Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Co czeka branżę gastronomiczną?
Zachowania konsumentów są uwarunkowane sytuacją ekonomiczną oraz nastrojami społecznymi. Z początkiem roku 2013 zauważono poprawę wyników sprzedaży w stosunku do ostatniego kwartału minionego roku. Pamięć o kryzysie przekłada się jednak na umiarkowany entuzjazm konsumentów, racjonalne gospodarowanie domowym budżetem oraz ostrożność przy podejmowaniu decyzji o zakupach.
Klienci korzystający z usług gastronomicznych to najczęściej osoby ze średnim i wyższym wykształceniem w wieku do 39 lat. Restauracje odwiedzają podczas spotkań z przyjaciółmi, podróży i robienia zakupów, średnio 3 razy w miesiącu w skali całego kraju. Według danych Eurostatu polska rodzina na posiłki w lokalach i usługi hotelowe wydaje miesięcznie niecałe 60 złotych. To najniższy wynik w całej Unii Europejskiej.
Polacy zostawiają w obiektach gastronomicznych i noclegowych 2,8 proc. swoich części budżetów przeznaczonych na konsumpcję. To trzykrotnie mniej niż średnia dla wszystkich krajów wspólnoty. Więcej od nas na hotele i posiłki w restauracjach wydają Rumuni (5 proc.), Słowacy (5,7 proc.) czy Czesi (7,5 proc.).
Polacy wracają do prowadzenia wielopokoleniowych gospodarstw domowych. Wpływa to na częstsze przygotowywanie posiłków w domu i rzadsze jadanie na mieście.
Polskie rodziny, które wybierają się do restauracji zwracają uwagę na jakość oferowanych dań. Coraz popularniejszy jest trend slow food. Polacy chcą jedzenia zdrowego, wysokiej jakości i dostarczonego z pewnych źródeł.
Klienci przywiązują dużą wagę do produktów lokalnych. Trend ten wykorzystują zarówno duże sieci, jak i lokalni przedsiębiorcy, którzy na pierwszy plan wysuwają informację o polskim pochodzeniu swoich towarów. Pochodną tego kierunku jest wzrost zainteresowania lokalnymi kawiarniami i restauracjami. Prognozy mówią, że do roku 2016 ma ich być w Polsce odpowiednio 23850 i 8718.
Równocześnie klienci coraz mocniej stawiają na smart shopping. Poszukują kompleksowych rozwiązań i dodatkowych korzyści podczas zakupów zarówno produktów, jak i usług.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Odszkodowanie za złą opinię o lokalu
W rejestrze nowe klauzule niedozwolone
Będzie nowelizacja ustawy o usługach turystycznych?
Wypadek autokaru: kierowca zapomniał o tachografie
Internet w promocji turystycznej
Krakowskie lato na dwóch kółkach z Radisson Blu
Sfinks Polska przedstawia zimową ofertę
Mazury za pół ceny - od 1 grudnia
Turyści oblegają górskie kurorty
coffeeheaven we wrocławskiej Koronie
Pracownicy fast foodów idą na wojnę
Ryanair otwiera trasę Szczecin-Edynburg
Kolejny organizator ogłasza niewypłacalność
Bilety lotnicze drożeją, wzrasta zainteresowanie hotelami
Jeżeli byliście z Itaką w Turcji Egejskiej proszę o opinie
