TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Katowickie lotnisko ma własny logotyp

Od momentu powstania Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach nie posiadał własnego logotypu identyfikującego lotnisko. Dlatego też we wszystkich działaniach komunikacyjnych stosowano logotyp Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, spółki która zarządza lotniskiem.


W marcu ubiegłego roku rozpoczęto proces, który miał pozwolić na wybór logotypu MPL Katowice. Pierwszy etap polegał na wyłonieniu agencji reklamowej, która go wykona. Do przetargu stanęły 23 agencje wyspecjalizowane w projektowaniu logotypów. Zwycięzcą została warszawska agencja Mamastudio. Dodatkowo jako ciało doradcze przy wyborze logotypu powołano specjalną komisję, w skład której weszli przedstawicieli GTL SA, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego i przedstawiciel kadry naukowej Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Logotypy, które zaprojektowała agencja Mamastudio zostały poddane badaniom jakościowym i ilościowym. Badania przeprowadziła firma badawcza ARC Rynek i Opinia w Katowicach i Warszawie. Dzięki nim wybrano najlepszy logotyp spośród zaproponowanych przez agencję. Natomiast w grudnia 2008 roku Zarząd Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA zatwierdził logotyp Katowice Airport.

Kolory, które zostały użyte w logotypie komponują się z barwami województwa śląskiego oraz pozwalają na pozytywną identyfikację marki katowickiego lotniska. Trzy kolory nawiązują do trzech segmentów rynku przewozów lotniczych, czyli: ruchu biznesowego (kolor niebieski), czarterowego (kolor żółty) i niskokosztowego (kolor zielony). Litera K znajdująca się w logotypie wskazuje na MPL Katowice, jako punkt docelowy, do którego pasażerowie latają lub z którego odlatują. Natomiast element lotniczy został zaakcentowany przez zakończenie skrzydłem pionowej kreski w literze K.

Wprowadzenie logotypu Katowice Airport nie oznacza rezygnacji z logotypu GTL SA, który nadal pozostaje znakiem graficznym spółki zarządzającej katowickim lotniskiem.

Nowe logo ma pomóc katowickiemu lotnisku w dalszym powiększeniu liczby obsługiwanych pasażerów. MPL Katowice dogania już krakowskie Balice w wyścigu o drugie miejsce w kraju pod względem ilości obsługiwanych pasażerów. W 2008 roku lotnisko w Katowicach obsłużyło 2 426 942 pasażerów, czyli o 21,6 % więcej niż w roku poprzednim. W porównaniu z rokiem 2007 odnotowano również wzrost ruchu regularnego i czarterowego. W ruchu regularnym odprawiono 1 804 638 pasażerów, czyli o 18% więcej niż w roku poprzednim. Natomiast ruch czarterowy wzrósł o 39%. Odprawiono tam 601 953 pasażerów czarterowych. Wzrost ilości pasażerów przełożył się też na większą liczbę operacji lotniczych, których wykonano 27 030, czyli o 10% więcej niż w roku 2007.

W minionym roku powiększyła się też siatka połączeń lotniczych katowickiego lotniska. Uruchomiono sześć nowych tras regularnych i osiem czarterowych. Ryanair otworzył trzy połączenia regularne do: Shannon, Birmingham i Londynu-Stansted, Wizz Air do Bolonii, a Germanwings do Stuttgartu i Kolonii. Nowościami wśród połączeń czarterowych w roku 2008 były: Costal del Sol, Faro, Paphos, Kalabria, Bodrum, Taba, Amman i Fuertaventura.

Artur Tomasik, prezes GTL wyznał - Bylibyśmy szczęśliwi, gdyby udało nam się osiągnąć w tym roku poziom 3 milionów obsłużonych pasażerów. Wiemy, że w dobie kryzysu na świecie będzie to trudne do zrealizowania, ale... Powiem tylko, że MPL Katowice może przyjąć rocznie blisko cztery miliony osób, byle było tylu pasażerów chętnych do skorzystania z naszych usług.

Plany inwestycyjne MPL Katowice są dość ostrożnie i zarazem dostosowane do aktualnej sytuacji ekonomicznej. Dlatego też GTL przesunął do roku 2015 moment budowy nowego terminalu. Natomiast przygotowuje się do budowy nowych płyt postojowych oraz nowej drogi startowej o długości 3600 metrów. Obecna, która ma 2800 metrów w przyszłości będzie drogą kołowania.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lotnisko Katowice port lotniczy MPL Pyrzowice logotyp Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze Mamastudio agencja reklamowa marka znak logo obsługa czarter Ryanair Wizz Air Germanwings Artur Tomasik terminal budowa droga startowa ARC Rynek i Opinia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję