TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Silni rosną w siłę, słabsi jeszcze bardziej słabną?

Silni są nadal silni, słabsi są jeszcze słabsi - taki wniosek można wysnuć z analizy danych finansowych dużych i średnich organizatorów i pośredników turystycznych, który przygotował zespół Tipi Software. Co gorsza, kondycja finansowa niektórych firm zaczyna się robić krytyczna.


Z badań Tipi Software 26% średnich i dużych przedsiębiorstw turystycznych osiągnęło w roku 2018 stratę. Bezpośrednim impulsem do przeprowadzenia badania stanu branży było zgłoszenie niewypłacalności przez Mediterraneum, Steja Travel oraz Kama Tours w lipcu tego roku. Łącznie od stycznia 2019 r. do sierpnia niewypłacalność ogłosiło już 8 przedsiębiorstw, nie uwzględniając Net Holiday, które wycofuje się z rynku, oraz 7islands, które znacznie ogranicza swoją działalność. Dla porównania, w całym zeszłym roku tylko cztery podmioty zgłosiły swoją niewypłacalność.

Czas pokaże, czy wzrost liczby niewypłacalności to jednorazowa anomalia czy trwałe obniżenie rentowności touroperatorów. Według autorów ratingu, już teraz widać jednak negatywną tendencję na rynku, a przed organizatorami turystyki jeszcze najtrudniejszy okres, czyli zakończenie sezonu i rozliczenie się z kontrahentami zagranicznymi.





Wyniki poszczególnych modeli predykcyjnych i oceny ratingowej zostały opublikowane w takiej wartości, jaka wynika z literatury naukowej, bez żadnych korekt lub innych
modyfikacji ze strony ekspertów Tipi Software. Należy także pamiętać o ograniczonej skuteczności wypracowanych w nauce modeli predykcyjnych. Niektóre wskaźniki zostały skonstruowane w taki sposób, aby zredukować ryzyko pominięcia zagrożenia upadłością, wobec czego rozpoznają to ryzyko częściej niż pozostałe. Inne lepiej radzą sobie w danym rodzaju działalności aniżeli w pozostałych. Nie da się stworzyć uniwersalnego modelu, który potrafiłby jednoznacznie ocenić każdą, nawet najbardziej skomplikowaną sytuację finansową indywidualnego przedsiębiorstwa. W ocenie zespołu Tipi Software skuteczność każdego z modeli wynosi zazwyczaj około 80%.

Poniżej pełen rating przygotowany przez Tipi Software

Możesz także pobrać plik: turinfo_20190819_rating-firm-turystycznych-2019.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
tipi software rating biuro podróży


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję