Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki - Denar Travel Żory
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Ostatnie rezydentury w Sun & Fun Holidays 2024
- PILOT na Chorwacje 20-26.05 grupa szkolna z...
- Rezydent w Bułgarii
- Konsultant ds. podróży służbowych
- Specjalista ds. turystyki Warszawa
- Specjalista ds. Czarterów
- Koordynator rejsów czarterowych
- Obsługa klienta w biurze podróży
Kampania POT ma kosztować 50 mln zł
Polska powalczy o turystów z Azji. Polska Organizacja Turystyczna zamierza w tym roku przeznaczyć 50 mln zł na promocję naszego kraju na tamtejszych rynkach, koncentrując się głównie na Państwie Środka. Rocznie odwiedza nas ok. 30 tys. Chińczyków. POT oczekuje, że dzięki kampanii liczba ta wzrośnie kilkakrotnie.
Startująca w tym roku kampania promocyjna ma potrwać dwa lata i objąć największe chińskie aglomeracje, m.in. Pekin, Szanghaj i Kanton. Łączny koszt zaplanowanych działań z tym związanych zamknie się w kwocie 50 mln złotych.
- Takimi środkami do tej pory Polska Organizacja Turystyczna jeszcze nie dysponowała i cieszę się, że Polska będzie miała okazję dogonić, a sądzę, że i przegonić naszych konkurentów, bo pamiętajmy, że o ten wielki rynek walczą praktycznie wszystkie kraje Europy i świata - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Według szacunków organizacji, każdego roku w celach turystycznych odwiedza Polskę od 26 do 30 tysięcy Chińczyków. To niewiele, zważywszy na to, że w pozostałych krajach Europy w tym samym czasie gości ich kilka milionów. POT ma nadzieję na zwielokrotnienie dotychczasowych wyników.
- Pamiętajmy, że każdy turysta zostawia często kilka tysięcy dolarów podczas pobytu na tych dalszych rynkach, a dla Chińczyków Polska i Europa to dalszy rynek - przypomina Szmytke.
Mimo dużego nakładu sił i środków na promocję Polski w Azji, Polska Organizacja Turystyczna nie zamierza rezygnować z podobnych działań na innych rynkach. Także tych europejskich. Stąd pochodzi największa liczba turystów, którzy każdego roku odwiedzają nasz kraj. Głównie są to Niemcy. Stanowią oni 1/3 wszystkich zagranicznych turystów. Nasze walory turystyczne doceniają nasi wschodni sąsiedzi, Ukraińcy i Białorusini, ale też Brytyjczycy. Co ciekawe, wielu Brytyjczyków odwiedza nasz kraj zachęcani przez Polaków, którzy udali się na Wyspy do pracy. Z przeprowadzonych badań wynika, że są oni najbardziej lubianą mniejszością narodową w Wielkiej Brytanii. Dzięki temu budują pozytywny wizerunek Polski i Polaków.
POT liczy, że coraz większą rolę będą odgrywać turyści ze Skandynawii i Francji, gdzie kończy się właśnie kampania promocyjna Polski. W minionym roku nasz kraj odwiedziła rekordowa liczba ponad 13,5 mln turystów. Wśród nich byli również kibice piłkarscy, którzy przyjechali organizowane w Polsce mistrzostwa w piłce nożnej. Polska Organizacja Turystyczna liczy, że ogromna kampania, promująca nasz kraj jako organizatora Euro 2012 nie pójdzie na marne i zacznie przynosić oczekiwane efekty. Nie tylko w tym roku, ale przede wszystkim w latach następnych. Analizy, przeprowadzone w wielu krajach, które gościły tego typu imprezy sportowe pokazują, że na pozytywny efekt nieraz trzeba czekać dwa, trzy lata, a nawet i dłużej.
- Dlatego mimo zapowiedzi gorszego roku ja uważam, że w turystyce przyjazdowej ten rok nie będzie gorszy, a myślę nawet, że będzie dużo lepszy od roku ubiegłego i poprzednich lat - prognozuje prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
POT będzie promować Polskę w Chinach
[2013-01-11 15:36 89.77.165.*]
Mam mieszane uczucia.
Z jednej strony to dobrze, że rząd znajduje środki na promocję turystyczną kraju.
Z drugiej jednak mam wątpliwości, czy angażowanie tak ogromnych kwot w kraj, z którego realnie może przyjechać 10 - 15 tys. turystów rocznie więcej, jest decyzją racjonalną. Łatwo można policzyć jaki będzie koszt pozyskania 1 dodatkowego turysty. No chyba, że należy to traktować jako kumoterskie wsparcie bezpośredniego połączenia LOT-u /ale znowu ten koszt/. odpowiedz »POT będzie promować Polskę w Chinach
[2013-01-14 12:35 83.16.94.*]
POT będzie promować Polskę w Chinach
[2013-01-23 16:12 89.71.224.*]
POT będzie promować Polskę w Chinach
[2013-01-23 16:17 89.71.224.*]
To jakiś straszliwy humbug!
Sprowadzając problem do absurdu, proponowałabym wydanie tych 50 mln zł na 20 tys. powrotnych biletów lotniczych do Polski i rozdanie ich wylosowanym Chińczykom.
Wtedy POT ma gwarantowany sukces. odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Rynku condohoteli coraz bardziej
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Cena biletu zależy od wagi pasażera!
Festiwal podróżniczy Dni Turystyki
Bezpłatny wstęp na Targi EuroGastro 2012
Targi Turystyczne Polski Wschodniej zapraszają
Włosi skrócili trasę pociągu w Wieliczce
Ryanair - milion pasażerów mniej
Na Litwie powstanie Szlak Bursztynowy
PKP Intercity: Unia Europejska wycofa się?
coffeeheaven express i Shell razem w nowym projekcie