Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Zmiany w Centralwings
Pomimo, że nie ma żadnej oficjalnej strategii, LOT rozpoczął realizować koncepcję zmian w tanim przewoźniku, Centralwings.
Piotr Siennicki, nowy prezes LOT, porządkując sytuację w spółkach zależnych narodowego przewoźnika, przeprowadził zmiany w zarządzie Centralwings.
Pretekstem do zmian była rezygnacja Adama Glapińskiego, który zajmował stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej Centralwings. Objął on taką samą funkcję w KGHM i typowany jest również na prezesa Polkomtela. W LOT jego miejsce zajął szef narodowego przewoźnika, który doprowadził do odwołania Macieja Kwiatkowskiego, prezesa Centralwings. Kwiatkowski utracił również stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej w LOT Autoserwis. Odwołanie Kwiatkowskiego utożsamiane jest ze zmianą koncepcji oraz początkiem realizacji czarnego scenariusza wchłaniania spółki zależnej przez spółkę matkę.
Osoba związana ze spółką zaznaczyła - Przejęcie przez LOT operacji lotniczych spółki córki zamiast oczekiwanych korzyści przyniosłoby jeszcze większe straty.
W ciągu czterech miesięcy bieżącego roku, Centralwings obniżył planowane na ten rok straty z 30 do 18 mln zł.
Prezes Centralwings był również zbyt mocno kojarzony z osobą Tomasza Dembskiego, byłego p.o. prezesa LOT, który był w konflikcie ze związkami zawodowymi. Natomiast do zarządu Centralwings powołano ludzi mało znanych.
Tomasz Dembski chciał, żeby tani przewoźnik został sprywatyzowany. Na początku planował zbycie do 23% udziałów. Pomimo, że nie rozpoczęto nawet oficjalnych rozmów z potencjalnymi inwestorami, spółka otrzymała co najmniej trzy propozycje. Ireneusz Dąbrowski, wiceminister skarbu zapowiedział kontynuowanie koncepcji ścieżki prywatyzacyjnej. Decyzje miały zapaść szybko, ponieważ niedługo LOT będzie potrzebował pieniędzy na zakup nowych samolotów typu Dreamliner.
Dwa lata temu wartość spółki szacowana była na 300 mln zł. Natomiast obecnie może być ona warta nawet 500-600 mln zł.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Dział transport:
Choroby przenoszone przez komary coraz
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Dzięki Street View będzie można wirtualnie zwiedzić Warszawę i Kraków
Sąd Najwyższy wydał wyrok o ryczałcie za noclegi dla kierowców
Wap-Tour sprzedaje węże pożarnicze?
Amadeus odpowiada na potrzeby technologiczne branży kolejowej
Program lojalnościowy PayBACK w portalu VTrip.pl
super strona z wirtualnymi spacerami
Już w czwartek zawody w jedzeniu pączków w krakowskim Wierzynku
Zakopane: tereny narciarskie nie zostaną poszerzone
GOPR-owcy odnaleźli zwłoki turysty porwanego przez lawinę
"Pomocy - czy będę ofiarą PodróżeTV?"
Balice sparaliżowane przez mgłę!
Spłonął zabytkowy pałac w miejscowości Gułtowy
