Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Co czeka branżę gastronomiczną?
Zachowania konsumentów są uwarunkowane sytuacją ekonomiczną oraz nastrojami społecznymi. Z początkiem roku 2013 zauważono poprawę wyników sprzedaży w stosunku do ostatniego kwartału minionego roku. Pamięć o kryzysie przekłada się jednak na umiarkowany entuzjazm konsumentów, racjonalne gospodarowanie domowym budżetem oraz ostrożność przy podejmowaniu decyzji o zakupach.
Klienci korzystający z usług gastronomicznych to najczęściej osoby ze średnim i wyższym wykształceniem w wieku do 39 lat. Restauracje odwiedzają podczas spotkań z przyjaciółmi, podróży i robienia zakupów, średnio 3 razy w miesiącu w skali całego kraju. Według danych Eurostatu polska rodzina na posiłki w lokalach i usługi hotelowe wydaje miesięcznie niecałe 60 złotych. To najniższy wynik w całej Unii Europejskiej.
Polacy zostawiają w obiektach gastronomicznych i noclegowych 2,8 proc. swoich części budżetów przeznaczonych na konsumpcję. To trzykrotnie mniej niż średnia dla wszystkich krajów wspólnoty. Więcej od nas na hotele i posiłki w restauracjach wydają Rumuni (5 proc.), Słowacy (5,7 proc.) czy Czesi (7,5 proc.).
Polacy wracają do prowadzenia wielopokoleniowych gospodarstw domowych. Wpływa to na częstsze przygotowywanie posiłków w domu i rzadsze jadanie na mieście.
Polskie rodziny, które wybierają się do restauracji zwracają uwagę na jakość oferowanych dań. Coraz popularniejszy jest trend slow food. Polacy chcą jedzenia zdrowego, wysokiej jakości i dostarczonego z pewnych źródeł.
Klienci przywiązują dużą wagę do produktów lokalnych. Trend ten wykorzystują zarówno duże sieci, jak i lokalni przedsiębiorcy, którzy na pierwszy plan wysuwają informację o polskim pochodzeniu swoich towarów. Pochodną tego kierunku jest wzrost zainteresowania lokalnymi kawiarniami i restauracjami. Prognozy mówią, że do roku 2016 ma ich być w Polsce odpowiednio 23850 i 8718.
Równocześnie klienci coraz mocniej stawiają na smart shopping. Poszukują kompleksowych rozwiązań i dodatkowych korzyści podczas zakupów zarówno produktów, jak i usług.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Odszkodowanie za złą opinię o lokalu
W rejestrze nowe klauzule niedozwolone
Będzie nowelizacja ustawy o usługach turystycznych?
Wypadek autokaru: kierowca zapomniał o tachografie
Internet w promocji turystycznej
Krakowskie lato na dwóch kółkach z Radisson Blu
Sfinks Polska przedstawia zimową ofertę
Mazury za pół ceny - od 1 grudnia
Turyści oblegają górskie kurorty
coffeeheaven we wrocławskiej Koronie
Pracownicy fast foodów idą na wojnę
Ryanair otwiera trasę Szczecin-Edynburg
Kolejny organizator ogłasza niewypłacalność
Bilety lotnicze drożeją, wzrasta zainteresowanie hotelami
Jeżeli byliście z Itaką w Turcji Egejskiej proszę o opinie