Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Katowice - Incentive Manager
- Viktoria Travel szuka -od 7500 zł brutto
- Praktykant z angielskim do biura podróży w...
- Pilot oraz przewodnik na wycieczkę do Malborka i...
- Szukam wychowawców 14-21.07
- pilot wycieczek - Andaluzja
- Specjalista ds Turystyki
- Specjalista ds Turystyki Gliwice
- Stażysta / Stażystka ds. Turystyki
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki

Polacy częściej sięgają po luksusowe alkohole
Rynek alkoholi luksusowych w Polsce jest jednym z szybciej rozwijających się segmentów dóbr luksusowych. Choć łączna konsumpcja alkoholu w Polsce utrzymuje się na zbliżonym poziomie, rosną wydatki.
Dynamicznie zwiększa się zwłaszcza sprzedaż whisky - roczne wydatki konsumentów na ten alkohol przekraczają już 2 mld zł. Popularnością cieszą się nie tylko whisky od globalnych, dużych producentów, lecz także te pochodzące z niewielkich destylarni. Na rozwoju tego segmentu chce skorzystać Grupa Ambra, która uruchamia nową sieć sprzedaży alkoholi premium pod marką Distillers Limited, importera małych destylarni. W ciągu kilku miesięcy powstanie blisko trzydzieści punktów sprzedaży.
Rynek whisky w Polsce to chyba najbardziej interesujące zjawisko ostatnich 10 lat. W tym czasie z rynku dosyć niszowego, aczkolwiek cieszącego się dużym uznaniem i szacunkiem konsumentów, rynek whisky urósł do wielkości 2 mld zł wydatków. Mamy prawdziwy boom na whisky, a także na inne tzw. szlachetne czy dobre alkohole - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Ogór, prezes zarządu Ambra SA.
Blisko 70 proc. rynku pod względem wartościowym należy do szkockiej whisky, 20 proc. do amerykańskiej, stosunkowo niewiele pijemy tej irlandzkiej i kanadyjskiej. W przeciwieństwie do sektora alkoholi non-premium rynek ekskluzywnych trunków w ostatnich kilku latach nie odnotował spowolnienia, a średni roczny wzrost wynosi kilka procent. Rosnąca sprzedaż alkoholi premium to nie tylko efekt bogacenia się społeczeństwa, lecz także większej świadomości konsumentów.
Produkty premium, także alkohole, mają coraz większe znaczenie. To jasny dowód na to, że my, Polacy, już nie tylko chcemy się zrelaksować, lecz także chcemy to robić w coraz bardziej wyrafinowany sposób - ocenia Olivier Janiak, dziennikarz.
Z raportu KPMG "Rynek dóbr luksusowych" wynika, że ogólna wartość polskiego rynku luksusowych alkoholi w 2017 roku szacowana była na 856 mln zł, a prognozy wskazują, że do 2021 roku segment ten może zanotować wzrost o 36 proc., do poziomu blisko 1,2 mld zł.
Konsumpcja alkoholu nie rośnie w ujęciu ilości wypijanego alkoholu, w krajach rozwiniętych przeżywamy stagnację pod tym względem, tymczasem rosną wydatki na alkohol. To oznacza, że konsumenci inaczej traktują konsumpcję alkoholu. Ona staje się trochę bardziej aspiracyjna. Poszukujemy droższych, bardziej wartościowych produktów, które pasują do naszego nowoczesnego życia i na tym wszystkim korzysta whisky - tłumaczy Robert Ogór.
Według danych Scotch Whisky Association w 2017 roku import szkockiej whisky do Polski w ujęciu ilościowym wyniósł 2,29 mln kartonów (złożonych z 12 butelek po 0,7 l), co oznacza niewielki spadek w skali roku. Jednocześnie rośnie wartość sprowadzonego alkoholu - o 8,6 proc. do blisko 68 mln funtów. Według danych Grupy Ambra, sprzedaż whisky w 2017 roku w Polsce wzrosła o 14 proc. Dla porównania w tym samym czasie sprzedaż wódki wzrosła zaledwie o 2 proc., a piwa - spadła o ok. 1 proc. Coraz częściej sięgamy po lepszą jakościowo whisky.
Whisky pijemy na całym świecie, dosłownie wszędzie powstają nowe destylarnie. Jeśli chodzi o sposób picia, to głosimy hasło, żeby pić tak, jak się lubi, bo nie ma jednego, idealnego sposobu degustacji. Ta kategoria charakteryzuje się dużą otwartością - tłumaczy Łukasz Bandulet, brand manager w Distillers Limited.
Zapotrzebowanie na whisky typu single malt, która jest naszym priorytetem, rośnie w Polsce w bardzo dobrym tempie. Wciąż jest dosyć niskie w zestawieniu z ogólnym popytem na szkocką whisky, ale perspektywy są naprawdę znakomite - wskazuje Jimmy Robertson, regionalny dyrektor sprzedaży w firmie Angus Dundee Distillers. Whisky to bardzo różnorodny napój i m.in. dlatego cieszy się tak dużą popularnością. Są whisky o jasnej barwie, z nutą cytrusów, owocowe, miodowe, a także palone. Każdy znajdzie coś dla siebie - komentuje.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Ekologia może się opłacać w
Nad morzem czekają na
Przewodnik Michelin - 22 nowe lokale w
Dział badania rynku i analizy:
Stabilne wyniki w europejskiej
Więcej gości w obiektach noclegowych niż przed
Ile cudzoziemcy wydawali w
Starsze aktualności:
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Wieliczka osiąga już milion
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu
PARP rozszerza grupę odbiorców wsparcia w ramach
Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę na problemy z lex
Rainbow uruchomił nowy program
Turcja notuje turystyczne
Pierwszy przewoźnik rezygnuje z celu
Gigantyczna kara dla
Wakacje.pl podsumowują półmetek
Koniec z dymkiem na plażach
Nowa Zelandia wzmacnia kontrole bezpieczeństwa na lotniskach
Minister infrastruktury zapowiada nową jakość na polskich drogach
Strategiczny plan budowy CPK jeszcze w tym roku
Festiwal Kuchni Regionalnej i Tradycyjnej `Opolski Bifyj` odwołany
ULC publikuje dane o ruchu na polskich lotniskach
W co spakować się w podróż - walizkę czy plecak? Podpowiadamy!
Podsumowanie majówki 2025 w Polsce
Kraków Airport nawiązuje współpracę z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Konkurs dla firm zajmujących się turystyką gastronomiczną