TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Lufthansa chce poprawić wyniki

Grupa Lufthansy przedstawiła swoje wyniki przewozowe z ubiegłego roku. Wskaźnik RPK wzrósł o 2,3% do wartości 209 miliardów. To nieco większy wzrost niż w rekordowym dla linii lotniczych roku 2007. Wtedy wskaźnik wynosił 207 miliardów.


Znacznej poprawie uległ współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich o 1 ppct - do 79,8 %. Trzy kluczowe europejskie linie lotnicze z Grupy Lufthansy: Germanwings, Swiss i Austrian przewiozły w sumie 104 miliony pasażerów. Oferowanie wzrosło o 1% przy pomniejszonej ilości rejsów o 3,7 %.

Lufthansa wraz z Germanwings przewieźli łącznie 76 milionów pasażerów. Tym samym zwiększyły oferowanie o 1% a poziom przychodów podniósł się o 2,3 %. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wzrósł o 1 ppct i osiągnął wynik 79,1%.

Szwajcarskie linie lotnicze Swiss przewiozły 17 milionów pasażerów, czyli zanotowały wzrost tylko o 0,5 ppct. Oferowanie wzrosło o 2,7% a przychody podniosły się o 3,8%. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wyniósł 83,3%. Narodowy przewoźnik Austrii przewiózł około 11 milionów pasażerów, czyli o 1,6 % mniej niż w 2012 roku. Oferowanie zmalało o 2,7 %a spadek przychodów wyniósł 1,4%. Poziom LF wyniósł 78,6%, czyli zanotował wzrost o 1,1 ppct.

Jak wynika ze statystyk grupa Lufthansy prowadziła integralną politykę handlową. Położono nacisk na wzrost współczynników wykorzystania miejsc pasażerskich oraz na wpływ jednostkowy. Tego typu działania oznaczały, że głównym celem obranej strategii była poprawa wyników finansowych. Nie opublikowano jeszcze jednak tych wyników. można jednak wnioskować, że będą one na poziomie operacyjnym lepsze niż w 2012 roku. Linie lotnicze należące do grupy osiągnęły zbliżone parametry przewozowe - wzrost ruchu oraz jego wysokość współczynników wykorzystania miejsc pasażerskich. W tym przypadku wyróżnia się tylko szwajcarski Swiss z bardzo wysokim poziomem tego współczynnika.

Grupa Lufthansy działa globalnie. dlatego też jednym z głównych celów tego przewoźnika jest umacnianie swojej pozycji na rynkach dla niego kluczowych. Jednak w 2013 roku wzrost przewozów grupy był znacznie niższy niż globalny wzrost rynku.

Rejsy dalekiego zasięgu mają bardzo duże znaczenie dla największych grup linii lotniczych. Natomiast połączenia średniego zasięgu w istotnej części służy do zasilania tych rejsów ruchem tranzytowym. Lufthansa ograniczyła swój wzrost na trasach międzykontynentalnych z dwóch powodów. Na szerokim rynku transatlantyckim osiągnęła już bardzo silny status. To zasługa joint venture z grupą United oraz Air Canada. W takiej sytuacji mogła skupić się na poprawie wyników finansowych i nie inwestować w oferowanie. Tym bardziej, że Stany Zjednoczone wciąż dosyć wolno wychodzą z kryzysu ekonomicznego.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Lufthansa Emirates Swiss Germanwings Austrian tanie linie lotnicze konkurencja zysk spadek wzrost wyniki




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję