Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca dla prychologa/terapeuty
- Specjalistka/Specjalista ds. Turystyki -...
- Katowice - Incentive Manager
- Viktoria Travel szuka -od 7500 zł brutto
- Praktykant z angielskim do biura podróży w...
- Pilot oraz przewodnik na wycieczkę do Malborka i...
- pilot wycieczek - Andaluzja
- Specjalista ds Turystyki
- Specjalista ds Turystyki Gliwice
- Stażysta / Stażystka ds. Turystyki


Kolejowe przewozy osobowe tylko w państwowych rękach?
Prywatni przewoźnicy kolejowi czekają na wsparcie ze strony samorządów wojewódzkich. Niestety te nie przejawiają zainteresowania rozwojem zdrowego konkurencyjnego rynku w tym sektorze.
Już w grudniu mają wystartować w części województwa kujawsko-pomorskiego pociągi pasażerskie obsługiwane przez konsorcjum firm PCC Rail i Arriva. Jednak na takie kroki w innych częściach naszego kraju na razie nie ma co liczyć.
Mimo, że kilku przewoźników kolejowych zapowiadało zainteresowanie przewozami osobowymi, nic z tych planów nie wyszło. Postawa prywatnych firm zawiodła samorządowców.
- Ogłosiliśmy już dwa przetargi na obsługiwanie kolejowej linii pasażerskiej Gliwice-Bytom, ale nie stanęła w nich żadna prywatna firma - mówi Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu Województwa Śląskiego.
-Samorząd woj. śląskiego nie dysponuje taborem, jaki mógłby zostać użyczony firmie przewozowej do prowadzenia ruchu. Dlatego podpisana zostanie umowa na trasę Gliwice-Bytom z PKP Przewozami Regionalnymi, które dysponują odpowiednim taborem- przyznaje Kołodziejczyk
Jarosław Kołodziejczyk zapowiedział jednak, że samorząd wojewódzki zamierza zakupić wkrótce część taboru.
- Mamy na ten cel przeznaczone ok. 40 mln euro, ponadto zamierzamy aplikować również do funduszy szwajcarskich, aby na tego typu działania zdobyć środki - dodaje Kołodziejczyk.
-Nie ma możliwości, aby w obowiązujących warunkach prywatni przewoźnicy kupowali odpowiedni tabor do przewozów osób. Nowoczesny pojazd szynowy kosztuje ok. 7-8 mln zł., prywatnych przewoźników nie stać, aby np. 10 czy 50 sztuk takich pojazdów czekało na rozstrzygnięcie przetargów - wskazuje Mieczysław Olender, prezes PCC Rail.
W woj. kujawsko-pomorskim, w którym przewozami pasażerskimi zajmował się będzie PCC Rail wspólnie z brytyjską Arrivą, samorząd przekazał część pojazdów w dzierżawę.
- Dopóki takie rozwiązanie nie będzie stosowane w innych regionach to nie ma szans, aby prywatni przewoźnicy pojawili się na torach - zapowiada Mieczysław Olender.
Konsorcjum PCC i Arrivy jest zainteresowane kolejnymi projektami dotyczącymi przewozów pasażerskich. Powściągliwi w tego typu deklaracjach są przedstawiciele CTL Logistics.
Obecnie do kolejowych przewozów pasażerskich prywatni przewoźnicy podchodzą bardzo ostrożnie.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Hakerzy czyhają telefony na
First minute dalej lepsze niż
Dział centra informacji i promocji:
Lublin będzie gospodarzem konferencji
Komórka obowiązkowa na
Przewodnik Michelin - 22 nowe lokale w
Starsze aktualności:
Letni wypoczynek: o czym należy
Nowy trend szansą dla
Czy Polacy przejmują się ekologią
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Wieliczka osiąga już milion
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu
PARP rozszerza grupę odbiorców wsparcia w ramach
Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę na problemy z lex
Blue Air uruchamia połączenie Warszawa - Cypr
Pierwszy lot gigantycznego Airbusa A380 - Tuluza - Singapur
Wisła od kuchni - przewodnik po wiślańskiej kuchni regionalnej już dostępny
Trasa Zakopane - Kościelisko idzie do remontu
Linie Finnair zlikwidują 500 miejsc pracy?
Chłopskie Jadło podbija Warszawę
Mostki - najlepsza plaża w Kieleckim
Restauratorzy kontra... szkoły
Klienci biznesowi przesiadają się do tanich linii lotniczych
Grecja: wyższe kary za łamanie przepisów w ruchu drogowym
Mgła w Pyrzowicach: 10 samolotów przekierowano
Mont-Blanc nie dla wszystkich?
Aby przewozić pasażerów trzeba spełniać wiele warunków