TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

PLL LOT podsumowują rok 2021

Polskie Linie Lotnicze LOT podsumowały miniony rok.


Narodowy przewoźnik wykonał w sumie ponad 54.000 operacji na 151 trasach, odwiedzając 109 portów lotniczych, przewożąc niemal 4,2 mln Pasażerów, pokonując w tym czasie 80 milionów kilometrów. O ile po zniesieniu restrykcji wjazdowych do Nowego Jorku (JFK i EWR) i do Chicago liczba Gości na pokładach samolotów do Ameryki Północnej wróciła do poziomu z 2019 roku, o tyle w dalszym ciągu znacząco zredukowana jest siatka azjatycka - Seul, Tokio czy Pekin/Daxing. W ramach siatki europejskiej dużym powodzeniem cieszyły się połączenia do Paryża czy Wilna, natomiast absolutnym hitem okazała się Tirana, będąca najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym. W sezonie zimowym popularność zyskały rejsy do uruchomionego jesienią Dubaju oraz wznowione połączenia do Colombo i Miami.

W 2021 roku LOT rozwinął działalność w segmencie podróży wakacyjnych - dzięki współpracy z biurami podróży zrealizował czterokrotnie więcej operacji czarterowych niż w roku 2020. W segmencie przewozów towarowych LOT przewiózł niemal dwukrotnie więcej cargo niż w roku 2020.

Rok 2021 to również rok wprowadzenia kolejnych udogodnień dla Pasażerów. Podróżującym naszymi Boeingami 737 przewoźnik do dyspozycji bezprzewodowy system rozrywki pokładowej, nową ofertę posiłków dla pasażerów klasy ekonomicznej.

Czas pandemii szczególnie mocno dotknął branżę lotniczą. Jednak w PLL LOT spożytkowaliśmy ten okres na wykorzystanie wszystkich nadarzających się możliwości biznesowych, rozwijając się tam, gdzie popyt był największy - w przewozach wakacyjnych i cargo. Dziękuję naszym Gościom za każdą podróż na naszych pokładach, a Partnerom biznesowym za zaufanie i współpracę - powiedział Michał Fijoł, Członek Zarządu PLL LOT ds. Handlowych.

Biorąc pod uwagę wszystkie utrudnienia związane z pandemią COVID-19, pozytywnie oceniam wyniki operacyjne PLL LOT za rok 2021. Regularność operacji wyniosła 99,7%, a punktualność wzrosła do 86%, co plasuje nas na ósmym miejscu najbardziej punktualnych przewoźników w Europie. Chciałbym również podziękować wszystkim zaangażowanym w operacje PLL LOT: agentom handlingowym, służbom kontroli ruchu lotniczego, pracownikom lotnisk i mechanikom, pracownikom i współpracownikom LOT-u. - dodał Maciej Wilk, Członek Zarządu ds. Operacyjnych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
pll lot czartery cargo ruch regularny pandemia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję