Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRACA SEZONOWA W GRECJI
- Specjalista d/s Turystyki
- Specjalisty ds. rezerwacji grupowych
- Pilne! Pilotaż 10-11.06 /Lębork - Koszalin
- Pilot wycieczek Kreta
- Poszukujemy pilota, przewodnika 13-14.06 -...
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Pilot wycieczki do Włoch
- Specjalista ds. turystyki z językiem angielskim
- Specjalista ds. Turystyki w nowym salonie...

Szkolenia pomogą z brakiem kadr?
Brak kadr po pandemii daje się we znaki w różnych częściach branży turystycznej. Wiele osób odeszło z branży, a nowe osoby nie szkoliły się w czasie pandemii. Odpowiedzią na problemy kadrowe mogą być szkolenia takie jak pierwsza edycja Szkolenia Pilot Incentive Travel zorganizowanego przez SOIT (Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel) SITE Poland oraz Kadry Turystyki w Warszawie w dniach 12-14 stycznia 2023.
To pierwsze tego typu szkolenie na polskim rynku - podkreśla Małgorzata Gulińska członkini Zarządu SOIT, pomysłodawczyni i inicjatorka kursu - Po pandemii zauważyliśmy, że na rynku brakuje pilotów, zwłaszcza specjalizujących się w incentive. Wiele osób odeszło z branży z uwagi na niepewność i niestety nie powrócili już na rynek, Właściciele i dyrektorzy zarządzający niejednokrotnie sami wyjeżdżają z grupami, co utrudnia bieżące zarządzanie firmą. Widzimy ogromną potrzebę szkolenia nowych kadr i uznaliśmy, że najlepiej będzie jak połączymy siły, aby pozyskać odpowiednie osoby.
Zgłosiło się około 30 osób, z czego przyjętych zostało 19 kursantów. Kandydaci na szkolenie byli przyjmowani zgodnie z kryteriami podanymi w regulaminie szkolenia. Do udziału w kursie wymagane było doświadczenie w pilotażu, animacji, znajomość języków obcych. Brano także pod uwagę posiadanie innych umiejętności przydatnych w tej pracy. Zakwalifikowani uczestnicy przyjechali na szkolenie z różnych stron Polski: z Poznania, Wrocławia, Katowic, Oświęcimia, Łodzi i Warszawy.
Przygotowania do kursu trwały kilka miesięcy. Przy organizacji kursu nawiązaliśmy współpracę z Kadrami Turystyki, których właścicielem i zarazem członkiem Zarządu stowarzyszenia Site Poland jest Radosław Szafranowicz-Małozięć. Szkoła organizuje szkolenia w branży turystycznej i wspierała nas w prowadzeniu zapisów i promocji kursu - mówi Grażyna Grot-Duziak, Prezes Site Poland - W przygotowaniu programu szkolenia oparliśmy się natomiast na opisie kwalifikacji rynkowej Pilotowanie imprez turystycznych typu incentive", którą SITE Poland włączyło do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Nad wartością merytoryczną oraz przygotowaniem wykładów zgodnie z założonym i wspomnianym wyżej programem czuwały Grażyna Woźniczka oraz Małgorzata Gulińska (członkinie SOIT, które od ponad 25 pracują jako pilotki incentive travel) Naszą rolą było czuwanie nad programem, wartością merytoryczną, przygotowaniem konspektów i wykładów przez naszych kolegów - mówi Grażyna Woźniczka - Będąc od ponad 25 lat czynnym pilotem, wykorzystałam swoją wiedzę i doświadczenie w pracy a także szlify akademickie sprzed lat, by nadać porządek ścieżce merytorycznej. Wspólnie z Małgosią przeprowadziłyśmy proces koordynacji tworzenia wsadu merytorycznego szkolenia, od analizy programu poprzez dobranie zespołów roboczych, uzgodnienie zakresu konspektów, zgodności z programem i finalnie spójności prezentacji i materiałów dla słuchaczy.
Wykłady poprowadzili właściciele agencji turystycznych typu incentive, praktycy w pilotażu i zarazem eksperci w swojej branży: Jarosław Hulboj (BCD Meetings & Events), Grażyna Grot-Duziak, (Mice Travel Expert) Majka Szura (Polka Travel), Katarzyna Szełemej-Pobożniak (Haxel) Małgorzata Gulińska (Margot Travel) Marcin Lewandowski (Travel Bidder), Grażyna Woźniczka (Polka Travel), Agnieszka Słowik (Flower Travel), Marcin Łukaszewicz (Activezone).
Wykładowcy pracowali w kilkuosobowych zespołach dla uzyskania najwyższej jakości merytorycznej przekazywanych treści - mówi Grażyna Woźniczka - W celu weryfikacji przygotowanych materiałów merytorycznych posiłkowaliśmy się także ankietą, w której respondentami byli właściciele wszystkich agencji członkowskich SOIT. Do przedstawienia innych zagadnień związanych z pracą pilota incentive travel zaprosiliśmy także specjalistów z zewnątrz.
