Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pracownik do Biura Podróży
- bilety PIOTRUŚ PAN 13.11.2024
- Business Support Specialist
- Obsługa klienta w biurze podróży
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI W BIURZE PODRÓŻY W...
- Pilot wycieczek
- Sprzedam Biuro Podróży - Organizator
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. sprzedaży
- ITAKA RUMIA - Starszy Specjalista ds. Turystyki
Rośnie ruch, rośnie ilość skarg
Wraz z wzrostem ruchu turystycznego, wzrosła ilość skarg do UOKiK na firmy turystyczne. Do końca czerwca wpłynęło 750 skarg w szeroko rozumianym biznesie turystycznym. Do dwukrotny wzrost względem pierwszej połowy roku ubiegłego.
Najczęstsze skargi dotyczą linii lotniczych - liderem tej niechlubnej listy jest Wizz Air (110 skarg). UOKiK wskazuje tutaj skargi na ceny linii telefonicznej dla klientów (trwają dwa postępowanie wyjaśniające ceny infolinii dla klientów przewoźników i sprzedawców biletów). Od 1 stycznia 2023 obowiązuje bowiem prawo, które nie zezwala na podwyższone koszty infolinii dla klienta. Problemem jest także sprawa zagubionego bagażu, czytelnego podawania cen z ostatnich 30 dni i warunków oferty "Elastyczny towarzysz podróży".
Rzecznik UOKiK Małgorzata Cieloch wskazała także, że w segmencie biur podróży stosunkowo często są skargi na brak rezydenta, lub nie pełnienie przez niego właściwie funkcji, której oczekiwali klienci. Skarg na "wirtualnego rezydenta" nie było, ale były skargi na jakość infolinii.
W tym roku wypłynęło już dużo skarg na niezgodność usługi z umową tj. różnice między obiecanymi warunkami w hotelu/zdjęciami, a rzeczywistą ofertą. Takie skargi stanowiły ponad 10% wszystkich skarg. Odnotowano także skargi na zmiany godzin wylotów i przylotów, a także czasu transferów co realnie miało prowadzić do skrócenia urlopu i UOKiK uznał, że skarga taka może być zasadna.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Niemiecka turystyka ma się
Niemiecki workshop
Dział hotele, pensjonaty:
Baza noclegowa na delikatnym
IGHP: jesień słabsza od
Projekt opłaty turystycznej niepokoi branżę
Obiekty noclegowe zanotowały wzrost liczby gości w pierwszym
Starsze aktualności:
Rekordowy rok dla PKP
Ponad milionowa kara dla
Grudzień lepszy niż niektóre tygodnie
Co Polacy wybrali na
Zareklamuj swój obiekt dla
Sąsiedzi czekają na turystów z
Sąd UE: Pomoc dla Air France
Nekera promuje Arabię
Które linie lotnicze zostały uznane za najbezpieczniejsze?
Ruszyła sprzedaż ofert w ramach Weekend za pół ceny
Co się wydarzy podczas Dnia Turystyki bez Barier?
Rainbow uruchomił nowy program lojalnościowy
Prawie połowa wyjazdów zorganizowanych to chartery
Rząd zapowiada dodatkową pomoc dla przedsiębiorców
80 kierunków w letniej siatce połączeń z Wrocławia
Rząd nie pobierze podatku od umorzonego zwrotu pomocy z Tarczy Finansowej
MROT rozpoczyna kampanię promującą wypoczynek na wsi
Konferencja kryzysowa dla restauratorów
Do Polski napływają nowe marki hotelowe
Uszkodzona atrakcja we włoskim miasteczku
Tarcza PFR wzbudza wątpliwości Rzecznika MŚP
Ministerialna opłata pogrąży polski cydr?
Lufthansa: ponad 300 mln euro straty w pierwszym kwartale roku
TFG: Touroperatorzy mają problem z deklaracjami
Jeszcze jest taniej niż w last minute