TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Touroperatorzy nie odnotowują zwiększenia zysków

Liczba imprez sprzedawanych w biurach turystycznych wciąż rośnie. Według danych z raportów sporządzonych przez PZOT na podstawie rezerwacji dokonanych przez agentów w systemie MerlinX, wynika, iż sam ostatni tydzień przyniósł wzrost liczby klientów o 26,7% (w porównaniu z analogicznym okresem w 2011 roku). Jednak, pomimo takiej sprzedaży, touroperatorzy nie odnotowują wyraźnego zwiększenia zysków. Przyczynę za kiepskie wyniki finansowe organizatorów podróży ponosi m.in. słabnący złoty.


Marek Węgierek - Prezes Neckermann Polska - w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria, potwierdził te dane. Według Prezesa 2012 będzie kolejnym trudnym rok dla branży turystycznej. - Nie będzie tak dużych wzrostów jak w zeszłym roku. Natomiast nadal powinien być to wzrost około 5% - powiedział. Biorąc pod uwagę, że oficjalna inflacja, którą wielu ekonomistów uważa za sztucznie zaniżaną, ma wynieść około 4%, a wzrost średniego wynagrodzenia w 2011 wyniósł około 6%, to de facto jest to zastój lub nawet stagnacja, bowiem polska należy do rynków rozwijających się.

Mimo to, że niezbyt mocna polska waluta znacznie to zadanie utrudnia. - Na pewno jest to jeden z naszych kosztów. Wielu touroperatorów, tak jak Neckermann, stara się niwelować te koszty obniżając ceny, negocjując z hotelarzami, negocjując ceny przelotów - wyjaśnia Węgierek - Jeżeli popatrzymy na naszą ofertę, to nasza cena nie zmieniła się dla klienta w stosunku do zeszłego roku.

Prezes Neckermann Polska w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria zapewnił również, że zabiegi polegające na niwelowaniu kosztów nie wpłyną na komfort czy bezpieczeństwo turysty.

- Zmieniliśmy między innymi linię lotniczą, z którą współpracujemy. Zaczęliśmy współpracę ze Small Planet. Zmieniliśmy także podejście do kontraktowania, bardziej agresywnie kontraktujemy. Zatrudniliśmy osobę na stanowisko contract manager, który uzyskuje dla nas lepsze kontrakty niż w zeszłym roku. Te elementy zniwelowały różnice kursowe - kontynuuje Prezes.

Analizując listę najpopularniejszych, wśród polskich turystów, destynacji - Egipt, Tunezja i Grecja - można być pewnym, że cena wyjazdów przy wyborze wakacji wciąż odgrywa decydującą rolę.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
biura turystyczne touroperator turystyka branża turystyczna Neckermann PZOT podsumowanie sprzedaż analiza Small Planet przewoźnik czarter turyści Marek Węgierek klienci Newseria wywiad najpopularniejsze destynacje kierunki wakacje 2012 lato urlop impreza turystyczna sprzedaż imprez turystycznych


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję