Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Czym kierujemy się przy wyborze restauracji?
Jedzenie w restauracjach staje się w Polsce coraz popularniejsze. Nasi rodacy coraz chętniej i częściej jadają poza domem. A czym się kierują przy wyborze restauracji? Cenami potraw, opiniami o lokalu, a może wielkością porcji? Odpowiedzi na te pytania przedstawiają wyniki najnowszego sondażu miesięcznika Reader’s Digest
Jakość serwowanych potraw jest dla nas najważniejsza. Według 75 proc. Polaków to czynnik wpływający na decyzję o wyborze restauracji. W analogicznej sondzie przeprowadzonej w Niemczech aż 95 proc. respondentów stwierdziło, że jakość potraw jest dla nich kluczowa. Od Niemców różni nas także podejście do atmosfery lokalu: 54 proc. polskich respondentów zwraca uwagę na klimat panujący w restauracji; istotny dla aż 87 proc. Niemców. Co ciekawe, ceną potraw kieruje się mniej niż połowa ankietowanych Polaków, co wyraźnie różni nas od Niemców (koszt wizyty w restauracji jest ważny dla 66 proc. niemieckich respondentów).
Rodzaj serwowanej w restauracji kuchni jest ważniejszy dla naszych sąsiadów zza zachodniej granicy - zwraca na to uwagę 85 proc. niemieckich respondentów, w Polsce jedynie 35 proc. ankietowanych. Niemcy zdecydowanie częściej sugerują się również rekomendacjami (71 proc.); opiniami znajomych i rodziny kieruje się jedynie 27 proc. Polaków. Podejmując decyzję o wyborze konkretnej restauracji, Polacy rzadko zwracają uwagę na jej położenie (22 proc.), w przeciwieństwie do połowy niemieckich respondentów, dla których jest to istotny czynnik. Jedna trzecia Niemców przy wyborze restauracji zwraca uwagę na wielkość serwowanych porcji. W Polsce rozmiar dań odgrywa istotną rolę jedynie dla 17 proc. badanych.
Najnowszy sondaż miesięcznika Reader’s Digest pokazuje, że Polacy cenią restauracje przede wszystkim za jakość serwowanych potraw i klimat panujący w lokalu. Jeśli możemy rozkoszować się smakiem dań w niepowtarzalnej atmosferze, jesteśmy w stanie dojechać do restauracji i zapłacić więcej, bez względu na rodzaj kuchni czy wielkość serwowanych porcji - mówi Piotr Wierzbowski, redaktor naczelny polskiego wydania Reader’s Digest.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Nowa oferta inwestycyjna Condohotels Group
Warszawscy restauratorzy zostaną przeszkoleni
Wakacyjni Zwiadowcy Kraju zaatakują Polskę?
Rynek cydru będzie się rozwijał?
W 7 dni dookoła Wysp Kanaryjskich?
Pożary w Grecji: turyści ewakuowani z hoteli
Jak znależć miejsce na prawdziwy odpoczynek?
Polacy piją więcej niż Rosjanie
Polskie lotniska - przygotowania na Euro 2012
Tytuł "Najlepsze Wnętrze Roku" dla łódzkiej restauracji
Targi Expo Silesia - co się szykuje
Rozpoczęły się kontrole lotnisk przed Euro 2012
Ruszyła TravelTube - platforma szkoleniowa dla branży turystycznej
Rośnie konkurencja dla polskiego Pendolino?
Piloci Lufthansy grożą strajkami
Powstał ranking najbardziej atrakcyjnych miast świata
Tripsta.pl wprowadza nową metodologię zarządzania
Polski hotel laureatem światowej nagrody