TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Amadeus: w 2008 wzrosty mimo trudnych warunków rynkowych

Amadeus przedstawił swoje roczne wyniki finansowe za okres do 31 grudnia 2008 r.


W porównaniu z rokiem 2007, przychody Amadeus wzrosły o 2,2% - do 2 mln 861,4 tys. euro1. Łączne obroty firmy związane z rezerwacjami spadły w stosunku do roku 2007 o 2,1% i wyniosły 526,6 mln euro. Jednakże, mimo słabnącego rynku, ilość rezerwacji biletów lotniczych dokonywanych przez biura podróży nieznacznie wzrosła - o 0,6% - stanowiąc udział w rynku równy 364,2 mln euro. Wiązało się to głównie ze wzrostem udziału firmy na rynku o 1,7%.

W 2008 roku Amadeus utrzymał pierwszą pozycję biorąc pod uwagę liczbę rezerwacji biletów lotniczych dokonywanych przez biura podróży za pośrednictwem GDS, co odpowiadało 35,6% udziałowi w rynku.

David V. Jones, prezes i dyrektor generalny firmy powiedział, że wyniki firmy Amadeus wskazują na wysoką odporność firmy na nadzwyczajnie trudne warunki finansowe i handlowe jakie wystąpiły w drugiej połowie ubiegłego roku.

- Jeśli chodzi o globalną dystrybucję w branży turystycznej, zwiększyliśmy nasze udziały w rynku o 1,7 punktu procentowego, co zabezpieczyło nas w pewnym stopniu przed spadkiem popytu. Obserwując sytuację w roku bieżącym widzimy, że w pierwszym kwartale 2009 biura podróży dokonały za pośrednictwem Amadeus o 9,1% mniej rezerwacji biletów lotniczych, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Mimo to jest to wynik nieco lepszy od rezultatów całego rynku GDS, którego wyniki według naszych szacunków spadły w tym samym czasie o 13,2% - poinformował prezes.

Od chwili obecnej Amadeus będzie monitorował liczbę pasażerów przewiezionych przez linie lotnicze za pomocą co najmniej dwóch modułów systemu Amadeus Altéa Customer Management Solution (CMS). Decyzja ta podyktowana jest rozwojem działu technologii lotniczych Amadeus i podkreśla zróżnicowanie źródeł dochodu firmy. W roku 2008 na pokłady samolotów wsiadły 193 miliony pasażerów, których obsługę umożliwiło kluczowe rozwiązanie informatyczne firmy Amadeus. Stanowi to 55,9% wzrost w stosunku do roku 2007, gdy liczba ta wyniosła 123,8 miliona pasażerów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Amadeus wyniki w 2008 wzrost wzrosty finansowe obroty przychody David V. Jones rezerwacje liczba ilość rezerwacji


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję