TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






KLM ulepsza klasę biznes

Rok 2015 Air France rozpoczyna od zmian w produkcie oferowanym na trasach średniego zasięgu (loty po Europie).


Głosy 10 tysięcy ankietowanych podróżnych zaowocowały inwestycją 50 milionów euro w m.in. w nowe fotele zarówno w Klasie Ekonomicznej, jak i Biznes, udoskonalone menu i usprawnienia na lotniskach. Ponadto dzięki współpracy z Orange wkrótce Air France zaoferuje na pokładzie swoich maszyn łączność WiFi.

Podróżni będą mieli do dyspozycji tylko 2 klasy przelotu: ekonomiczną i biznes oraz nową elastyczną taryfę dla biznesu "Economy Flex". Najnowsza oferta pojawi się w sprzedaży już pod koniec stycznia, a nowego produktu podróżni będą doświadczać na lotach średniego zasięgu realizowanych z i do Paryża już od 1 kwietnia 2015 roku.

Zarówno w klasie biznes, jak i ekonomicznej na lotach średniego zasięgu pojawią się nowe fotele obite skórą. Dzięki nim, pasażerowie zyskają optymalny komfort podróży, idealny do pracy, odpoczynku, jak i korzystaniu z udoskonalonego menu. Nowe fotele zostały dopracowane w każdym detalu i wyposażone m.in. w haczyk na marynarkę, schowek na okulary i prasę, regulowany zagłówek oraz całkowicie chowany podłokietnik. Dla wygody podróżnych zaprojektowano również indywidualnie składany stolik i uchwyt na kubek. Fotel odchyla się do 20 stopni i został wyposażony w specjalne rozwiązanie absorbujące uderzenia.

Kabina została podzielona na 2 klasy: ekonomiczną oraz biznes. Fotele klasy biznes mieszczą się w przedniej części samolotu, dlatego pasażerowie tej klasy wsiadają i wysiadają w pierwszej kolejności. Ponadto będą oni mieli więcej miejsca dzięki rekonfiguracji rozmieszczenia siedzeń na pokładzie. Prywatność zapewni zasłonka oddzielająca klasę biznes od ekonomicznej. Zastosowano również specjalne barwy oświetlenia, które mają pozytywnie wpływać na samopoczucie pasażerów.

Warto podkreślić, że podróżni klasy biznes w cenie przelotu mogą zabrać ze sobą dwie sztuki bagażu podręcznego o łącznej wadze do 18 kilogramów oraz dwie sztuki bagażu rejestrowanego do 32 kilogramów.

W pierwszej połowie 2015 roku nowe fotele zostaną zamontowane w 24 samolotach Airbus A319s, a w 2016 w kolejnych 25 maszynach Airbus A320s. W sumie wymienionych zostanie 7 800 foteli, które będą o dwa kilogramy lżejsze od swoich poprzedników, co pozwoli linii Air France ograniczyć emisję dwutlenku węgla.

Air France dzięki współpracy z firmą Orange, już wkrótce zaoferuje swoim pasażerom możliwość swobodnego korzystania z internetu w czasie lotu, w tym oglądania telewizji na żywo. Od lata 2015 roku Air France i Orange wprowadzi na początek płatne WiFi na pokładzie dwóch samolotów Airbus A320s na trasach krótkiego oraz średniego dystansu (loty po Europie).

Air France słynie z popularyzowania francuskiej kuchni na całym świecie. Teraz na lotach średniego zasięgu posiłki i przekąski będą bardziej obfite w zależności od pory dnia i długości lotu. W klasie ekonomicznej na krótkich dystansach podawane będą kanapki, a na dłuższych lotach gorące posiłki. Natomiast w klasie biznes, nawet na najkrótszych dystansach, w godzinach porannych pasażerowie będą otrzymywali pełne śniadanie (w tym kawa, herbata, sok owocowy, pieczywo i wypieki) oraz gorące przekąski lub zimny posiłek o innych porach. Na trasach średniodystansowych w klasie biznes na przywitanie podawany będzie "welcome drink", następnie gorący posiłek do wyboru, wino, a także kawa i alkohol. Na wszystkich lotach serwowane będzie ciepłe pieczywo. Szeroki wachlarz win i szampanów oferowanych w czasie lotu, starannie selekcjonuje dla linii Air France Paulo Basso, najlepszy sommelier na świecie w 2013 roku.

Wysoką jakość potraw podkreśli odpowiednia oprawa. Wszystkie dania podawane będą na nowej zastawie ceramicznej autorstwa Jean-Marie Massaud’a - światowej sławy francuskiego projektanta, który wcześniej zaprojektował ceramikę w klasie pierwszej oraz w klasie biznes na trasach dalekiego zasięgu.

Nowa taryfa - klasa ekonomiczna dostosowana do potrzeb klienta biznesowego

W odpowiedzi na zapotrzebowanie osób podróżujących w interesach, francuska linia stworzyła nową taryfę "Economy Flex". Bilety w klasie ekonomicznej wykupione w tej taryfie są modyfikowalne i polegają zmianom i zwrotom bez dodatkowych opłat, a podróżny w zależności od dostępności miejsc, może wybrać na lotnisku np. wcześniejszy lot, niż początkowo planował (tzw. opcja "GoShow") . Kupując bilet w "Economy Flex" mamy również prawo do udogodnień na lotnisku w ramach SkyPriority. Na pokładzie pasażerowie lokowani są w przedniej części maszyny, zaraz za klasą biznes, dzięki czemu wsiadają i wysiadają w pierwszej kolejności. I co ważne - "Economy Flex" może być w pełni łączona z innymi dostępnymi taryfami. Na przykład: podróżny może zarezerwować przelot w jedną stronę w taryfie "Economy Flex", a w drodze powrotnej wybrać np. taryfę "Mini".

Ponadto "Economy Flex" pozwala każdemu podróżnemu w cenie biletu zabrać ze sobą 1 sztukę bagażu rejestrowanego o wadze nieprzekraczającej 23 kg oraz bagaż podręczny plus akcesorium (np. damska torebka, torba na laptopa czy aparat fotograficzny) o łącznej wadze do 12 kilogramów. "Economy Flex" umożliwia także podróżnemu gromadzić Mile w programie lojalnościowym Flying Blue.

Na stronie internetowej przewoźnika oraz na jej mobilnej wersji, pasażerowie moją odprawiać się i wybrać miejsce na pokładzie najpóźniej na 30 godzin przed wylotem, do momentu zakończenia odprawy online. Mogą również wydrukować swoją kartę pokładową lub przesłać ją mailem lub SMS-em bezpośrednio na smartfon. Na stronie przewoźnika znajdują się również wszystkie ważne informacje na temat przelotu, limitu bagażu i formalności na lotnisku.

Na niektórych trasach średniego zasięgu, pasażerowie linii Air France mogą również samodzielnie wydrukować w domu na kartce A4 niezbędne dane do nadania bagażu rejestrowanego razem z kartą pokładową. Następnie wydruk umieszcza się w transparentnej zawieszce, dostępnej na lotnisku i oddaje bagaż w stanowisku check-in/drop-off. Usprawnienie pozwala zaoszczędzić czas przy odprawie na lotnisku.

Warto zaznaczyć, że na lotach średniego zasięgu pasażerowie linii Air France mogą dokupić sobie w ramach opcji dodatkowych "więcej miejsca na nogi". Opcja "Seat Plus" gwarantuje minimum 10 cm więcej przestrzeni w porównaniu ze standardowym rozmieszczeniem foteli oraz miejsce przy wyjściu awaryjnym. "Więcej miejsca na nogi" można dokupić na stronie Air France.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Air France klasa ekonomiczna klasa biznes pasażerowie ruch pasażerski transport lotniczy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję