TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Touroperatorzy podsumowują i zdradzają

Mogłoby się wydawać, iż rok 2012 nie był udany dla branży turystycznej. Liczne zawirowania, jakie miały miejsce zwłaszcza w wakacje, nie zachwiały jednak zaufaniem turystów do organizatorów wypoczynku. Liczba klientów biur podróży w 2012 roku wzrosła o 12,6 procent w stosunku do 2011 roku (dane na podstawie raportu PZOT). Touroperatorzy są generalnie zadowoleni. Dziś podsumowują ubiegły rok oraz zdradzają swoje plany na 2013.


Ecco Holiday
Rok 2012 to czas rewolucji w Ecco Holiday. Głównym celem było zbudowanie mechanizmu zapewniającego stabilność i rentowność. Postawiliśmy na dywersyfikację. W pierwszym etapie ograniczyliśmy loty czarterowe na rzecz mieszanego modelu przelotów, wykorzystując także tanie linie i loty rejsowe. To zwiększyło też naszą elastyczność, bo możemy oferować np. pobyty 10 dniowe czy takie, których długość ustala sam klient. Ta opcja cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem od kilku miesięcy. Kolejnym krokiem była konsolidacja grupy i przejęcie 3 innych podmiotów specjalizujących się w różnych aspektach usług turystycznych. Dzięki temu nasz przychód pochodzi z kilku niezależnych obszarów - turystyki masowej, egzotycznej, obsługi podróży służbowych oraz organizacji eventów, takich jak kongresy czy szkolenia. Przebudowaliśmy niemal zupełnie strukturę i procedury, dzięki czemu bardzo szybko jesteśmy w stanie reagować na zmiany rynkowe. Przykład: jako jedyny touroperator, w burzliwym okresie sezonu, wprowadziliśmy innowacyjne ubezpieczenie BEZPIECZNA WPŁATA, które GWARANTUJE kupującym ZWROT 100% dokonanej wpłaty w razie problemów. Efekt: kolejny rok na plusie, choć ważniejsza jest sama struktura dochodowa, w której bardziej wrażliwa turystyka masowa została zrównoważona innymi rodzajami aktywności - podsumowuje Aleksandra Olechnowicz z Ecco Holiday

Plany na rok 2013 mamy jasno określone. - mówi Aleksandra Olechnowicz - Wyjazdy pod marką Ecco Holiday nadal będą organizowane według dotychczasowego modelu. Będzie to połączenie czarterów (w tym bloki miejsc do Bułgarii, Hurghady, na Kretę i Kos), tanimi liniami (np. Majorka, Cypr, Malta, Kreta- Chania, Kos, Bułgaria- Burgas, Teneryfa, Gran Canaria, Włochy, Costa del Sol, Costa Brava) i liniami rejsowymi (m.in. Madera, Riwiera Ateńska, Korsyka, Chorwacja). Duże szanse upatrujemy w egzotyce, realizowanej wyłącznie liniami rejsowymi, pod marką Ecco Travel. Promocyjne ceny biletów lotniczych powodują, że dalekie kierunki stają się cenowo konkurencyjne do wakacji czarterowych. Poza tym egzotyka nie jest tak wrażliwa na ogólną sytuację ekonomiczną. W pierwszych tygodniach 2013 roku podwoiliśmy sprzedaż tego typu wyjazdów w porównaniu do roku ubiegłego. Równolegle pracujemy nad rozwojem marki Ecco Business, specjalizującej się w organizacji wydarzeń biznesowych MICE, uznawanych, i słusznie, za najbardziej dochodowy sektor w turystyce. Podsumowując, w 2013 będziemy mieli ręce pełne roboty.

Delta Travel
Miniony rok 2012 możemy zaliczyć do w miarę udanych - biorąc pod uwagę znaczące fluktuacje na rynku. Sprzedaż w ubiegłym roku utrzymała się na tym samym poziomie co w roku 2011, z niewielką tendencją wzrostową. Nie ukrywam, że wymagało to wzmożonych wysiłków ze względu z kolei na zapaści sprzedażowe, które nastąpiły w czerwcu (w trakcie EURO 2012) oraz w sierpniu (upadłość kilku biur podróży).

Pomimo dosyć negatywnego nastawienia do 2013 większości społeczeństwa - w skutek intensywnej kampanii kryzysowej w mediach - odnotowaliśmy wzrost sprzedaży oferty letniej 2013 już w miesiącach listopad, grudzień. Dynamika nieco spadła w styczniu, utrzymujemy się jednak na poziomie globalnej sprzedaży roku poprzedniego. Nie ukrywam, że mamy w planie nieco powiększenie sprzedaży w sezonie 2013. Jest to związane z wprowadzeniem nowych kierunków, typu Albania oraz Czarnogóra. Zainteresowanie ofertą do Chorwacji, Bułgarii, czy Hiszpanii pozostaje na tym samym poziomie, a mile zaskakuje wzrost - w naszym przypadku - sprzedaży imprez turystycznych w Grecji na Riwierze Olimpijskiej. Generalnie nadal stawiamy na jakość produktu i chyba tego efekty są dosyć widoczne w zaufaniu ze strony klienta i agenta.

Neckermann
W sezonie Lato 2013 Neckermann utrzymał liczbę klientów w najważniejszym segmencie tj. imprez charterowych na poziomie lata zeszłego roku, zwiększył także obroty z imprez na dalekich kierunkach (+8% do zeszłego roku). W 2012 r na rynku można było zaobserwować trend zmniejszenia liczby klientów rezerwujących samo zakwaterowanie za pośrednictwem biur podróży. W segmencie tym jesteśmy liderem i trend ten dał się odczuć również u nas, gdyż obroty ze sprzedaży imprez z dojazdem własnym spadły o kilka procent.

“Wielka piątka" najpopularniejszych kierunków lotniczych w sezonie Lato 2012 nie zmieniła, klienci najchętniej wypoczywali w tym sezonie w Bułgarii, Grecji, Hiszpanii, Turcji oraz w Egipcie, choć zdecydowanie największe wzrosty sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowały Bułgaria i Turcja gdzie relacja ceny do jakości przedstawia się bardzo korzystnie. Absolutnym liderem okazała się być Bułgaria, w której mięliśmy najszerszą ofertę na rynku. Na dobre powrócił również Egipt. Klienci, którzy wybrali imprezy z własnym dojazdem najczęściej wybierali Chorwację, Bułgarię i Włochy.

Coraz częściej klienci poszukują też ofert sprofilowanych - w 2012 r. dużą popularnością cieszyły się wakacje z polskimi animatorami Happy Events, hitem okazała się Aquamania - hotele z bezpłatnym dostępem do parków wodnych, która była nowością na rynku.

W 2012 cena była ważnym czynnikiem, ale Polacy nie rezygnowali z jakości - najczęściej wybierali hotele 4 gwiazdkowe, popularną formą wyżywienia było All inclusive. Wybór korzystnych cenowo ofert wcale nie oznaczał też wyboru ofert last minute.

W tym roku, oprócz znanych kierunków, polecamy nasze nowości: Czarnogórę, Rumunię i Chorwację, które można zarezerwować zarówno z dojazdem własnym, jak i po raz pierwszy z przelotem. W ostatnich latach wyraźnie zyskują na popularności miejsca, gdzie można spędzić wakacje atrakcyjnie i w dobrej cenie. Naszą odpowiedzią na to jest również marka hotelowa Smartline. To obiekty o sprawdzonym standardzie, wyróżniające się znakomitym stosunkiem ceny do jakości, dodatkowymi świadczeniami i unikalnym designem. Hotele "Smartline" klienci znajdą na najpopularniejszych kierunkach wypoczynku jak Grecja, Hiszpania, Turcja, Egipt i Bułgaria.

Neckermann jako pierwszy na rynku oferuje możliwość rezerwacji Premium Class na krótkich rejsach czarterowych. To nowość wprowadzona dla naszych klientów na rejsach Small Planet Airlines, dzięki której będą mogli dotrzeć do ulubionych miejsc wypoczynku bardziej komfortowo. Specjalny pakiet obejmuje m.in.: oddzielny check-in na polskich lotniskach, miejsca w pierwszych rzędach samolotu, dodatkowy bagaż oraz posiłki i napoje.

Rainbow Tours
Rok 2012 był dla nas bardzo udany, osiągnęliśmy przychody na poziomie 630 mln złotych oraz wzrost obrotów na poziomie 40%. Wysłaliśmy na wakacje ok. 160 tys turystów co w porównaniu z rokiem 2011 daje wzrost o 15%. W roku 2013 planujemy osiągnąć przychody na poziomie 700 mln złotych, co oznacza wzrost o 15%. Chcielibyśmy również poprawić nasza rentowność do poziomu 2% oraz umacniać pozycje jednego z największych touroperatorów w kraju. Dzięki pełnej konsolidacji organizacyjnej i administracyjnej grupy udało nam się również znacznie obniżyć koszty spółek zależnych. W roku 2012 mieliśmy do czynienia z różnymi zawirowaniami, między innymi upadłościami biur podróży. Klienci stracili zaufanie do mniej znanych, w ich odczuciu niestabilnych firm a zwrócili się ku dużym, pewnym touroperatorom, w tym do nas.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
touroperator biuro podróży podsumowanie Ecco Holiday Neckermann Rainbow Tours Delta Travel plany sprzedaż 2012 2013 rok PZOT raport liczba klientów klient turysta Aleksandra Olechnowicz najpopularniejsze kierunki najpopularniejsze destynacje moda trendy tendencje oferta all inclusive czarter wycieczka impreza turystyczna Small Planet Airlines Egipt egzotyka sytuacja finansowa sytuacja ekonomiczna


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję