TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Piloci będą dokładniej sprawdzani pod kątem zdrowia psychicznego

Trzy lata po katastrofie samolotu Germanwings, w której pilot celowo rozbił maszynę, Komisja Europejska przyjęła nowe zasady dotyczące zdrowia psychicznego pilotów.


Nowe przepisy Komisji Europejskiej po raz pierwszy wymagają od linii lotniczych przeprowadzenia oceny psychologicznej pilotów przed ich zatrudnieniem. Zmiany są podyktowane tragedią z 24 czerwca 2015 rok. Drugi pilot Andreas Lubitz, pod nieobecność pierwszego kapitana, który wyszedł do toalety, umyślnie rozbił samolot lecący z Barcelony do Dusseldorfu. Lubitz zamknął się w kokpicie i doprowadził do katastrofy, Airbus A320 rozbił się w pobliżu francuskiego Prads-Haute-Bléone. Zginęło 150 osób.

Lubitz cierpiał na zaburzenia psychiczne tzw. psychotyczny epizod depresyjny, który prowadził do myśli samobójczych. Pilot miał się zgłosić do szpitala psychiatrycznego by rozpocząć leczenie. Mężczyzna ukrywał swoją chorobę przed pracodawcą.

Nowe przepisy mają na celu zapobieganie podobnej tragedii poprzez zapewnienie wszystkim pilotom dostępu do programu wsparcia w przypadku problemów ze zdrowiem psychicznym. Dodatkowo wymuszają na liniach by te przeprowadzały psychologiczną ocenę pilotów przed rozpoczęciem pracy. Piloci już są poddawani corocznym badaniom lekarskim, ale te nie obejmują pełnej oceny zdrowia psychicznego.

Co więcej, nowe reguły przewidują losowe testy na obecność alkoholu wśród pilotów oraz całego personelu pokładowego. Testy będą obowiązywały wszystkie europejskie linie lotniczych, jak i te które latają na teren Unii Europejskiej. Personel lotniczy i pokładowy będzie musiał stawić czoła większej liczbie testów na substancje psychoaktywne. Linie lotnicze i państwa członkowskie UE mają teraz dwa lata na implementację nowych zasad. Zasady są oparte na zaleceniach dotyczących bezpieczeństwa wydanych przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

Dzięki tym zasadom Europa wprowadza odpowiednie narzędzia do ochrony sprawności fizycznej załogi lotniczej- powiedział dyrektor wykonawczy EASA Patrick Ky.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję