Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
Co najbardziej denerwuje klientów linii lotniczych?
Według "Przewodnika po lotniskach przyszłości" ("Navigating the Airport of Tomorrow") - raportu opracowanego na zamówienie firmy Amadeus przez Norma Rose’a z Travel Tech Consulting Inc, największą frustrację pasażerów powodują problemy z obsługą bagażu, procedury bezpieczeństwa oraz zakłócenia lotów.
Raport, którego celem jest inspirowanie nowego podejścia w branży turystycznej, stworzono na podstawie danych wyjściowych zgromadzonych podczas globalnych badań przeprowadzonych przez JD Power na zamówienie firmy Amadeus, w ramach których zebrano opinie 2978 podróżnych.
Opracowany przez raport ujawnia, że pasażerowie na lotniskach całego świata wciąż stykają się z problemami doświadczanymi podczas odpraw, odbioru i odprawy bagażu oraz dyskomfortem związanym z procedurami bezpieczeństwa.
Bolączkę klientów linii lotniczych mogłyby zmniejszyć nowoczesne technologie. Przedstawione w raporcie rozwiązania obejmują kwestie łączności o lokalnym zasięgu (near-field communications, NFC), systemy obsługi bagażu uwzględniające lokalizację oraz systemy lokalizacji wewnątrz budynków.
Autorzy raportu prognozą zmiany na nowoczesnych lotniskach i prezentują technologie, które w najbliższych 10-ciu latach pozwolą eliminować frustracje pasażerów, jednocześnie podwyższając komfort podróżowania.
Oto najważniejsze wnioski płynące z raportu:
- podróżni domagają się usprawnień w zakresie obsługi zakłóceń lotów oraz obsługi bagażu;
- obserwuje się duże zapotrzebowanie na usługi informacyjne i samoobsługę;
- wrażenia z lotnisk wpływają na postrzeganie linii lotniczych (jeśli pasażerowie muszą czekać w kolejce do odprawy średnio ponad 30 minut, ich subiektywna ocena linii lotniczych spada o 10%);
Raport zawiera również optymistyczne prognozy zmian, jakich w ciągu dekady można się spodziewać dzięki wdrożeniu nowych technologii, które pomogą rozwiązać wiele problemów, doświadczanych na lotnisku. Należą do nich m.in.:
- odprawa zbliżeniowa (one-touch check-in) i monitoring postępów: smartfony i tablety wyposażone w rozwiązania łączności o lokalnym zasięgu (near field communication, NFC);
- stałe oznakowanie bagażu: wprowadzana obecnie technologia RFID (Radio Frequency Identification);
- pomocne tablety: upowszechnienie się podręcznych komputerów typu tablet ułatwi dostęp pasażerom do przydatnych informacji czy wspomoże odprawy w godzinach szczytu.
Według Norma Rose z firmy Travel Tech Consulting, Inc, autora raportu - Nie ulega wątpliwości, że głównymi tematami, jeśli chodzi o lotniska przyszłości, będą samoobsługa i rozwiązania mobilne. Wszechobecność sieci oznacza, że pasażerowie będą zawsze online i co się z tym wiąże, oczekiwać będą nieustannej łączności ze światem. Nawet proste innowacje, takie jak możliwość sprawdzenia, czy bagaż pasażera znalazł się na pokładzie samolotu, mogą w znakomity sposób zmniejszyć stres i poczucie niepewności. W związku z tym, aby naprawdę zrealizować ową wizję lotniska przyszłości, linie i porty lotnicze muszą inwestować w nowe systemy, automatyzujące czynności manualne, ułatwiające wymianę informacji i zapewniające aktywną komunikację z pasażerami.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Bolączki klientów linii lotniczych
[2011-04-12 11:46 83.9.159.*]
a mnie denerwują malkontenci i marudy, którzy sami nie wiedzą co chcą i poniżają innych:( a 30 minut w kolejce to nie koniec świata :) odpowiedz »
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Egipski eksminister turystki z wyrokiem
Trentino we Włoszech lekiem na skołatane serca biznesmenów?
W Pyrzowicach powstanie park biznesowo - przemysłowy
Czy Kodeks Dobrych Praktyk OSAT coś zmieni?
W sierpniu ruszy Centrum Konferencyjno - Bankietowe Dwór Dwikozy
Dreamlinerem na wakacje z Itaką
Atena z Oświęcimia: nie ogłosiliśmy upadłości
Którzy turyści są najmniej lubiani?
AmRest podaje wyniki finansowe
Tajemnicze finanse biur podróży?
Więcej pasażerów w ruchu czarterowym
Hotele Qubus zapraszają do łódki
Jakich pytań spodziewać się na rozmowie w sprawie franczyzy??