Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Transport pasażerski na celowniku Unii
Oczekiwana przez Unię redukcja emisji CO2 z transportu pasażerskiego do 2050 wynosi 70 procent! Takie szacunki o pakiecie Fit 55 Unii Europejskiej przedstawił Polski Instytut Ekonomiczny.
Przyczynkiem do tak radykalnych oczekiwań do redukcji emisji jest fakt, iż emisje w sektorze transportu wzrosły prawie 214% od 1990 roku i tak wysokiego wzrostu nie odnotowano w żadnej innej gałęzi gospodarki. Nie ma tu znaczenia, że ludzie jeżdżą więcej, że państwa które wstąpiły to Unii na tyle się wzbogaciły, że ich obywateli stać na to, aby wyjechać na wakacje, a i wyjazdy i loty służbowe się zdarzają.
Unia chce w pakiecie Fit 55, aby firmy transportowe musiały kupować uprawnienia do emisji w systemie określanym ETS 2 i dzięki zwiększeniu kosztów eksploatacji pojazdów spalinowych ma to doprowadzić do redukcji emisji. Oczywiście planowane są też zachęty, dotacje czy też dopłaty do pojazdów napędzanych alternatywnie (elektryczne, wodorowe).
W prawdzie większość tych informacji odnosi się do transportu publicznego rozumianego jako komunikacja miejska i lokalna, to znając zakusy urzędników wszystkie firmy transportowe mogą trafić do jednego systemu. I może się okazać, że urzędnik nie będzie rozróżniał pomiędzy autobusem komunikacji miejskiej, autokarem do tras krajowych, a transportem międzynarodowym.
Oczekiwanie tak znacznych redukcji emisji CO2 w okresie 28 lat, bez przełomu technologicznego, wskazuje, że Unia chce zlikwidować transport pasażerski (poza pociągami... choć te jeżdżą na prąd generowany u nas z węgla) i sprawić, że do pracy i na wakacje będziemy jechać rowerem i pociągiem.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20220908_pie-raport_transport-pasazerski_2022.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Dział aktualności dnia:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Enter Air porozumiał się z Boeingiem w sprawie rekompensaty za uziemienie B 737 Max
Nowy konkurs na targach EuroGastro
Komisja Europejska zaleca znoszenie całkowitych zakazów podróży do Wielkiej Brytanii
Nocowanie.pl: wzrasta liczba zapytań o noclegi
Jakie atrakcje będą na festiwalu whisky w Sopocie?
ECTAA apeluje o dostosowanie ochrony pasażerów linii lotniczych do standardów dyrektywy turystycznej
Krakowska Izba Turystyki apeluje do Premiera o ochronę biur podróży
Wielkopolska promuje się komiksem
Merlin X wprowadza poprawki w sposobie prezentacji oferty
Nowa atrakcja turystyczna w Turcji
Więcej turystów przyjeżdża do Tunezji
Dolnośląska Organizacja Turystyczna obniża składkę dla przedsiebiorców
ATAK HAKERSKI NA TUR-INFO czy tuszowanie tematu?
Odszkodowanie za opóźniony lot musi być wypłacane wyłącznie w euro?
Certyfikaty covidowe zostaną rok dłużej
POT zatrudnia nowego dyrektora
Small Planet oferuje wirtualną rzeczywistość na pokładach
Grecja podsumowuje wakacyjne testy PCR na granicach
Nigdy więcej z biurem funclub z poznania
