TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wzrośnie popyt na hotele w polskich górach

W najbliższych latach coraz więcej osób będzie korzystać z noclegów w hotelach w polskich górach - prognozują eksperci firmy doradczej Cushman & Wakefield. Z przygotowanego przez nich raportu wynika, że obecnie najlepiej rozwiniętą bazę hotelową mają Karkonosze, Beskid Śląski i Żywiecki oraz Tatry.


Zgodnie z danymi firmy Cushman & Wakefield górska baza hotelowa obejmuje 269 hoteli. Oferują one 24.180 miejsc noclegowych - to nieco ponad 13% wszystkich hotelowych miejsc noclegowych w kraju oraz 27% miejsc noclegowych oferowanych przez całoroczne obiekty zakwaterowania zbiorowego w regionie polskich gór.

"Spośród wszystkich obiektów hotelowych prowadzących działalność w polskich górach najwięcej jest hoteli trzy- i dwugwiazdkowych. Wciąż niewiele jest hoteli najwyżej skategoryzowanych, w związku z czym przewidujemy, że zapotrzebowanie na obiekty o najwyższym standardzie będzie rosło" - twierdzi Michał Kuliński z działu Wycen i Doradztwa firmy Cushman & Wakefield, autor raportu.

Najlepiej rozwinięty rynek hotelowy polskich gór występuje w Karkonoszach, Beskidzie Śląskim i Żywieckim oraz w Tatrach. Znajduje się tam duża liczba hoteli osiągająca stosunkowo wysokie obłożenie. Szeroka gama oferowanych usług dodatkowych, takich jak SPA & Wellness, rekreacyjnych
i konferencyjnych, a także obecność hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych, to największe zalety tych regionów. Coraz większe zainteresowanie ofertą rekreacyjno-sportową obserwowane jest we wszystkich regionach polskich gór. Najsłabiej rozwinięty jest z kolei rynek hotelowy w Bieszczadach oraz w Beskidzie Niskim.

W zeszłym roku w hotelach zlokalizowanych na terenie polskich gór wynajęto około 1.269.000 pokoi, w tym 12% obcokrajowcom. Oznacza to spadek zarówno liczby turystów krajowych, jak i zagranicznych w stosunku do 2008 roku. Stopień wykorzystania pokoi w 2009 roku wyniósł około 35%, co było wynikiem o kilka procent gorszym, niż w 2008 roku. Najwyższe obłożenie pokoi hotelowych w zeszłym roku odnotowano w Tatrach (około 43%), a najniższe w Bieszczadach (około 17%).

"W kolejnych latach współczynnik obłożenia prawdopodobnie będzie rósł. Powinniśmy to już zauważyć podczas tegorocznego sezonu zimowego. W dużym stopniu przyczyni się do tego rosnący odsetek turystów krajowych, którzy coraz chętniej korzystają z usług hoteli w polskich górach. Baza hotelowa polskich gór jest jedną z najlepiej rozwiniętych w Polsce pod względem oferty usług dodatkowych. Mimo to, nadal jest mało konkurencyjna dla hoteli zlokalizowanych po czeskiej i słowackiej stronie" - dodaje Michał Kuliński z Cushman & Wakefield.

Wykorzystane dane pochodzą z raportu "Rynek hotelowy polskich gór" przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield. Dokładny opis przyjętej metodologii znajduje się w raporcie. W celu stworzenia przejrzystego obrazu rynku hotelowego w polskich górach, omawiany region został podzielony na podregiony zgodnie z istniejącym podziałem administracyjnym (powiaty i gminy). Raport nie obejmuje wszystkich pasm/obszarów górskich leżących w Polsce, a jedynie te najpopularniejsze.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
popyt na hotele w polskich górach hotel góry Tatry Beskidy Karkonosze Cushman & Wakefield raport górska baza hotelowa Michał Kuliński




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję