Ożywienie niemieckiej przyjazdówki
Niemiecka branża turystyczna odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania wśród turystów z zagranicy. Ten trend jest zgodny z rezultatami najnowszego badania wizerunku Niemiec na świecie.
Platforma Site Minder's World Hotel Index odnotowuje w październiku 2021 udział gości zagranicznych w rezerwacjach pokoi w hotelach niemieckich na poziomie 30,8 procent w 400 globalnych kanałach rezerwacji hotelowych. Wedle tych informacji udział turystyki przyjazdowej w tych kanałach rezerwacji powrócił do poziomu sprzed kryzysu.
Jednocześnie wiodące na świecie przedsiębiorstwo z branży badań rynku Ipsos ogłosiło właśnie, że Niemcy po raz kolejny zajęły pierwsze miejsce w renomowanym rankingu marek narodowych Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2021. Kanada (70,64 punktów) i Japonia (70,52 punktów) uplasowały się kolejno na drugim i trzecim miejscu. Od 2008 roku Niemcy zawsze znajdują się w TOP 3 w rankingu NBI.
Najnowsze raporty pokazują bezpośrednie korelacje między doskonałą reputacją Niemiec, rosnącą chęcią podróżowania na naszych rynkach źródłowych, naszymi antycyklicznymi akcjami marketingowymi i skuteczną strategią odbudowy turystyki przyjazdowej, a także pozycjonowaniem Niemiec jako celu podróży w warunkach coraz ostrzejszej konkurencji w branży - powiedziała Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT),
W ogólnym rankingu NBI 2021 Niemcy otrzymały 71,06 punktów, o 1,94 więcej niż w roku poprzednim, co zarazem stanowi najwyższy średni wynik mierzony w historii NBI.
Niemcy weszły do pierwszej dziesiątki w pięciu z sześciu kategorii, w których NBI ocenia wartość marki krajów: eksport, rząd, kultura, turystyka i imigracja/inwestycje. W kategorii "Turystyka" Niemcy uzyskały 73,24 pkt, co jest oceną o 2,65 pkt lepszą niż w roku ubiegłym i w rezultacie oznacza 10. miejsce w rankingu globalnym. W podkategoriach dotyczących miejsc i atrakcji turystycznych ponadprzeciętnym uznaniem cieszą się zwłaszcza "zabytki architektoniczne" i "miasta tętniące życiem", które zajmują 7. miejsce.
Oprócz ogólnego porównania wizerunku, NBI identyfikuje pięć najważniejszych, zdaniem respondentów, problemów o charakterze ogólnoświatowym. Według NBI kwestiami wymagającymi najpilniejszej interwencji w 2021 roku są ochrona środowiska i zasobów naturalnych, a następnie ograniczenie ubóstwa, poprawa warunków i jakości życia, rozwiązywanie kryzysów zdrowotnych oraz ochrona praw człowieka. Oceniając wdrażane koncepcje rozwiązań tych problemów respondenci umieścili Niemcy na drugim miejscu w zestawieniu globalnym oraz na pierwszym miejscu w obszarze zarządzania zdrowiem. Na potrzeby NBI 2021 w okresie od 6 lipca do 13 sierpnia 2021 roku przeprowadzono ponad 60 tys. reprezentatywnych dla populacji ankiet z osobami powyżej 18 roku życia
w 20 krajach.
Według firmy badawczej Forward Keys zajmującej się analizowaniem ruchu lotniczego do lipca 2021 roku liczba międzynarodowych przylotów do Niemiec wzrosła do około jednej czwartej analogicznej wielkości z 2019 r., a w sierpniu i wrześniu 2021 r. sięgnęła około jednej trzeciej poziomu sprzed kryzysu.
Sprzedaż biletów kolejowych relacji międzynarodowych do Niemiec za pośrednictwem kanałów sprzedaży e-commerce Deutsche Bahn wyniosła od stycznia do lipca 2021 roku 37,0 proc. wielkości za analogiczny okres 2019 roku, 41,5 proc. do sierpnia i 44,3 proc. do września 2021 roku.
MKG Consulting szacuje obłożenie hoteli (przez gości z kraju i zagranicy) na 52,2% w ostatnim tygodniu lipca, na koniec sierpnia na 54,1%, zaś na koniec września na 56,2 % w stosunku do danych sprzed pandemii.
Pomysłodawcą NBI jest amerykański badacz marek Simon Anholt. Ranking ma wspierać rządy i ich organizacje w planowaniu wytycznych, strategii, inwestycji i innowacji. Od 2005 roku NBI określa wartość marki krajów w oparciu o sześć kryteriów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka i imigracja/inwestycje, które z kolei składają się z 23 szczegółowych elementów.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział dla turystów:
Najlepszy wrzesień w historii Katowice
Dobry wrzesień w Kraków
Starsze aktualności:
Święta poza domem nie są już
Rego-Bis - Nowy Rok, nowe połączenia i
Ruszyła przedsprzedaż biletów na targi
Sławomir Nitras nowym ministrem sportu i
Chiny obniżają ceny wiz
Sprawozdawczość z najmu krótkoterminowego coraz
Rozstrzygnięto konkurs Teraz Polska
Dokąd polecieli Polacy z Join
Ceny wycieczek delikatnie w
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Niskie zadowolenie klientów w
Komisja Europejska zaaprobowała niemieckie programy pomocy dla przedsiębiorców
Polacy coraz chętniej sięgają po wina z wyższej półki
Cyfryzacja przyszłością turystyki?
Wyjazdy na Sycylię i Korfu tańsze niż przed tygodniem
Jesienne wyjazdy we własnym zakresie
Restauracja w Renaissance Warsaw Airport Hotel najlepsza w sieci Renaissance
Brussels Airlines pomoże zwolnionym w szukaniu tymczasowej pracy
Wrześniowe wyjazdy droższe niż przed rokiem
Rozpoczyna się festiwal Opolski Bifyj
Turyści już nie pojeżdżą na słoniach w Angkor Wat
Prezydent podpisał ustawę o PNR
Port lotniczy Lublin z nowym połączeniem
Wielkanocny spadek sprzedaży w biurach podróży?
TFP zacznie wypłacać pieniądze, zamiast je pożyczać?
Czarnogóra przywraca część ograniczeń
Niezadowolona turystka na własną rękę zmieniła hotel - sprawa trafiła do sądu
Malejące przeceny powinny niedługo pozwolić odetchnąć touroperatorom
Jakie kierunki najpopularniejsze w Neckermannie?
Czy ktoś podróżował z biurem ALBION ze Szczytna?
Sunshine Holiday S.A. szuka do pracy w biurze w Chorzowie
Port lotniczy z Babimoście jako lotnisko rezerwowe Euro 2012