Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Lokale sprzedają alkohol nieletnim?
W większości przypadków pracownicy stołecznych pizzerii nie mieli oporów przed sprzedawaniem alkoholu osobom wyglądającym na nieletnie bez pytania o dowód osobisty - tak wynika z badania Stowarzyszenia "RoPSAN - Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim".
Kontrola objęła 15 pizzerii w czterech warszawskich dzielnicach: Śródmieście, Mokotów, Ursynów i Praga Południe.
Prezes stowarzyszenia Bogusław Prajsner powiedział, że pizzerie to lokale gastronomiczne, do których chętnie uczęszczają osoby młode. Zaznaczył, że średnia wieku pracowników tych miejsc wynosi 26 lat.
Podstawieni klienci, wyglądający na mniej niż 18 lat próbowali dwukrotnie kupić alkohol w wybranym lokalu. W trakcie pierwszej próby, jeśli pracownik pizzerii był gotów sprzedać alkohol bez pytania o dowód tożsamości interweniował podstawiony świadek, który zwracał uwagę sprzedawcy. W niektórych przypadkach świadek prosił o rozmowę z managerem lokalu.
Po dwóch tygodniach ten sam lokal był ponownie odwiedzany przez podstawionego klienta - znowu osobę, która nie wyglądała na 18 lat i próbowała kupić alkohol.
Na 30 kontroli, tylko w 10 przypadkach zażądano okazania dowodu tożsamości. Tylko w jednym spośród 15 badanych lokali audytorzy dwukrotnie byli proszeni o pokazanie dokumentu potwierdzającego wiek. W 63 proc. przypadków zwrócenie uwagi przez świadka odniosło skutek i sprzedawca rezygnował ze sprzedaży.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział badania rynku i analizy:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Czy turystyka biznesowa ma szanse na rozwój w Polsce?
Turkish Airlines coraz bliżej zakupu LOT-u?
Boeing: ceny samolotów poszybowały w górę
Północ nie śpi… podczas białych nocy
Kiedy polskie pociągi pojadą szybciej?
Jego promocja wzbudziła wśród agentów kontrowersje
Ile kosztują poselskie podróże?
Geovita: warto było wziąć udział w Targach ITB Berlin 2011
Ukazał się nowy przewodnik Michelin
HoReCa: Na tych targach musisz być!
Etihad bez problemów z Darwin Airlines
