Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
Zobacz także
Nielegalny organizator wyjazdów stanie przed sądem
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Organizator nielegalnego wyjazdu do Medjugorje skazany
Sąd UE kwestionuje pomoc dla KLM
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Ryanair przegrał przed litewskim sądem
Litewski sąd uznał, że Ryanair nie może zakazać swoim pasażerom cedowania roszczeń na podstawie rozporządzenia 261/2004 na osoby trzecie. Wyrok zapadł 23 grudnia 2019 r.
"Pasażerowie nie muszą wnosić roszczeń bezpośrednio do Ryanair, jeśli nie chcą. Mogą oni również swobodnie uzgadniać warunki finansowe i inne z osobami trzecimi, pomagając im w odzyskaniu odszkodowania - mówi adwokat Nerijus Zaleckas, reprezentujący interesy Skycop.
W rozpatrywanej sprawie pasażerowie nie zgłosili roszczeń bezpośrednio do Ryanair i nie czekali na odpowiedź Ryanair przez 28 dni, jak przewiduje to jego regulamin. Scedowali swoje prawa do roszczenia na Skycop, który następnie złożył wniosek o odszkodowanie. Przewoźnik odmówił zapłaty, stwierdzając, że pasażerowie musieli złożyć roszczenie bezpośrednio i odczekać 28 dni, i nie mogli przenieść swoich praw do odszkodowania.
Sąd stwierdził, że umowy cesji są ważne i Ryanair nie może zakazać pasażerom cesji ich praw do odszkodowania, jeżeli pasażerowie uważają, że w taki sposób będą mogli szybciej i wygodniej korzystać ze swoich praw. Warunki umowne Ryanaira uznał niesprawiedliwe i nieważne.
Sąd stwierdził również, że zgłaszając roszczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej Skycop spełnił wszystkie warunki dotyczące wypłaty odszkodowania, a Ryanair jest zobowiązany do jego zapłaty. Oznacza to, że firmy zgłaszające roszczenia, takie jak Skycop, nie muszą korzystać z platformy do zgłaszania roszczeń firmy Ryanair, ponieważ w rzeczywistości nie jest ona nawet przeznaczona dla takich firm.
Ryanair prawdopodobnie odwoła się od tego orzeczenia.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Travelplanet chwali się swoją ofertą i siecią
EXIM nagradza swoich najlepszych agentów
Rzecznicy praw pasażera nie podejmą się roszczeń o odszkodowania związane z koronawirusem
Coraz gorsza punktualność w PLL LOT?
Indonezja liczy na turystów z Europy
Polacy coraz chętniej latają do Azji
Jakie korzyści mają obiekty zrzeszone w ramach Polish Prestige Hotels?
Flixbusem dojedziesz do Finlandii
Przewoźnik lotniczy ogłasza niewypłacalność
Lufthansa City Center International uruchamia dystrybucję ofert turystycznych
Grecja, Turcja i Egipt głównym celem wyjazdów Polaków?
Nowy samolot we flocie Air France