Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Poszukiwany pilot na wycieczkę
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Transport pasażerski na celowniku Unii
Oczekiwana przez Unię redukcja emisji CO2 z transportu pasażerskiego do 2050 wynosi 70 procent! Takie szacunki o pakiecie Fit 55 Unii Europejskiej przedstawił Polski Instytut Ekonomiczny.
Przyczynkiem do tak radykalnych oczekiwań do redukcji emisji jest fakt, iż emisje w sektorze transportu wzrosły prawie 214% od 1990 roku i tak wysokiego wzrostu nie odnotowano w żadnej innej gałęzi gospodarki. Nie ma tu znaczenia, że ludzie jeżdżą więcej, że państwa które wstąpiły to Unii na tyle się wzbogaciły, że ich obywateli stać na to, aby wyjechać na wakacje, a i wyjazdy i loty służbowe się zdarzają.
Unia chce w pakiecie Fit 55, aby firmy transportowe musiały kupować uprawnienia do emisji w systemie określanym ETS 2 i dzięki zwiększeniu kosztów eksploatacji pojazdów spalinowych ma to doprowadzić do redukcji emisji. Oczywiście planowane są też zachęty, dotacje czy też dopłaty do pojazdów napędzanych alternatywnie (elektryczne, wodorowe).
W prawdzie większość tych informacji odnosi się do transportu publicznego rozumianego jako komunikacja miejska i lokalna, to znając zakusy urzędników wszystkie firmy transportowe mogą trafić do jednego systemu. I może się okazać, że urzędnik nie będzie rozróżniał pomiędzy autobusem komunikacji miejskiej, autokarem do tras krajowych, a transportem międzynarodowym.
Oczekiwanie tak znacznych redukcji emisji CO2 w okresie 28 lat, bez przełomu technologicznego, wskazuje, że Unia chce zlikwidować transport pasażerski (poza pociągami... choć te jeżdżą na prąd generowany u nas z węgla) i sprawić, że do pracy i na wakacje będziemy jechać rowerem i pociągiem.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20220908_pie-raport_transport-pasazerski_2022.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Enter Air porozumiał się z Boeingiem w sprawie rekompensaty za uziemienie B 737 Max
Nowy konkurs na targach EuroGastro
Merlin X wprowadza poprawki w sposobie prezentacji oferty
Nowa atrakcja turystyczna w Turcji
Grecja podsumowuje wakacyjne testy PCR na granicach
Jesteśmy jednym z ostatnich, nieodkrytych kierunków w Europie
ECTAA apeluje o dostosowanie ochrony pasażerów linii lotniczych do standardów dyrektywy turystycznej
Krakowska Izba Turystyki apeluje do Premiera o ochronę biur podróży
Certyfikaty covidowe zostaną rok dłużej
POT zatrudnia nowego dyrektora
Small Planet oferuje wirtualną rzeczywistość na pokładach
Jakie atrakcje będą na festiwalu whisky w Sopocie?
Coraz lepsze wyniki tunezyjskiej turystyki
ATAK HAKERSKI NA TUR-INFO czy tuszowanie tematu?
Odszkodowanie za opóźniony lot musi być wypłacane wyłącznie w euro?
Komisja Europejska zaleca znoszenie całkowitych zakazów podróży do Wielkiej Brytanii
Nocowanie.pl: wzrasta liczba zapytań o noclegi
Więcej turystów przyjeżdża do Tunezji
Dolnośląska Organizacja Turystyczna obniża składkę dla przedsiebiorców
Nigdy więcej z biurem funclub z poznania