TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Ekspansja Google

Ekspansja Google trwa - serwis wciąż oferuje nowe usługi. Narzędzie Hotel Finder doskonale wpisuje się w strategie Google - dostarczania informacji i przejmowania kolejnych rynków reklamowych.


Obecnie firma rozszerza zasięg usługi Hotel Finder, dzięki której, można wyszukiwać hotele. Innowacją tego programu jest fakt, że integruje się on z Google Maps, co znacząco ułatwia poszukiwania. Można nawet zaznaczyć obszar lub wiele obszarów w którym chcemy by Google znalazło nam hotel. Ponadto użytkownicy mogą połączyć się z różnymi platformami rezerwacyjnymi online, co umożliwia porównywanie cen i wybór najlepszej cenowo opcji. Hotel Finder uwzględnia głównych agentów rezerwacji internetowych, między innymi Orbitz, Priceline, Expedia i Travelocity, oraz już wielu innych. Pokazuje także dane kontaktowe hotelu i zwykle jego własną stronę. Widoczne są także opinie i zdjęcia, jeśli system ma je wprowadzone.

Do tej pory usługa była dostępna jedynie w USA, ale teraz Google rozszerzyło ją o miasta europejskie. W Polsce głównym agentem jest booking.com. Dla przykładu wyszukiwanie hoteli w wybranym fragmencie Warszawy dzielnic:
kliknij tutaj

Google już od jakiegoś czasu eksperymentuje także z wyszukiwaniem biletów lotniczych - przejęcie ITA Software jest prawdopodobnie wstępem do samodzielnej sprzedaży biletów lotniczych. Na razie widać tylko, że wyszukiwarka ma dane o lotach:





szukaj: loty Warszawa Paryż (listę lotów trzeba rozwinąć klikając "+")

W sumie kto wie, czy kolejnym testowanym elementem nie będzie Google Book - możliwość rezerwacji hotelowych bezpośrednio z wyszukiwarki? Z pewnością zagroziło to by systemom rezerwacyjnym, które często pozycję w wyszukiwarkach traktują jako jeden z filarów działalności.

Szanse na takie rozwiązanie zmniejszają przepisy antymonopolowe - generalnie w momencie rozpoczęcia przez Google sprzedaży biletów lotniczych lub rezerwacji hotelowych, można powiedzieć, że wykorzystuje on przewagę z jednego sektora, aby usunąć konkurencję w drugim (jest to zabronione - niegdyś Microsoft się o tym bardzo dobitnie przekonał otrzymując karę ponad 500 mln euro i nakaz możliwości wyboru przeglądarki w każdym Windowsie).




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Google wyszukiwarka internetowa Hotel Finder Google Maps Adwords Orbitz Priceline Expedia i Travelocity Easytobook Wouter Blok internauta użytkownik internetu rezerwacja online rezerwacja hoteli wyszukiwarka hoteli ITA sprzedaż biletów lotniczych




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję