Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik Biura Salon Franczyzowy Coral Travel
- Konsultant ds. turystyki
- Gdańsk Biuro Podróży w CH zatrudni studenta
- Specjalista/tka ds. turystki - Manager biura
- praca w biurze podróży
- Kraków - pracownik biura podróży poszukiwany
- Pilot sezonie zimowym
- Przewodnik Ołomuniec 7.10.2023
- Gdańsk - Sun Way Travel
- Praca w Krakowie - PRODUCT MANAGER


Ilu klientów obsłużyła Itaka w 2016 roku?
Biuro podróży Itaka dokonało podsumowania roku 2016. Jakie kierunki cieszyły się największą popularnością wśród turystów? Ile salonów sprzedaży posiada opolski touroperator? Ilu klientów obsłużył?
W 2016 roku z oferty Itaki skorzystało 637.000 klientów. Przychody touroperatora za miniony rok wyniosły 1,815 mld PLN. Skonsolidowany wynik brutto osiągnął 58 mln PLN. W roku 2016 opolski touroperator otworzył 15 salonów firmowych, aktualnie jest ich 169. Prowizje wypłacone agentom w 2016 r. były o 6,6 mln PLN wyższe niż w 2015 r.
Kierunki, które odnotowały w 2016 r. znaczące wzrosty sprzedaży to Bułgaria, Chorwacja, Wyspy Kanaryjskie i Włochy. Jak przekonuje wiceprezes Itaki, Piotr Henicz, kierunki na których touroperator rozpoczął operacje czarterowe w 2016 r. po raz pierwszy: Albania i Oman okazały się zarówno pod względem finansowym, jak i opinii klientów. Sprzedaż kierunków greckich utrzymała się na bardzo wysokim poziomie z tendencją wzrostową. Rok 2016 jest kolejnym, który potwierdził rosnący udział sezonu zimowego w ogólnej sprzedaży. Największe wzrosty Itaka odnotowała na kierunkach: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wyspy Zielonego Przylądka, Kuba, Dominikana i Zanzibar. Klienci touroperatora zdecydowanie chętniej niż w 2015 r. w okresie zimowym wybierali wycieczki objazdowe do Indii, Chin, Republiki Południowej Afryki, Malezji i na Madagaskar.
W 2016 roku Itaka dokonała zakupu czeskiego biura Cedok, a także postawiła na rozwój własnego systemu rezerwacyjnego.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Itaka podsumowuje rok
[2017-03-17 16:02 83.26.78.*]
Według powyższych, choć skąpych informacji można wyciągnąć wniosek, że działalność firmy w 2016 roku nastawiona była bardziej na wyniszczenie konkurencji i tzw. wolnych agentów niż na maksymalizację zysku. Lecz jeśli się mylę to perspektywa może być znacznie mniej optymistyczna. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Dział badania rynku i analizy:
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Ceny wrześniowych wyjazdów bez większych
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Starsze aktualności:
Egipt i Bułgaria w coraz lepszych
Czy Polaków stać na
Workation - czy może pomóc
Jak przedłużyć ważność bonu turystycznego? Sprytny
Orient Express La Dolce Vita rozpocznie rezerwacje 6
Ecco Holiday świętuje 20-lecie
KE chce wprowadzić zmiany w kodeksie wizowym
Nekera otwiera szkoły narciarskie w Szwajcarii
Coraz więcej Polaków wybiera Grecję
Linie Emirates dołożą wejściówkę na Expo do biletów
Rozpoczęto konsultacje z przewoźnikami w sprawie budowy CPK
Leo Express wjedzie na polskie tory? Sprzedaż biletów rozpoczęta
Tajska Organizacja Turystyczna udostępnia nowe narzędzie
Zginęli Polacy w katastrofie samolotu na Alasce
Coraz więcej pielgrzymów na Drodze św. Jakuba
EXIM tours z nową stroną i nowym adresem
Wizz Air ogłasza nową politykę bagażową
Będzie chaos - załoga Ryanair planuje strajk
Nowa kampania promocyjna Mołdawii
KE podjęła decyzję w sprawie pomocy publicznej dla SAS