TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






TUI stawia na sztuczną inteligencję

Zarząd TUI i Rada Zakładowa Grupy przyjęły wspólny "Dokument programowy" w sprawie wykorzystania sztucznej inteligencji (AI). W artykule skupiono się na potencjale sztucznej inteligencji i jej wpływie na pracowników.


W dokumencie po raz pierwszy sformułowano bariery ochronne dotyczące wprowadzenia i wykorzystania sztucznej inteligencji w TUI. Niniejszym dokumentem Zarząd i Rada Zakładowa Grupy wysyłają sygnał na rzecz otwartego, opartego na możliwościach podejścia do technologii AI w TUI, co przyniesie korzyści zarówno firmie, jak i jej pracownikom.

Dokument koncentruje się głównie na szkoleniu pracowników, aby przystosowali ich do świata pracy napędzanego sztuczną inteligencją. W szczególności aplikacje oparte na generatywnej sztucznej inteligencji doprowadzą do wzrostu produktywności i efektywności. TUI zaoferuje rozbudowane programy szkoleniowe, dzięki którym pracownicy będą mogli już na wczesnym etapie poznać potencjał generatywnej sztucznej inteligencji oraz przetestować i wdrożyć te technologie we własnym obszarze pracy. Już teraz widać duże zainteresowanie tego typu programami, czego dowodem jest wprowadzenie dwóch początkowych kursów e-learningowych na temat "Generatywnej sztucznej inteligencji". W ciągu trzech tygodni skorzystało z nich prawie 7 000 pracowników.

TUI będzie szeroko wykorzystywać sztuczną inteligencję we własnych systemach i w codziennych procesach pracy. Zależy nam, aby pracownicy mogli nadążać za tymi nowinkami technologicznymi. W TUI jesteśmy przekonani, że sztuczna inteligencja nie zastępuje miejsc pracy, a raczej pewne z zadań. Dlatego skupiamy się na szkoleniu naszych pracowników do zadań o wyższej wartości. Podejmujemy ważny temat na przyszłość i kształtujemy go - otwarcie i bez strachu - mówi Sybille Reiss, Chief People Officer w Grupie TUI.

Wykorzystujemy potencjał sztucznej inteligencji dla TUI - odpowiedzialnie i skupiając się na możliwościach. Dlatego też w centrum uwagi Policy Paper znajdują się pracownicy: warunki zatrudnienia i pracy w TUI nie ulegną pogorszeniu w wyniku wprowadzenia i stosowania sztucznej inteligencji. Sztuczna inteligencja powinna przyczyniać się do tworzenia zróżnicowanego, sprawiedliwego i niedyskryminującego środowiska pracy. W odniesieniu do kandydatów i pracowników w TUI obowiązuje następująca zasada: ostateczną decyzję podejmuje człowiek -przekonuje Frank Jakobi, Przewodniczący Rady Pracowniczej TUI AG.

W dokumencie uzgodniono kompleksowe i regularne informowanie oraz zaangażowanie przedstawicieli pracowników we wdrażanie nowych aplikacji AI. Jest to już standardowa praktyka w przypadku wielu innych strategicznych kwestii w TUI. W przyszłości zespół doradców AI składający się z równej reprezentacji firmy i pracowników będzie monitorował postęp techniczny i związane z nim kwestie etyczne. Do zadań komisji należy także zapewnienie ochrony zdrowia, zwłaszcza w obliczu potencjalnego stresu psychicznego.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
tui sztuczna inteligencja zatrudnienie praca




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję