Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
Transport pasażerski na celowniku Unii
Oczekiwana przez Unię redukcja emisji CO2 z transportu pasażerskiego do 2050 wynosi 70 procent! Takie szacunki o pakiecie Fit 55 Unii Europejskiej przedstawił Polski Instytut Ekonomiczny.
Przyczynkiem do tak radykalnych oczekiwań do redukcji emisji jest fakt, iż emisje w sektorze transportu wzrosły prawie 214% od 1990 roku i tak wysokiego wzrostu nie odnotowano w żadnej innej gałęzi gospodarki. Nie ma tu znaczenia, że ludzie jeżdżą więcej, że państwa które wstąpiły to Unii na tyle się wzbogaciły, że ich obywateli stać na to, aby wyjechać na wakacje, a i wyjazdy i loty służbowe się zdarzają.
Unia chce w pakiecie Fit 55, aby firmy transportowe musiały kupować uprawnienia do emisji w systemie określanym ETS 2 i dzięki zwiększeniu kosztów eksploatacji pojazdów spalinowych ma to doprowadzić do redukcji emisji. Oczywiście planowane są też zachęty, dotacje czy też dopłaty do pojazdów napędzanych alternatywnie (elektryczne, wodorowe).
W prawdzie większość tych informacji odnosi się do transportu publicznego rozumianego jako komunikacja miejska i lokalna, to znając zakusy urzędników wszystkie firmy transportowe mogą trafić do jednego systemu. I może się okazać, że urzędnik nie będzie rozróżniał pomiędzy autobusem komunikacji miejskiej, autokarem do tras krajowych, a transportem międzynarodowym.
Oczekiwanie tak znacznych redukcji emisji CO2 w okresie 28 lat, bez przełomu technologicznego, wskazuje, że Unia chce zlikwidować transport pasażerski (poza pociągami... choć te jeżdżą na prąd generowany u nas z węgla) i sprawić, że do pracy i na wakacje będziemy jechać rowerem i pociągiem.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20220908_pie-raport_transport-pasazerski_2022.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair wygrywa kolejny
Jak Polacy rezerwują loty na igrzyska
Problemy po upadku niemieckiego
Dział aktualności dnia:
Problemy po upadku niemieckiego
Które paszporty są najsilniejsze na
Marek Andryszak wraca do
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Enter Air porozumiał się z Boeingiem w sprawie rekompensaty za uziemienie B 737 Max
Nowy konkurs na targach EuroGastro
Komisja Europejska zaleca znoszenie całkowitych zakazów podróży do Wielkiej Brytanii
Nocowanie.pl: wzrasta liczba zapytań o noclegi
Jakie atrakcje będą na festiwalu whisky w Sopocie?
ECTAA apeluje o dostosowanie ochrony pasażerów linii lotniczych do standardów dyrektywy turystycznej
Krakowska Izba Turystyki apeluje do Premiera o ochronę biur podróży
Wielkopolska promuje się komiksem
Merlin X wprowadza poprawki w sposobie prezentacji oferty
Nowa atrakcja turystyczna w Turcji
Więcej turystów przyjeżdża do Tunezji
Dolnośląska Organizacja Turystyczna obniża składkę dla przedsiebiorców
ATAK HAKERSKI NA TUR-INFO czy tuszowanie tematu?