Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Centrum Podróży w 2006 roku
Prawdopodobnie na przełomie marca i kwietnia 2006 ruszy w Warszawie Centrum Podróży zorganizowane przez firmę Alcabala Sp. z o.o.
Centrum to ma być inicjatywą pozwalającą touroperatorom na skoncentrowanie się na organizacji imprez dzięki przejęciu od nich zadań związanych ze sprzedażą. Dzięki rozdzieleniu tworzenia produktu turystycznego i jego sprzedaży, firmy zmniejszą koszty i będą mogły się skoncentrować na głównej działalności.
Pomysł stworzenia takiego Centrum Podróży sam się nasuwa przy spojrzeniu jak chętnie Polacy robią zakupy w hipermarketach oraz galeriach handlowych. Szeroki wybór ofert (niemalże dający gwarancję znalezienia poszukiwanego produktu) przyciąga wielu klientów, często także tych najbardziej zajętych, do których normlanie trudno dotrzeć.
Celem Centrum Podróży będzie aktywna sprzedaż imprez turystycznych - tak klientom indywidualnym z całego kraju, jak i zbiorowym (początkowo prowadzona na terenie Warszawy i okolic). Centralizacja sprzedaży powoduje spadek kosztów każdego z biur, a przede wszystkim umożliwi realizację dużej kampanii reklamowej przez cały rok (w założeniu 50 - 60 tys. zł miesięcznie). Ponadto wspólne wykorzystanie nowoczesnego biura i zatrudnionych wykwalifikowanych handlowców oraz informatyków umożliwi rozłożenie kosztów. Jednocześnie przynależność do Centrum Podróży nie będzie wpływała na suwerenność każdego z touroperatorów, a Centrum jedynie może podpowiadać jakie są
zaobserwowane oczekiwania klientów.
Twórca Centrum Podróży - będzie czerpać korzyści finansowe jedynie z prowizji od sprzedaży w wysokości 3%. Finansowanie biura (lokal, aranżacja, wyposażenie), pracowników, obsługi księgowej, kosztów administracyjnych a przede wszystkim realizacji kampanii reklamowej będą kosztem rozłożonym równomiernie na wszystkich uczestników programu.
Koszt uczestnictwa w programie uzależniony jest początkowo od ilości chętnych organizatorów turystyki. Przy prognozie, że "startuje" ok. 25 - 30 biur wynosiłby ok. 3 tys. zł miesięcznie. Tak naprawdę przy założeniu, że prowizja od sprzedaży wynosi średnio 10% a ALCABALA Sp. z o.o. pobierałaby jedynie 3%, pokrywany by był z powyższej różnicy. Z czasem koszt mógłby się zmniejszyć dzięki pozyskaniu reklamodawców.
Decyzje dotyczące funkcjonowania Centrum Podróży podejmowane byłyby wspólnie przez touroperatorów (większością głosów). ALCABALA Sp. z o.o. byłaby jedynie wykonawcą postanowień i miałaby prawo jedynie do składania wniosków oraz propozycji (poddawanych pod głosowanie), natomiast obowiązek - rozliczania się z realizacji zadań.
Według twórcy Centrum Podróży partycypowanie w kosztach przez touroperatorów, stwarza szansę zmniejszenia zjawiska przejmowania klienta Centrum przez firmę sprzedającą mu imprezę w danym momencie. Do takich działań zniechęca również niska marża, gdyż oszczędność w wysokości 3% nie wydaje się być warta skomplikowanych zabiegów.
Centrum Podróży nie podaje konkretnych prognoz dotyczących wielkości sprzedaży, jednak biorąc pod uwagę, że będzie ono zarabiało tylko i wyłącznie na marży ze sprzedanych imprez, celem jego może być tylko jej maksymalizacja.
Mankamentem całego przedsięwzięcia jest dla touroperatorów jest fakt początkowego finansowania centrum, które w pewnym zakresie jest inwestycją ryzykowną. Jednak, jeśli touropetarorzy będą mieć pewność, że będą zbierać owoce swojej inwestycji, ich ryzyko powinno się opłacić.
Z organizatorem Centrum Podróży można się skontaktować telefonicznie (22) 838-99-15, 838-73-02, 838-75-51, 0502-588-172 lub po przez e-mail biuro@alcabala.pl
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
touroperator
[2005-06-28 12:16 999.999.999.*]
nie rozumiem o co w tym chodzi??
co to ma byc nowy wortal turysytczny ??
siec biur podrozy ??
a poza tym co to za "duza kampania" reklamowa za 50-60 tys....
kolejni naciągacze nadciagaja!!!
odpowiedz »kolejny durny supermarket
[2005-06-28 13:44 999.999.999.*]
jak zwykle ktoś zarobi na durnych, biednych polaczkach co szukają okazji odpowiedz »
Centrum Podróży
[2005-06-29 11:51 999.999.999.*]
Naciągacze?! Czyżby? odpowiedz »
kampania reklamowa
[2005-06-29 11:55 999.999.999.*]
Dla niektórych może to i mała kampania reklamowa. Jednak ile rodzimych biur stać na wyłożenie na ten cel 720 tys. rocznie. Zgadzam się, jest to niewiele, jeśli ktoś jako promocję i reklamę rozumie spoty w TV odpowiedz »
w grupie siła!!!
[2005-06-29 12:01 999.999.999.*]
chyba zacny TOUROPERATORZE reprezentujesz giganta w branzy; jest to jakas szansa dla srednich i małych; o ile nikt nikogo nie nie bedzie probowal wykiwac. odpowiedz »
Czym tu się podniecać
[2005-06-29 12:14 999.999.999.*]
Chcą zrobić to co inni już dawno robią. Dorobili tylko "demokratyczne" uzasadnienie dla szukania frajerów, którzy to sfinansują, bo ryzyko jest naprawdę duże. Nie oni pierwsi i nie ostatni. odpowiedz »
już się natworzyło pseudo biur żerujących
[2005-07-05 23:53 999.999.999.*]
na ciężkiej pracy innych są to agencje odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
2006 rok: wyprodukowano 2283 autobusów miejskich i tylko 204 autobusy turystyczne
Boeing 737 wciąż nie odnaleziony
Tajniacy patrolują szlaki turystyczne
Można zgłaszać się do szóstej edycji konkursu POT na najlepszy produkt turystyczny
Wrocław: Wizz Air uruchomił bazę i pięć nowych tras
Madryt: Międzynarodowe Targi Turystyczne FITUR odwiedziło 250 tys. osób
Hotele Best Western wyrastają jak grzyby po deszczu
Pijani pasażerowie wszczęli bójkę w samolocie Ryanair!
Lotos sprawi, że potanieją ceny biltetów lotniczych?
Raciborski zamek zostanie atrakcją turystyczną regionu
Służby ratunkowe potwierdziły śmierć dwójki krakowskich turystów
Alfa Star: urlop przedłużony przymusowo
Grupa AmRest wzięła 440 mln zł kredytu w trzech bankach
Jak złagodzić "jet lag" czyli zmęczenie z powodu różnicy czasu?
Berlin: największy diabelski młyn świata przyciągnie 2 mln turystów
Turystyka ratunkiem dla Guandong
Przemyśl - miasto atrakcji turystycznych
Boliwijski samolot musiał lądować na bagnach