Według firmy badawczej Forward Keys zajmującej się analizowaniem ruchu lotniczego do lipca 2021 roku liczba międzynarodowych przylotów do Niemiec wzrosła do około jednej czwartej analogicznej wielkości z 2019 r., a w sierpniu i wrześniu 2021 r. sięgnęła około jednej trzeciej poziomu sprzed kryzysu.
Sprzedaż biletów kolejowych relacji międzynarodowych do Niemiec za pośrednictwem kanałów sprzedaży e-commerce Deutsche Bahn wyniosła od stycznia do lipca 2021 roku 37,0 proc. wielkości za analogiczny okres 2019 roku, 41,5 proc. do sierpnia i 44,3 proc. do września 2021 roku.
MKG Consulting szacuje obłożenie hoteli (przez gości z kraju i zagranicy) na 52,2% w ostatnim tygodniu lipca, na koniec sierpnia na 54,1%, zaś na koniec września na 56,2 % w stosunku do danych sprzed pandemii.
Pomysłodawcą NBI jest amerykański badacz marek Simon Anholt. Ranking ma wspierać rządy i ich organizacje w planowaniu wytycznych, strategii, inwestycji i innowacji. Od 2005 roku NBI określa wartość marki krajów w oparciu o sześć kryteriów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka i imigracja/inwestycje, które z kolei składają się z 23 szczegółowych elementów.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Dział dla turystów:
Itaka: nocne spotkanie z
Nowe połączenie z Kraków
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Komisja Europejska zaaprobowała niemieckie programy pomocy dla przedsiębiorców
Polacy coraz chętniej sięgają po wina z wyższej półki
Cyfryzacja przyszłością turystyki?
Niezadowolona turystka na własną rękę zmieniła hotel - sprawa trafiła do sądu
Port lotniczy Lublin z nowym połączeniem
Restauracja w Renaissance Warsaw Airport Hotel najlepsza w sieci Renaissance
Wrześniowe wyjazdy droższe niż przed rokiem
Rozpoczyna się festiwal Opolski Bifyj
Turyści już nie pojeżdżą na słoniach w Angkor Wat
Wyjazdy na Sycylię i Korfu tańsze niż przed tygodniem
Jesienne wyjazdy we własnym zakresie
Wielkanocny spadek sprzedaży w biurach podróży?
TFP zacznie wypłacać pieniądze, zamiast je pożyczać?
Czarnogóra przywraca część ograniczeń
Prezydent podpisał ustawę o PNR
Sieć a&o osiągnęła kolejny poziom
Malejące przeceny powinny niedługo pozwolić odetchnąć touroperatorom