Bardzo jasno i przystępnie o ważnych kwestiach związanych z ustawą o RODO w pracy pilota incentive travel opowiedziała kursantom Karolina Praszek z Kancelarii Bezpieczeństwa. Zagadnienia dotyczące kluczowych aktów prawnych w turystyce oraz odpowiedzialności prawnej pilota przedstawił zdalnie dr Piotr Cybula, specjalista w prawie turystycznym. Pan Marek Lewczuk z firmy Code and more zaprezentował szeroki wachlarz możliwości jego autorskiej aplikacji na smartfony - MICE/Unipla, dedykowanej wyjazdom typu incentive. Sprawy formalne dotyczące realizacji szkolenia spoczywały na barkach Radosława Szafranowicza z Kadr Turystyki oraz Grażyny Grot-Duziak z SITE Poland. Koordynacją i komunikacją pomiędzy wszystkimi uczestnikami, a także działaniami technicznymi i przygotowaniem administracyjnym zajmowała się Marta Łukaszewicz, Sekretarz SOIT.
W trakcie szkolenia uczestnicy poznali m.in. charakterystykę i specyfikę rynku incentive w Polsce. Omówiono pojęcia, dokumenty i materiały niezbędne do realizacji imprez typu incentive, procedury i ścieżki postępowania w przypadku sytuacji kryzysowych oraz dobre praktyki stosowane w pracy pilota w tej branży.
Zwieńczeniem trzydniowego kursu były energetyczne wystąpienia kursantów przed grupą oraz krótki test sprawdzający zdobytą wiedzę na szkoleniu o postępowaniu w sytuacjach kryzysowych. Uczestnicy byli obserwowani przez komisję złożoną z wykładowców, oraz Panie Prezes współpracujących Stowarzyszeń: Olgę Krzemińską-Zasadzką ze Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT) i Grażynę Grot-Duziak z SITE Poland
Uczestnicy zaprezentowali wysoki poziom merytoryczny i z pewnością zasilą kadry pilotów incentive. Agencje Incentive zrzeszone w SOIT i SITE będą miały dostęp do nowych kadr - pilotów, którzy ukończyli szkolenie. Absolwenci otrzymają od nas do końca stycznia 2023 opisową ocenę swoich prezentacji a następnie możliwość bezpośredniego kontaktu z Agencjami - podkreśla Grażyna Woźniczka.
Kursanci otrzymali dyplomy. Pierwszą niezwykle udaną i wysoko ocenianą przez Uczestników edycję kursu zakończyliśmy pamiątkowym zdjęciem, tortem i szampanem. Zrobimy wszystko, by ta inicjatywa była kontynuowana. Planujemy kolejne edycje z częstotliwością 2 razy do roku, co więcej, mamy nadzieję, że szkolenie stanie się jedną z edukacyjnych wizytówek organizatorów na rynku - podsumowuje Małgorzata Gulińska członkini zarządu SOIT
Poza szkoleniem pilotów, SOIT planuje kolejne działania edukacyjne, w tym niezwykle ważne dla branży, szkolenia dla Klientów w zmieniającym się rynku usług w tym sektorze.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisał kolejną
Dział przewodnicy i piloci:
Szkolenia pomogą z brakiem
Nowa trasa turystyczna w
Silver tsunami zmieni także
Turyści zagłosowali na 100 najpopularniejszych atrakcji w
Refleksja nad turystyką motywem przewodnim Światowego Dnia
Starsze aktualności:
Sun&Snow zachęca do
Szkolenia pomogą z brakiem
Wakacje.pl z nowymi managerami
Sopot walczy o turystów także
Dokąd Polacy chcą polecieć w
Ekspres ciśnieniowy KRUPS do 3000 zł - przegląd najlepszych
Dokąd Polacy pojadą z biurami podróży na
Włoski przewoźnik lotniczy kończy działalność
Chińskie TUI wznawia działalność
Tydzień wzrostów w biurach podróży
Wyniki konkursu Perfect SPA Awards 2018
Ruszyła szkoła zbudowana przy wsparciu Itaki
Ryanair uruchamia nowe trasy z Polski na Ukrainę
Ilu turystów skorzystało z polskiej bazy noclegowej w 2019 r.?
Czeskie uzdrowiska starają się o wpis na listę UNESCO
Zakaz lotów z południowej części Afryki przedłużony
Stewardessy oburzone decyzją przewoźnika
Grecja: reaktywacja turystyki powinna opierać się na trzech fundamentach
Osłabienie marż organizatorów prawdopodobnie już minęło
Sfinks podpisał umowę na objęcie akcji spółki
Kolejne kraje zaczynają wymagać testów także od zaszczepionych
Uważajcie na BIURO PODRÓŻY ITAKA
Turyści pomogą poszkodowanym w nawałnicach
Jak Polacy wybierają cel wyjazdów?
Ryanair zadowolony z orzeczenia sądu w sprawie rekompensat dla pasażerów
Włochy: zawalił się fragment mostu na autostradzie w Genui
Polregio uruchamia nowy system sprzedaży i aplikację mobilną
SOIT rozpoczyna kampanię #OneVoice