TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Fatalny sezon dla hiszpańskich hoteli

W Hiszpanii turystyka generuje (lub raczej generowała) 11% PKB. Jak mówią przedsiębiorcy z branży - ten rok był jednym z najgorszych od ponad dziesięciu lat.


Liczba obcokrajowców przyjeżdżających do Hiszpanii spadłą w czerwcu o 10% r/r, a w lipcu o 6% r/r. Zmniejszyła się ilość turystów z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Choć w skutek kryzysu, więcej Hiszpanów spędza wakacje w kraju, to jednak nie ratuje to sytuacji, bo wydatki przeciętnego turysty i tak dotkliwie spadły.

W wielu firmach posiadających kilka obiektów dochodzi do zamknięcia pojedynczych obiektów, aby zapełnić pozostałe. Także hotele sieciowe zamknęły niektóre obiekty w miastach. Dzieje się to w takcie sezonu, więc strach pomyśleć, co będzie po sezonie.

Wiele firm jest zadłużonych - w ubiegłych latach w trakcie koniunktury, brały wieloletnie kredyty i rozwijały za nie kolejne obiekty. Teraz przy spadających przychodach, trudno jednocześnie prowadzić normalnie działalność i płacić raty kredytów.

Firma Sol Melia mająca siedzibę na Majorce rozwiązała kontrakt z Moody’s, po tym jak agencja ratingowa wyznała swoje wątpliwości związane ze zdolnością do spłacania długu wysokości miliarda euro. Sol Melia posiadająca hotele i ośrodki wypoczynkowe głównie w Hiszpanii i w Ameryce Łacińskiej tłumaczyła swoją decyzję "brakiem w zestawieniach bilansowych firmy jakichkolwiek instrumentów finansowych podlegających ratingowi kredytowemu", co oznacza chyba, że wyceniają jako aktywa dobre chęci niezapracowanych pracowników.

Problemy finansowe ma również sieć hotelowa NH Hotels. Jednak banki postanowiły pomóc firmie. Sieć NH Hotels oświadczyła, że pożyczkodawcy zaproponowali do końca 2010 roku ustępstwa w niektórych zobowiązaniach firmy, dotyczących pięcioletniej pożyczki konsorcjalnej w wysokości 650 mln euro. Firma podwyższyła ostatnio kapitał własny o 221 mln euro, a teraz ujawniła straty w pierwszej połowie roku w wysokości 41 mln euro przy zyskach w wysokości 30,6 mln euro w tym samym okresie roku ubiegłego. Według firmy współczynnik frekwencji liczony w stosunku rocznym spadł o 14%, a dochód z każdego dostępnego pokoju o 22%.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Hiszpania hotel sieć sezon wynik zysk strata spadek López de Ávila Instituto de Empresa nocleg Sol Melia Majorka Moody s NH Hotels kryzys


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję