Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Zobacz także
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w Rainbow?
Planowanie wyjazdów z wyprzedzeniem standardem - jak zmieniają się zachowania turystyczne Polaków?
Jak zmieniają się oczekiwania wakacyjne Polaków?
Jak rozwija się rynek incentive travel w Polsce?
Starbucks dodaje barwniki
Sieć kawiarni Starbucks, przyznała oficjalnie, że do produkcji uwielbianego przez wielu amatorów słodkości, truskawkowego frappuccino używa koszenili, czyli de facto suszonych robaków - donosi "Daily Mail".
Mszyce o nazwie koszenila, z których produkowany jest barwnik o tej samej nazwie, nadający napojom piękny rubinowy kolor, żyją w Meksyku i Ameryce Południowej. Koszenile żerują na kaktusach z rodzaju opuncja. Barwnik, który wytwarzają służy im do odstraszania innych owadów. Natomiast sprytni producenci żywności wykorzystują go, aby wywołać w nas chęć konsumpcji poprzez zmysł wzroku. Kolor, jaki nadaje potrawom koszenila, jest apetyczny i przywodzi na myśl soczyste maliny.
Barwnik wytwarza się z odwłoków i jaj owadów, które zabijane są poprzez zanurzenie żywcem we wrzącej wodzie. Następnie suszy się je na słońcu. Aby wytworzyć kilogram koszenili potrzeba około 155 tysiąca sztuk tych amerykańskich robaków.
photo cochineal by: Vahe Martirosyan, license CCA SA 3.0 U
Jednak pomimo, iż barwnik jest naturalny, a Starbucks chwali się, że używa go, aby ograniczyć ilość sztucznych składników w swoich produktach, nie do końca jest on bezpieczny. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia koszenila może u niektórych osób powodować astmę i alergie - informuje "Daily Mail". Ponadto koszenila wyklucza truskawkowy koktajl z grona napojów wegetariańskich, gdyż zawiera "zwierzęce dodatki".
Większość konsumentów nie jest świadoma co tak naprawdę spożywa. A trzeba dodać, że nie tylko Starbucks używa koszenili. Używają jej właściwie wszyscy - smacznie wyglądające malinowe i truskawkowe jogurty, galaretki, a także ciasta i napoje, również dość często zawdzięczają swój piękny kolor mszycom oraz ich jajom. Tak więc chyba nie sposób się ich ustrzec.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Co kryje twoja przekąska?
[2012-03-28 11:40 83.238.170.*]
W jogurcie bywa sok z buraków i z pokrzyw, zależnie od pożądanego koloru. Chyba wolę odwłoki niż barwnik syntetyczny 'identyczny z naturalnym'. odpowiedz »
Co kryje twoja przekąska?
[2012-03-31 09:39 164.127.113.*]
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział dla turystów:
Gdzie Polacy polecą sami na Święta i Nowy
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Zawiodła nawigacja. Samoloty pasażerskie prawie się zderzyły
Ośrodki wypoczynkowe fałszują koncesje?
Zakopane organizatorem Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Klasycznym?
Konkurs na najlepszy produkt dla hotelu
Zakopane dołączyło do akcji za pół ceny!
ULC odmawia zatwierdzenia strefy opłat terminalowych
Wakacyjna kolekcja Wezyr Holidays
Wrocław: nowy trzygwiazdkowy hotel
Neckermann znalazł się wśród najsilniejszych marek Superbrands
Net Holiday podwyższa kapitał i gwarancję
PKP InterCity rzuca 65 tys. tanich biletów
Całoroczne noclegi w Bieszczadach
