TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Dobry sygnał dla biur podróży: internauci szykują się na zimowy urlop!

Dobra wiadomość dla biur turystycznych - Internauci szykują się na zimowy urlop. Zaczyna się więc dobry okres dla biur turystycznych, zarówno internetowych, jak i oddziałów tradycyjnych - wynika raportu 'Turystyka internautów' opracowanego przez Gemius SA, Travelplanet.pl oraz Wakacje.pl.


Zgodnie z badaniami Gemiusa prawie 30% internautów zamierza w ciągu najbliższych trzech miesięcy skorzystać z oferty biur podróży i udać się na zasłużony, zimowy odpoczynek. Ciekawostką jest fakt, iż bardzo duża liczba chętnych na wypoczynek turystów nie zdecydowała się jeszcze na zimowy wyjazd - aż 60% z nich nie dokonało jeszcze rezerwacji wycieczek. Dla pracowników internetowych i tradycyjnych biur podróży jest to wyraźny sygnał do wzmożonej pracy.


Ulubione miejsca zimowego wypoczynku

Badanie pokazało, iż podobnie jak w okresie letnich wakacji, najpopularniejszym celem podróży osób deklarujących wyjazd są kraje europejskie - chęć spędzenia urlopu na Starym Kontynencie wskazało 48,7% spośród planujących wyjazd zimowy. Najczęstszą destynacją wybieraną przez osoby, chcące skorzystać z uroków zimowego wypoczynku to Włochy, gdzie planuje wypoczywać ponad połowa (56,2%) badanych internautów, którzy chcieli wypoczywać w Europie. Drugim w kolejności najpopularniejszym wśród respondentów krajem jest Austria - to pojedzie 28,5%. Na kolejnych miejscach uplasowali się nasi najbliżsi sąsiedzi - Słowacja i Czechy - które będą miejscem tegorocznego wypoczynku odpowiednio5 i 2,5% internautów planujących wyjazd w sezonie zimowym.

Ile turyści są gotowi zapłacić za zimowy wypoczynek?

Tej zimy Internauci będą wyjeżdżać raczej na krótko - planujący wyjazd poza domem spędzą najczęściej do 7 dni. Taką odpowiedź wskazało 40,2% respondentów. Tylko lekko ponad jedna trzecia badanych ma zamiar wypoczywać dwa tygodnie. Na wypoczynek Internauci zamierzają wydać sumę nie przekraczającą 2 000 pln w przeliczeniu na jedną osobę. Na najdroższe wycieczki (kosztujące powyżej 8 000 pln na osobę) wybiera się w okresie zimowym tylko 21,2 % ankietowanych.

Jakie oferty zimowe wybierać będą Internauci?

Wybierając się na zimowy wypoczynek, najwięcej internautów (47,2%) planujących urlop zimowy zdecyduje się na wycieczkę stacjonarną, nieco ponad 9% - wycieczkę objazdową. 26,6% kupujących wybierze połączenie tych obu form wypoczynku.

Ciekawostką jest fakt, iż w przypadku zimowego wypoczynku spada popularność samolotu jako środka transportu. Wynika to prawdopodobnie z faktu, iż zimą turyści częściej jako cel podróży wybierają narciarskie kurorty, do których łatwiej, taniej i wygodniej jest dotrzeć autokarem lub własnym samochodem.

Gemius pytał ankietowanych również o sposób wyboru oferty wypoczynku zimowego. Wyniki badań pokazały, iż znacząco wzrasta rola Internetu, jako podstawowego źródło informacji - w procesie podejmowania decyzji o miejscu planowanego urlopu lub o wyborze biura podróży aż 63,4% internautów planujących wyjazd wykorzystuje internet, jako podstawowe źródło informacji. Na drugim miejscu w poszukiwaniu informacji turyści kierują się do rodziny i znajomych (38,3% ankietowanych), następnie do pracowników biur podróży (26,5%) lub szukają w folderach informacyjnych (26,3%).

Z informacji o sposobach podejmowania decyzji biura turystyczne mogą wyciągnąć następujące wnioski:
- warto na stronach www posiadać aktualną, szczegółowo opisaną ofertę zimowego wypoczynku;
- warto umożliwić Internautom kontakt z konsultantem biura, który posiada szeroką (i jak najbardziej szczegółową) wiedzę o określonym kierunku o konkretnej ofercie.

O raporcie

Raport "Turystyka internautów" powstał z myślą o określeniu zwyczajów urlopowych polskich Internautów i ich preferencji odnośnie najchętniej odwiedzanych w ramach wyjazdów urlopowych miejsc.

W badaniu tym analizie poddano korzystanie z usług biur podróży w ciągu ostatnich 6 miesięcy oraz plany skorzystania z takich usług w przeciągu najbliższych 3 miesięcy. Dane ankietowe pochodzą z badania zrealizowanego przez Gemius SA., natomiast dane dotyczące sprzedaży dostarczyły portale Travelplanet.pl i Wakacje.pl. Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych, emitowanych losowo, w okresie od 18 do 21 listopada 2005 roku. Analizą objęto 4 680 Internautów w wieku powyżej 15 lat.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Turystyka internautów preferencje wypoczynek zimowy Polaków Polacy Internauci kierunki na urlop oferty biur turystycznych podróży w najdroższe wycieczki biura ankieta


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję