Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Nie można wywieszać informacji, iż hotel nie odpowiada za rzeczy wartościowe!
W przypadku, gdy z pokoju hotelowego giną przedmioty, to gość ma prawo do odszkodowania od hotelu za skradzione rzeczy. Wszelkie informacje o tym iż obiekt nie odpowiada za pozostawione w pokojach wartościowe rzeczy, wywieszane na recepcji nie są więc skuteczne i nie wyłączają jego odpowiedzialności - napisała Gazeta Prawna.
Odpowiedzialność hotelu
Każdy gość hotelowy, który został okradziony w swoim pokoju może ubiegać się o odszkodowanie za poniesione straty. Odszkodowanie otrzyma za rzeczy uszkodzone lub utracone, jeżeli spełnione są następujące warunki:
- gość sam nie przyczynił się do powstania szkody,
- do powstania szkody nie przyczyniła się osoba, która go odwiedziła, towarzyszyła mu lub była u niego zatrudniona,
- szkoda nie powstała wyłącznie z działania siły wyższej, ani jej przyczyną były właściwości rzeczy, która została uszkodzona.
Do wypłacenia odszkodowania za utracone rzeczy zobowiązany jest zarówno właściciel hotelu, jak i osoba, która go dzierżawi, lub prowadzi w ramach leasingu bądź franchisingu.
Podobne zasady obowiązują przy utracie rzeczy powierzonych osobie zatrudnionej w hotelu, na przykład boyowi lub pozostawionych w miejscu, wskazanym przez pracownika hotelu.
Hotelarza z obowiązku odpowiadania za rzeczy goście nie zwalnia wywieszenie informacji, że nie odpowiada za szkody, ani zaproponowanie gościowi zawarcia umowy, w której wyłączy lub ograniczy swoją odpowiedzialność. Nawet jeżeli taka umowa zostanie zawarta pomiędzy gościem i hotelarzem, to nie będzie ona skuteczna. Analogicznie jest z ogłoszeniem - wywieszenie go nie wyłączy odpowiedzialności hotelarza.
Wygaśnięcie roszczenia gościa
Roszczenie klienta w przypadku utraty rzeczy może jednak wygasnąć.
Gość hotelowy o powstałej szkodzie powinien niezwłocznie zawiadomić właściciela obiektu. Nie zgłoszenie faktu, może powodować wygaśnięcie roszczenia.
Z roszczeniem o naprawienie szkody gość hotelowy ma prawo wystąpić najpóźniej pół roku po tym, jak dowiedział się szkodzie i najpóźniej rok od dnia, w którym przestał korzystać z usług obiektu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
ale są ograniczenia!
[2006-05-05 12:08 83.15.101.*]
Jak to zwykle bywa przy takich prasowych niusach podana informacja jest niepełna. Kwestie odszkodowań reguluje tzw. Konwencja Paryska i nasz Kodeks Cywilny (art.846-852). Nie wdając się w szczegóły zwykle limitem jest 100-krotność kwoty zapłaconej za 1 nocleg (a 50-krotność za jedną rzecz). Poza tym hotel nie odpowiada za kosztowności itp nie złożone do depozytu, a nawet może odmówić ich przyjęcia przy określonych warunkach.
Nie dziwię się specjalnie takim niedomówieniom - sezon się zbliża, czytelnicy czekają, lepiej podawać to, co chcą czytać . Za chwilę pewnie będzie o Karcie Frankfurckiej... odpowiedz »Ech.. takie artykuły powinny być co 2 tygodnie ponawiane...
[2006-05-05 13:12 83.29.171.*]
Dopóki nie znikną karteczki z recepcji hoteli, z informacją "Hotel nie odpowiada za rzeczy wartościowe pozostawione w pokoju"...
Zdegustowany odpowiedz »hotel nie odpowiada
[2006-05-07 12:29 80.53.131.*]
Wjaki sposób dowieść co gość hotelowy przywiózł do hotelu jeżeli wcześniej nie zgłosił tego w recepcji? Anna Kożlarek odpowiedz »
GLUPOTA NIE ZNA GRANIC ...
[2006-05-08 06:14 203.144.143.*]
Nareszcie moge sobie pojechac do Polski i zabrac Full Wypas computer z pokrywa z moim imieniem zrobiomym z malych 1 karatowych diamencikow. I co - mam urlop za darmo. Frajerskie prawo pracujace tylko w Polsce. Wszedzie jest ono ograniczone do sejfu hotelowego a w polsce nie ma ograniczen! Brawo nasz Rzadzie - Rzadcie dalej tak - przeciez to przyciaga turystow - nie Frajerow! odpowiedz »
Gość może kłamać,
[2006-05-08 09:47 83.23.241.*]
że np. zostawił w pokoju futro, biżuterię i drogi aparat fotograficzny. I teraz hotel ma placić za to czego nie było ? odpowiedz »
Glupota nie zna Granic ..
[2006-05-11 08:45 203.144.143.*]
Jasne za ma odpowiadac i za futro z nurkow tez! W tym jest glupota przedewszytkim! odpowiedz »
Campanile Lublin złodzieje UWAGA
[2008-01-30 11:26 195.205.25.*]
W tym hotelu straciłem bardzo cenny złoty łancuszek z krzyżem.
Rano zostawiłem na stole, zdałem pokój gdy wieczorem zadzwoniłem nie było już śladu. Dyrekcja do dziś nie może ustalić kto go zabrał. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Dojazd do przejścia granicznego w Jakuszycach zablokowany!
Płatna droga w Wielkiej Brytanii
Gorączka w Grand Hotel Lublinianka!
Podróż na gwiazdkę z Wizz Air!
Polsko-Rosyjskie forum turystyczne
Turyści coraz częściej przywożą z Hiszpanii świńską grypę
Więcej turystów indywidualnych w Beskidach
Poznań: czwarta edycja Festiwalu Dobrego Smaku
Berlin - Ostatnie samoloty na Tempelhof
Zamiast na Rodos trafili do izby wytrzeźwień
Krakowskie hotele niedługo na YouTube?
Coraz więcej Polaków na europejskich promach
Linie Emirates będą latać do Los Angeles
British Airways zwolni 5 tys. osób?
Norwegian Air inauguruje nowe połączenia!
Miejsca w Augustowie, które koniecznie trzeba odwiedzić
co sądzicie o biurach które szukają teraz pilota na majówkę hmm na 2-4 dni przed
