Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specialista ds. sprzedaży
- Rezydent biura podróży 2024 (Chalkidiki)
- Pilotaż 27-30.05.2024 do Warszawy
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
Branża turystyczna w mediach społecznościowych
Dzięki mediom społecznościowym podróżowanie zmieniło swój wymiar. Za sprawą internetowych serwisów turystycznych dostęp do informacji o obiektach, miejscach, zabytkach stał się dużo prostszy.
Popularność portali turystycznych potwierdza analiza przeprowadzona przez catNapoleon.com, firmę, która stworzyła platformę do zarządzania fanpage’ami na Facebooku. Według raportu na świecie 52 proc. internautów lubi profile związane z wypoczynkiem, z kolei 59 proc. zamieszcza na portalach społecznościowych swoje wakacyjne plany. 70 proc. urlopowiczów korzysta z internetu, dodaje komentarze, relacjonuje w trakcie wczasów.
Branża turystyczna staje przed dużym wyzwaniem. Według ekspertów to właśnie media społecznościowe będą w przyszłości głównym źródłem informacji o planowanym wypoczynku. Już teraz pod wpływem opinii znalezionych w internecie 33 proc. użytkowników zmienia hotel, 10 proc. decyduje się na zmianę miejsca wypoczynku, tyle samo zmienia operatora, z kolei 5 proc. rezygnuje z dotychczasowych usług linii lotniczych.
Szczególnie widoczny jest sezonowy rozwój zainteresowania fanów stronami o turystyce.
Raport The World Travel Market realizowany pod kątem światowych trendów w turystyce również zawiaduje o rosnącej popularności mediów społecznościowych także jako skutecznego narzędzia e-marketingu. 48 proc. badanych jest zdania, że do 2016 roku tego typu portale będą istotniejsze od reklamy PPC (pay-per-click).
CatNapoleon.com wziął pod uwagę w sumie 188 511 "lajków", 47 245 komentarzy i 8 307 postów na polskich fan page’ach turystycznych, co oznacza aktywność 511 572 fanów w ciągu 13 miesięcy (maj 2011 - czerwiec 2012). Okazuje się, że średnio najniższa aktywność jest we wrześniu i grudniu, a jej gwałtowny skok obserwujemy dopiero na przełomie maja i czerwca tego roku za sprawą kilku aktywnie moderowanych fanpage’y.
Tak naprawdę polska branża turystyczna stoi dopiero przed społecznościową rewolucją. Już teraz widać, że zachowania turystów są bardzo tendencyjne. Większość konsumentów poszukuje informacji w internecie, a woli kupować w stacjonarnych biurach podróży. Dlatego ważne, aby profil marki budził zaufanie w mediach społecznościowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział centra informacji i promocji:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Wyróżnienie dla Niemieckiej Centrali
Przybywa pasażerów Lufthansa Group
Paulina Wrona w zespole Sound Garden Conference Center
Grupa eholiday.pl wchodzi na rynek zakupów grupowych
Pamiątka po Euro w kołobrzeskim hotelu
OLT Jetair inauguruje loty na nowych trasach krajowych
Wyroki w sprawie kradzieży bloków z piramidy
Etihad Airways sfinalizował włoską transkację
Weekend majowy. Ile zarobią polscy hotelarze?
Turystyka bez internetu nie istnieje?