Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Zobacz także
Sąd UE rozpatrzył skargę Ryanaira
Kto straci, a kto zyska na zmianie przepisów?
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na lot
Wyrok w sprawie kolejnej skargi Ryanair
Ostrzeżenie MSZ przed podróżami
Stanowisko Parlamentu Europejskiego w sprawie zmiany przepisów dot. praw pasażerów
Ryanair przegrał przed litewskim sądem
Litewski sąd uznał, że Ryanair nie może zakazać swoim pasażerom cedowania roszczeń na podstawie rozporządzenia 261/2004 na osoby trzecie. Wyrok zapadł 23 grudnia 2019 r.
"Pasażerowie nie muszą wnosić roszczeń bezpośrednio do Ryanair, jeśli nie chcą. Mogą oni również swobodnie uzgadniać warunki finansowe i inne z osobami trzecimi, pomagając im w odzyskaniu odszkodowania - mówi adwokat Nerijus Zaleckas, reprezentujący interesy Skycop.
W rozpatrywanej sprawie pasażerowie nie zgłosili roszczeń bezpośrednio do Ryanair i nie czekali na odpowiedź Ryanair przez 28 dni, jak przewiduje to jego regulamin. Scedowali swoje prawa do roszczenia na Skycop, który następnie złożył wniosek o odszkodowanie. Przewoźnik odmówił zapłaty, stwierdzając, że pasażerowie musieli złożyć roszczenie bezpośrednio i odczekać 28 dni, i nie mogli przenieść swoich praw do odszkodowania.
Sąd stwierdził, że umowy cesji są ważne i Ryanair nie może zakazać pasażerom cesji ich praw do odszkodowania, jeżeli pasażerowie uważają, że w taki sposób będą mogli szybciej i wygodniej korzystać ze swoich praw. Warunki umowne Ryanaira uznał niesprawiedliwe i nieważne.
Sąd stwierdził również, że zgłaszając roszczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej Skycop spełnił wszystkie warunki dotyczące wypłaty odszkodowania, a Ryanair jest zobowiązany do jego zapłaty. Oznacza to, że firmy zgłaszające roszczenia, takie jak Skycop, nie muszą korzystać z platformy do zgłaszania roszczeń firmy Ryanair, ponieważ w rzeczywistości nie jest ona nawet przeznaczona dla takich firm.
Ryanair prawdopodobnie odwoła się od tego orzeczenia.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział dla turystów:
Itaka: nocne spotkanie z
Nowe połączenie z Kraków
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Konferencja TURYSTA 2025 za nami
Polacy coraz chętniej latają do Azji
Marka Golden Tulip promowana przez Wojciecha Fiedorczuka
Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie dyrektywy turystycznej
Gdzie szukać ofert pracy w Łodzi bez doświadczenia?
Gdzie Polacy latali samodzielnie w 2024?
EXIM nagradza swoich najlepszych agentów
Net Holiday - czy to już koniec?
Południe Polski apeluje o nieodwoływanie przyjazdów
Niedługo zaczyna się 12 edycja Restaurant Week
Travelplanet chwali się swoją ofertą i siecią
Sposób Air France na cele klimatyczne
Jakie korzyści mają obiekty zrzeszone w ramach Polish Prestige Hotels?
Rzecznicy praw pasażera nie podejmą się roszczeń o odszkodowania związane z koronawirusem
Flixbusem dojedziesz do Finlandii
Przewoźnik lotniczy ogłasza niewypłacalność
