Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Katowice - Incentive Manager
- Viktoria Travel szuka -od 7500 zł brutto
- Praktykant z angielskim do biura podróży w...
- Pilot oraz przewodnik na wycieczkę do Malborka i...
- Szukam wychowawców 14-21.07
- pilot wycieczek - Andaluzja
- Specjalista ds Turystyki
- Specjalista ds Turystyki Gliwice
- Stażysta / Stażystka ds. Turystyki
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki


Browary chcą rozwoju gastronomii
Ogłoszono, analizujący kondycję europejskiej i polskiej branży hotelarsko-gastronomicznej, raport Ernst & Young. Został on przygotowany na zlecenie Europejskiego Stowarzyszenia Browarów oraz Europejskiego Stowarzyszenia Restauracji, Hoteli i Kawiarni (HOTREC).
Raport obejmuje statystyki zebrane w latach 2000-2010. Inicjatorem publikacji raportu w Polsce jest Związek Browary Polskie.
Branża hotelarsko-gastronomiczna w 2010 roku wygenerowała 1,7% PKB. W 31 krajach wziętych pod uwagę w raporcie w sektorze HoReCa zatrudnienie znalazło 16,6 mln osób, co stanowi 7,8% wszystkich miejsc pracy w europejskiej gospodarce. W Polsce, w tej gałęzi zatrudnienie znalazło około 411 tys. osób, co daje 2,6% wszystkich zatrudnionych. Wpływy budżetowe z sektora Horeca, z tytułu VAT-u, akcyzy, składek w 2010 roku wyniosły 1,5 mld euro.
Branża HoReCa to także istotny partner biznesowy dla ważnych dla europejskiej gospodarki sektorów.
Teza o współzależności branży gastronomicznej i piwowarskiej potwierdza się także na gruncie polskim. . W naszym kraju piwo jest drugą grupą produktów generujących obroty w gastronomii. Jest także najchętniej zamawianym napojem w lokalach gastronomicznych. Statystyczny Polak wypija ponad 90litrów złocistego trunku rocznie. Nie przekłada się to jednak na wyniki jego sprzedaży w barach, restauracjach czy pubach. W Polsce sprzedaż piwa w gastronomii stanowi 10% rynku, podczas gdy w Czechach jest to 50% a w Portugalii 70% rynku.
"Zamierzeniem przemysłu piwowarskiego jest współdziałanie z gastronomią, w celu poprawy i rozwoju tego sektora, a tym samym zwiększenie dotarcia do konsumenta i promowanie działań ukierunkowanych na poprawę jakości usług świadczonych w punktach gastronomicznych. Jesteśmy świadomi roli, jaką gastronomia pełni w polskiej gospodarce oraz w tworzeniu i propagowaniu kultury piwa, dlatego dołożymy starań, aby w jak największym stopniu rozbudzić jej potencjał, co przyniesie korzyść każdej ze stron" - skomentował prezes Związku Browary Polskie Tomasz Bławat.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Ekologia może się opłacać w
Nad morzem czekają na
Przewodnik Michelin - 22 nowe lokale w
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Nabór do Programu Ambasadorów Kongresów
WARS testuje płatności
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Starsze aktualności:
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Wieliczka osiąga już milion
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu
PARP rozszerza grupę odbiorców wsparcia w ramach
Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę na problemy z lex
Rainbow uruchomił nowy program
Turcja notuje turystyczne
Pierwszy przewoźnik rezygnuje z celu
Gigantyczna kara dla
Wakacje.pl podsumowują półmetek
Koniec z dymkiem na plażach
Krakowskie lotnisko będzie promować Małopolskę
Zgniłe jabłka psują wizerunek branży turystycznej
Niemieccy kontrolerzy ruchu lotniczego chcą podwyżek!
Solaris: rekordowa sprzedaż w 2011
Ofensywa sieci oferującej kebaby
Charytatywna kawiarnia w Warszawie
Polska najbardziej gościnnym krajem świata? Niestety nie
Gdzie podróżować, aby się nie udusić?
Będzie porozumienie w sprawie Przewozów Regionalnych?
System SART - jak wygląda wdrożenie i współpraca?
Produkty Kaldewei w Eko-hotelu Scala w Mediolanie