Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Ilu klientów obsłużyła Itaka w 2016 roku?
Biuro podróży Itaka dokonało podsumowania roku 2016. Jakie kierunki cieszyły się największą popularnością wśród turystów? Ile salonów sprzedaży posiada opolski touroperator? Ilu klientów obsłużył?
W 2016 roku z oferty Itaki skorzystało 637.000 klientów. Przychody touroperatora za miniony rok wyniosły 1,815 mld PLN. Skonsolidowany wynik brutto osiągnął 58 mln PLN. W roku 2016 opolski touroperator otworzył 15 salonów firmowych, aktualnie jest ich 169. Prowizje wypłacone agentom w 2016 r. były o 6,6 mln PLN wyższe niż w 2015 r.
Kierunki, które odnotowały w 2016 r. znaczące wzrosty sprzedaży to Bułgaria, Chorwacja, Wyspy Kanaryjskie i Włochy. Jak przekonuje wiceprezes Itaki, Piotr Henicz, kierunki na których touroperator rozpoczął operacje czarterowe w 2016 r. po raz pierwszy: Albania i Oman okazały się zarówno pod względem finansowym, jak i opinii klientów. Sprzedaż kierunków greckich utrzymała się na bardzo wysokim poziomie z tendencją wzrostową. Rok 2016 jest kolejnym, który potwierdził rosnący udział sezonu zimowego w ogólnej sprzedaży. Największe wzrosty Itaka odnotowała na kierunkach: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wyspy Zielonego Przylądka, Kuba, Dominikana i Zanzibar. Klienci touroperatora zdecydowanie chętniej niż w 2015 r. w okresie zimowym wybierali wycieczki objazdowe do Indii, Chin, Republiki Południowej Afryki, Malezji i na Madagaskar.
W 2016 roku Itaka dokonała zakupu czeskiego biura Cedok, a także postawiła na rozwój własnego systemu rezerwacyjnego.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Itaka podsumowuje rok
[2017-03-17 16:02 83.26.78.*]
Według powyższych, choć skąpych informacji można wyciągnąć wniosek, że działalność firmy w 2016 roku nastawiona była bardziej na wyniszczenie konkurencji i tzw. wolnych agentów niż na maksymalizację zysku. Lecz jeśli się mylę to perspektywa może być znacznie mniej optymistyczna. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
KE chce wprowadzić zmiany w kodeksie wizowym
Nekera otwiera szkoły narciarskie w Szwajcarii
Coraz więcej Polaków wybiera Grecję
Linie Emirates dołożą wejściówkę na Expo do biletów
Rozpoczęto konsultacje z przewoźnikami w sprawie budowy CPK
Jak Polacy spędzają urlop w górach?
Nowa siatka połączeń Aerofłotu
Zginęli Polacy w katastrofie samolotu na Alasce
Coraz więcej pielgrzymów na Drodze św. Jakuba
EXIM tours z nową stroną i nowym adresem
Wizz Air ogłasza nową politykę bagażową
Leo Express wjedzie na polskie tory? Sprzedaż biletów rozpoczęta
Tajska Organizacja Turystyczna udostępnia nowe narzędzie
