TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Poprawianie obsługi bagażu na Lotnisku Chopina

Ponad 90 proc. zaleceń IATA w zakresie dobrych praktyk przy obsłudze bagażu na lotniskach, jest realizowanych na Lotnisku Chopina - wynika z analizy przeprowadzonej w ramach programu Baggage Improvement Programme (BIP). Warszawski port uczestniczy w nim jako jedno z 200 lotnisk na świecie zaproszonych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Powietrznych (IATA).


Celem programu BIP jest redukcja średniego wskaźnika źle obsłużonego bagażu z 18,86 na 1000 pasażerów (wskaźnik ten jest średnią dla wszystkich lotnisk na świecie, w Warszawie wynosi on 4,45) o 50 proc. Poprawa obsługi bagażu powinna wygenerować roczne oszczędności rzędu 1,9 mld USD w skali całego przemysłu lotniczego.

- My chcemy doprowadzić do sytuacji, w której 100 proc. bagaży przewożonych z/do Warszawy będzie w stanie nienaruszonym i dotrze na czas do wyznaczonego celu. Tego oczekują od nas pasażerowie - mówi Michał Hofman, szef Służby Obsługi Pasażerów na Lotnisku Chopina.

Udział w programie jest dobrowolny, ale można do niego przystąpić tylko na zaproszenie organizatora. Lotnisko Chopina jest jedynym portem w Polsce i jednym z pięciu z Europy Środkowo-Wschodniej, które takie zaproszenie otrzymało. W ramach realizacji programu powołany został zespół, w skład którego wchodzą przedstawiciele portu, linii lotniczych, dwóch największych agentów obsługi naziemnej i służb państwowych.

Na podstawie przeprowadzonych analiz i obserwacji zespół stwierdził, że na Lotnisku Chopina poprawy wymaga tylko kilka elementów będących częścią procesu obsługi bagażu. Np. agenci odprawiający bagaż na stanowiskach check-in powinni zwracać uwagę na płaskie ułożenie bagażu na taśmociągu podającym, a także powinni częściej korzystać z kuwet bagażowych. Ważne jest także, aby ze względu na czas pozostający do odlotu przekazywać informację agentom w sortowni i przewoźnikowi o zatrzymaniu bagażu do dodatkowej kontroli. Rozważane jest również zainstalowanie skanerów na taśmociągach przylotowych w celu szybkiego sprawdzenia czy bagaż został wysłany do hali odbioru bagażu oraz podjęcie działań na rzecz edukacji pasażerów na temat zasad obsługi bagażu na lotnisku i prawidłowego przygotowania go do podróży.

- Uwagi i wnioski zostały przedstawione do decyzji Kolegium Zarządu Portów Lotniczych i przyjęte do realizacji. W najbliższym czasie będziemy wprowadzać je w życie i oczekujemy, że jeszcze w tym roku wskaźnik źle obsłużonego bagażu uda się nam znacząco poprawić - mówi Michał Hofman.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lotnisko Warszawa lotnisko Chopina Okęcie obsługa bagażu obsługa bagażowa jakość obsługi analiza IATA Baggage Improvement Programme BIP obsługa naziemna służby państwowe check-in odprawa kuwety bagażowe obsługa pasażerów program Michał Hofman kontrola na lotnisku kontrole hala odbioru skaner taśmociąg edukacja pasażerów zasady




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję