Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Branża turystyczna w mediach społecznościowych
Dzięki mediom społecznościowym podróżowanie zmieniło swój wymiar. Za sprawą internetowych serwisów turystycznych dostęp do informacji o obiektach, miejscach, zabytkach stał się dużo prostszy.
Popularność portali turystycznych potwierdza analiza przeprowadzona przez catNapoleon.com, firmę, która stworzyła platformę do zarządzania fanpage’ami na Facebooku. Według raportu na świecie 52 proc. internautów lubi profile związane z wypoczynkiem, z kolei 59 proc. zamieszcza na portalach społecznościowych swoje wakacyjne plany. 70 proc. urlopowiczów korzysta z internetu, dodaje komentarze, relacjonuje w trakcie wczasów.
Branża turystyczna staje przed dużym wyzwaniem. Według ekspertów to właśnie media społecznościowe będą w przyszłości głównym źródłem informacji o planowanym wypoczynku. Już teraz pod wpływem opinii znalezionych w internecie 33 proc. użytkowników zmienia hotel, 10 proc. decyduje się na zmianę miejsca wypoczynku, tyle samo zmienia operatora, z kolei 5 proc. rezygnuje z dotychczasowych usług linii lotniczych.
Szczególnie widoczny jest sezonowy rozwój zainteresowania fanów stronami o turystyce.
Raport The World Travel Market realizowany pod kątem światowych trendów w turystyce również zawiaduje o rosnącej popularności mediów społecznościowych także jako skutecznego narzędzia e-marketingu. 48 proc. badanych jest zdania, że do 2016 roku tego typu portale będą istotniejsze od reklamy PPC (pay-per-click).
CatNapoleon.com wziął pod uwagę w sumie 188 511 "lajków", 47 245 komentarzy i 8 307 postów na polskich fan page’ach turystycznych, co oznacza aktywność 511 572 fanów w ciągu 13 miesięcy (maj 2011 - czerwiec 2012). Okazuje się, że średnio najniższa aktywność jest we wrześniu i grudniu, a jej gwałtowny skok obserwujemy dopiero na przełomie maja i czerwca tego roku za sprawą kilku aktywnie moderowanych fanpage’y.
Tak naprawdę polska branża turystyczna stoi dopiero przed społecznościową rewolucją. Już teraz widać, że zachowania turystów są bardzo tendencyjne. Większość konsumentów poszukuje informacji w internecie, a woli kupować w stacjonarnych biurach podróży. Dlatego ważne, aby profil marki budził zaufanie w mediach społecznościowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ceny wakacyjnych wyjazdów w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Dział centra informacji i promocji:
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Wybrano najlepsze prace
Starsze aktualności:
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Przybywa pasażerów Lufthansa Group
Paulina Wrona w zespole Sound Garden Conference Center
Grupa eholiday.pl wchodzi na rynek zakupów grupowych
Pamiątka po Euro w kołobrzeskim hotelu
OLT Jetair inauguruje loty na nowych trasach krajowych
Wyroki w sprawie kradzieży bloków z piramidy
Etihad Airways sfinalizował włoską transkację
Weekend majowy. Ile zarobią polscy hotelarze?
Turystyka bez internetu nie istnieje?
Prokuratura zajmie się Viki Travel
Przewoźnik zwraca pieniądze za bilety
Klienci biur pozywają Skarb Państwa
Watra Travel rozpoczęło sprzedaż oferty Travel Senior
Branża turystyczna - open for business
Zakopane pokaże się w Jaka to melodia Turniej Miast
Jaką macie opinię o " Index " Katowice ???
