Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. sprzedaży
- Specjalista ds. turystyki - TUI FR M1 Poznań
- ogólnopolski Touroperator na sprzedaż
- Pilot do Wiednia 02-04.05.2025 z Kozienic
- Praca w Biurze Podróży
- Specjalista ds. turystyki przyjazdowej (incoming)...
- Specjalista ds. Turystyki
- Przewodnik Mediolan 2.05.2025
- Pomoc kuchenna w ośrodku wczasowym
- Specjalistka ds. sprzedaży i marketingu

Silni rosną w siłę, słabsi jeszcze bardziej słabną?
Silni są nadal silni, słabsi są jeszcze słabsi - taki wniosek można wysnuć z analizy danych finansowych dużych i średnich organizatorów i pośredników turystycznych, który przygotował zespół Tipi Software. Co gorsza, kondycja finansowa niektórych firm zaczyna się robić krytyczna.
Z badań Tipi Software 26% średnich i dużych przedsiębiorstw turystycznych osiągnęło w roku 2018 stratę. Bezpośrednim impulsem do przeprowadzenia badania stanu branży było zgłoszenie niewypłacalności przez Mediterraneum, Steja Travel oraz Kama Tours w lipcu tego roku. Łącznie od stycznia 2019 r. do sierpnia niewypłacalność ogłosiło już 8 przedsiębiorstw, nie uwzględniając Net Holiday, które wycofuje się z rynku, oraz 7islands, które znacznie ogranicza swoją działalność. Dla porównania, w całym zeszłym roku tylko cztery podmioty zgłosiły swoją niewypłacalność.
Czas pokaże, czy wzrost liczby niewypłacalności to jednorazowa anomalia czy trwałe obniżenie rentowności touroperatorów. Według autorów ratingu, już teraz widać jednak negatywną tendencję na rynku, a przed organizatorami turystyki jeszcze najtrudniejszy okres, czyli zakończenie sezonu i rozliczenie się z kontrahentami zagranicznymi.
Wyniki poszczególnych modeli predykcyjnych i oceny ratingowej zostały opublikowane w takiej wartości, jaka wynika z literatury naukowej, bez żadnych korekt lub innych
modyfikacji ze strony ekspertów Tipi Software. Należy także pamiętać o ograniczonej skuteczności wypracowanych w nauce modeli predykcyjnych. Niektóre wskaźniki zostały skonstruowane w taki sposób, aby zredukować ryzyko pominięcia zagrożenia upadłością, wobec czego rozpoznają to ryzyko częściej niż pozostałe. Inne lepiej radzą sobie w danym rodzaju działalności aniżeli w pozostałych. Nie da się stworzyć uniwersalnego modelu, który potrafiłby jednoznacznie ocenić każdą, nawet najbardziej skomplikowaną sytuację finansową indywidualnego przedsiębiorstwa. W ocenie zespołu Tipi Software skuteczność każdego z modeli wynosi zazwyczaj około 80%.
Poniżej pełen rating przygotowany przez Tipi Software
Możesz także pobrać plik: turinfo_20190819_rating-firm-turystycznych-2019.pdf
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pojawił się nowy rating biur podróży
[2019-08-19 16:42 95.216.15.*]
To Krzysztof Piątek z Neckermanna na odchodne narobił takich strat???!!!
To dobra ''rekomendacja'' na prezesa PZOT odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Uhonorowano nowych Ambasadorów Kongresów
Dział badania rynku i analizy:
GUS: liczba turystów w Polsce
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Starsze aktualności:
McDonald`s przegrał przed Sądem
Czego boją się Polacy na
Jakich wakacji szukano w
Dofinansowania wycieczek dla szkół za 70 mln
Nowe kierunki w ofercie EXIM
Wenecja idzie dalej z
Prezes Polskiej Grupy Lotniczej
Grecja próbuje odzyskać marmury z
Duży touroperator
Światowe Forum Ekonomiczne o rozwoju sektora
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Niemieckie atrakcje turystyczne zaprezentowały się w Katowicach
Accor wprowadza nową markę hotelową
POT rozpoczyna kampanię promującą turystykę krajową
W Grecji zostanie otwarte podwodne muzeum
Turcja na drodze do hiper-konkurencyjności
Organizacje turystyczne apelują: Tak dla testów, nie dla kwarantanny
Norwegian - ostrzegam bo sa nieuczciwi i kłamią
TSUE o przepisach pozwalających na odroczenie zwrotu za odwołany wyjazd
Co nas ciągnie w góry? Wyniki badań PKL
Rekordowa siatka połączeń Ryanair z Katowice Airport
PFR inwestuje w spółkę zależną Rainbow
Polska Grupa Lotnicza zmienia resort
Nowy parking przy lotnisku we Wrocławiu