Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
![przewozy osobowe, prywatni przewoźnicy kolejowi, PCC Rail , Arriva, mieczysław, olender, w, polsce, kolejowe, kolej, przewoznicy, krakow, z, do, prywatne](https://turinfo.pl/pliki/turinfo/image_s/11/aktualnosci_img.jpg)
Kolejowe przewozy osobowe tylko w państwowych rękach?
Prywatni przewoźnicy kolejowi czekają na wsparcie ze strony samorządów wojewódzkich. Niestety te nie przejawiają zainteresowania rozwojem zdrowego konkurencyjnego rynku w tym sektorze.
Już w grudniu mają wystartować w części województwa kujawsko-pomorskiego pociągi pasażerskie obsługiwane przez konsorcjum firm PCC Rail i Arriva. Jednak na takie kroki w innych częściach naszego kraju na razie nie ma co liczyć.
Mimo, że kilku przewoźników kolejowych zapowiadało zainteresowanie przewozami osobowymi, nic z tych planów nie wyszło. Postawa prywatnych firm zawiodła samorządowców.
- Ogłosiliśmy już dwa przetargi na obsługiwanie kolejowej linii pasażerskiej Gliwice-Bytom, ale nie stanęła w nich żadna prywatna firma - mówi Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu Województwa Śląskiego.
-Samorząd woj. śląskiego nie dysponuje taborem, jaki mógłby zostać użyczony firmie przewozowej do prowadzenia ruchu. Dlatego podpisana zostanie umowa na trasę Gliwice-Bytom z PKP Przewozami Regionalnymi, które dysponują odpowiednim taborem- przyznaje Kołodziejczyk
Jarosław Kołodziejczyk zapowiedział jednak, że samorząd wojewódzki zamierza zakupić wkrótce część taboru.
- Mamy na ten cel przeznaczone ok. 40 mln euro, ponadto zamierzamy aplikować również do funduszy szwajcarskich, aby na tego typu działania zdobyć środki - dodaje Kołodziejczyk.
-Nie ma możliwości, aby w obowiązujących warunkach prywatni przewoźnicy kupowali odpowiedni tabor do przewozów osób. Nowoczesny pojazd szynowy kosztuje ok. 7-8 mln zł., prywatnych przewoźników nie stać, aby np. 10 czy 50 sztuk takich pojazdów czekało na rozstrzygnięcie przetargów - wskazuje Mieczysław Olender, prezes PCC Rail.
W woj. kujawsko-pomorskim, w którym przewozami pasażerskimi zajmował się będzie PCC Rail wspólnie z brytyjską Arrivą, samorząd przekazał część pojazdów w dzierżawę.
- Dopóki takie rozwiązanie nie będzie stosowane w innych regionach to nie ma szans, aby prywatni przewoźnicy pojawili się na torach - zapowiada Mieczysław Olender.
Konsorcjum PCC i Arrivy jest zainteresowane kolejnymi projektami dotyczącymi przewozów pasażerskich. Powściągliwi w tego typu deklaracjach są przedstawiciele CTL Logistics.
Obecnie do kolejowych przewozów pasażerskich prywatni przewoźnicy podchodzą bardzo ostrożnie.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair wygrywa kolejny
Jak Polacy rezerwują loty na igrzyska
Problemy po upadku niemieckiego
Które paszporty są najsilniejsze na
Dział centra informacji i promocji:
Wielkopolska stawia na
Kopenhaga z gratisami dla
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Blue Air uruchamia połączenie Warszawa - Cypr
Pierwszy lot gigantycznego Airbusa A380 - Tuluza - Singapur
Wisła od kuchni - przewodnik po wiślańskiej kuchni regionalnej już dostępny
Trasa Zakopane - Kościelisko idzie do remontu
Linie Finnair zlikwidują 500 miejsc pracy?
Chłopskie Jadło podbija Warszawę
Mostki - najlepsza plaża w Kieleckim
Restauratorzy kontra... szkoły
Klienci biznesowi przesiadają się do tanich linii lotniczych
Grecja: wyższe kary za łamanie przepisów w ruchu drogowym
Mgła w Pyrzowicach: 10 samolotów przekierowano
Mont-Blanc nie dla wszystkich?
Aby przewozić pasażerów trzeba spełniać wiele warunków