Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Rynek gastronomiczny liczy na wzrosty
Zdaniem niemieckich analityków rynek gastronomiczny w niedługim czasie przyniesie wyższe niż obserwowane obecnie wzrosty.
Specjaliści podali, że pięć lat temu nastąpiła stagnacja na rynku gastronomicznym. " Od 2009 roku obserwujemy wyhamowanie na rynku gastronomicznym, bez wyraźnych impulsów wzrostowych. W 2013 roku porównaniu z 2012 rokiem, całkowita liczba punktów całorocznych pozostała na stabilnym poziomie, a punkty HoReCa łącznie zanotowały jedynie około 2 proc. wzrost wartości sprzedaży." - dodali analitycy GfK.
W dalszej przyszłości rynek gastronomiczny powinien przynosić znacznie wyższe niż aktualne wzrosty. Niezbędna jest jednak poprawa jakości pojawiających się nowych obiektów oraz wpływ na ich ofertę. Do osiągnięcia tego celu potrzebni są rzetelni dostawcy oraz producenci, którzy dostosują swoją ofertę i tym samym zwiększą atrakcyjność samego lokalu. Pod względem wartościowym i numerycznym najbardziej istotnymi segmentami tego rynku są restauracje, fast foody oraz lunch bary, które opierają się na sprzedaży dań głównych (ponad 50% udział w sprzedaży). Puby, bary oraz lunch bary wygenerowały niższe obroty niż w ubiegłym roku, odpowiednio o 7% oraz 4% mniej. Pozostałe segmenty zanotowały wzrost. Najwyższy można zaobserwować wśród restauracji hotelowych, punktów typu fast food oraz kawiarni.
W ubiegłym roku blisko 10% lokali gastronomicznych stanowiły placówki, które rozpoczęły swoją działalność w okresie 2012-2013. Wszystkie nowe lokale są w większości średniego standardu co przy małym ogólnym wzroście numerycznym placówek gastronomicznych nie sprzyja dynamicznym wzrostom wartościowym rynku. Ponad to można zaobserwować zmniejszająca się liczbę konsumentów, która korzysta z oferty gastronomii przy jednoczesnym braku wzrostów wydatków wśród osób stołujących się poza domem.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Ile kosztuje bagaż w tanich liniach lotniczych?
McDonalds testuje nową aplikację
Klienci częściej wybierają lokalne piwa
New York Hot Dog poszukuje franczyzobiorców
Czy USA zniesie wizy dla Polaków?
Nowy touroperator w systemie TOM
Lokalne lotniska rozkwitną po wprowadzeniu nowych przepisów?
Wybrano najlepszy hotel w Polsce
Biznesmeni z Sardynii chcą współpracy z polskimi touroperatorami
