Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. obsługi klienta zagranicznego -...
- Piloci Wyjazdów Zagranicznych typu Incentive...
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Poszukiwany pilot/ przewodnik: Praga 21-24.05.2024
- Szukam Pilota / Przewodnika Berlin/Drezno
- Zestaw Tour Guide
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Doradca wakacyjny BP ITAKA Rzeszów Millenium Hall
- Orient Travel Product Manager Katowice
- Kierownik Salonu Franczyzowego TUI Wrocław
Katowickie lotnisko ma własny logotyp
Od momentu powstania Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach nie posiadał własnego logotypu identyfikującego lotnisko. Dlatego też we wszystkich działaniach komunikacyjnych stosowano logotyp Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, spółki która zarządza lotniskiem.
W marcu ubiegłego roku rozpoczęto proces, który miał pozwolić na wybór logotypu MPL Katowice. Pierwszy etap polegał na wyłonieniu agencji reklamowej, która go wykona. Do przetargu stanęły 23 agencje wyspecjalizowane w projektowaniu logotypów. Zwycięzcą została warszawska agencja Mamastudio. Dodatkowo jako ciało doradcze przy wyborze logotypu powołano specjalną komisję, w skład której weszli przedstawicieli GTL SA, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego i przedstawiciel kadry naukowej Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Logotypy, które zaprojektowała agencja Mamastudio zostały poddane badaniom jakościowym i ilościowym. Badania przeprowadziła firma badawcza ARC Rynek i Opinia w Katowicach i Warszawie. Dzięki nim wybrano najlepszy logotyp spośród zaproponowanych przez agencję. Natomiast w grudnia 2008 roku Zarząd Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA zatwierdził logotyp Katowice Airport.
Kolory, które zostały użyte w logotypie komponują się z barwami województwa śląskiego oraz pozwalają na pozytywną identyfikację marki katowickiego lotniska. Trzy kolory nawiązują do trzech segmentów rynku przewozów lotniczych, czyli: ruchu biznesowego (kolor niebieski), czarterowego (kolor żółty) i niskokosztowego (kolor zielony). Litera K znajdująca się w logotypie wskazuje na MPL Katowice, jako punkt docelowy, do którego pasażerowie latają lub z którego odlatują. Natomiast element lotniczy został zaakcentowany przez zakończenie skrzydłem pionowej kreski w literze K.
Wprowadzenie logotypu Katowice Airport nie oznacza rezygnacji z logotypu GTL SA, który nadal pozostaje znakiem graficznym spółki zarządzającej katowickim lotniskiem.
Nowe logo ma pomóc katowickiemu lotnisku w dalszym powiększeniu liczby obsługiwanych pasażerów. MPL Katowice dogania już krakowskie Balice w wyścigu o drugie miejsce w kraju pod względem ilości obsługiwanych pasażerów. W 2008 roku lotnisko w Katowicach obsłużyło 2 426 942 pasażerów, czyli o 21,6 % więcej niż w roku poprzednim. W porównaniu z rokiem 2007 odnotowano również wzrost ruchu regularnego i czarterowego. W ruchu regularnym odprawiono 1 804 638 pasażerów, czyli o 18% więcej niż w roku poprzednim. Natomiast ruch czarterowy wzrósł o 39%. Odprawiono tam 601 953 pasażerów czarterowych. Wzrost ilości pasażerów przełożył się też na większą liczbę operacji lotniczych, których wykonano 27 030, czyli o 10% więcej niż w roku 2007.
W minionym roku powiększyła się też siatka połączeń lotniczych katowickiego lotniska. Uruchomiono sześć nowych tras regularnych i osiem czarterowych. Ryanair otworzył trzy połączenia regularne do: Shannon, Birmingham i Londynu-Stansted, Wizz Air do Bolonii, a Germanwings do Stuttgartu i Kolonii. Nowościami wśród połączeń czarterowych w roku 2008 były: Costal del Sol, Faro, Paphos, Kalabria, Bodrum, Taba, Amman i Fuertaventura.
Artur Tomasik, prezes GTL wyznał - Bylibyśmy szczęśliwi, gdyby udało nam się osiągnąć w tym roku poziom 3 milionów obsłużonych pasażerów. Wiemy, że w dobie kryzysu na świecie będzie to trudne do zrealizowania, ale... Powiem tylko, że MPL Katowice może przyjąć rocznie blisko cztery miliony osób, byle było tylu pasażerów chętnych do skorzystania z naszych usług.
Plany inwestycyjne MPL Katowice są dość ostrożnie i zarazem dostosowane do aktualnej sytuacji ekonomicznej. Dlatego też GTL przesunął do roku 2015 moment budowy nowego terminalu. Natomiast przygotowuje się do budowy nowych płyt postojowych oraz nowej drogi startowej o długości 3600 metrów. Obecna, która ma 2800 metrów w przyszłości będzie drogą kołowania.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ITAKA kończy współpracę z największym
Odczuwalny wzrost cen na
Dział centra informacji i promocji:
Polska destynacją dla
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Starsze aktualności:
Nowe ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania
Rozpoczęła się sprzedaż lata
Parlament Europejski naciska na przyjęcie Bułgarii i Rumunii do strefy
WTTC: turystyka zbliża się do poziomów sprzed
Rynku condohoteli coraz bardziej
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Anulowano rejsy promu Dublin Swift
Turysto odwiedź Skandynawię - tam są najszczęśliwsi ludzie
Już ponad 4300 ofiar tragicznego trzęsienia ziemi na Jawie!
Tomasz Morawski, twórca Sfinksa zaproponował pomoc restauracjom
Warszawa: pociągi będą się zatrzymywać we Włochach
Zielony labirynt na londyńskim Trafalgar Square
Sztokholm: w Boeingu 747 powstał hostel
Otwarto polsko-ukraiński szlak turystyczny
LOT sprzeda akcje Pekao i France Telecom?
Nielegalni przewodnicy w Rzymie
Sfinks: dobry wynik brutto i netto
Kraków - powstaje silna baza hotelowo-konferencyjna przy rondzie Grunwaldzkim
Można kupić jeden ze 150 dworców kolejowych przeznaczonych na sprzedaż
Japończycy zbudują kolej w Chinach
Sopot: turyści nie kupią alkoholu, bo sklepy z alkoholem będą zamknięte?
UWAGA NA INFORMACJE UZYSKIWANE Z EXIM TOURS
Który region Hiszpanii wybrać na odpoczynek wakacyjny