Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Ile samolotów kupią przewoźnicy?
Lotnictwo jest najdynamiczniej rozwijającą się gałęzią transportu. Boeing prognozuje, że do obsługi ruchu lotniczego na przestrzeni najbliższych 20 lat będzie potrzebne ponad 35 tysięcy nowych maszyn. Ich wartość jest szacowana na 4,8 biliona dolarów.
We wtorek amerykański koncern opublikował swoją doroczną prognozę odnośnie rynku lotniczego. Według niej w przeciągu najbliższych dwóch dekad światowa flota lotnicza się podwoi. Boeing przewiduje wzrost ruchu pasażerskiego i towarowego o 5 procent rocznie.
"Z uwagi na wzrost przewoźników niskobudżetowych oraz linii lotniczych z rynków wschodzących, sektor ten wymagał będzie 24 tys. 670 nowych samolotów" - można przeczytać w komunikacie Boeinga.
Eksperci z amerykańskiego koncernu lotniczego uważają, że segment samolotów szerokokadłubowych będzie potrzebował 8590 nowych maszyn, m.in. z uwagi na wymianę przez przewoźników starych maszyn na nowe, bardziej oszczędne.
Według prognozy najwięcej nowych samolotów trafi do przewoźników z regionu Azji i Pacyfiku. Do roku 2032 może tam trafić prawie 13 tysięcy samolotów. W tym okresie europejskie linie lotnicze zgłoszą zapotrzebowanie na niecałe 7500 maszyn, a amerykańskie niewiele mniej, bo ponad 7200. Boeing prognozuje, że do przewoźników z Ameryki Łacińskiej w tym okresie trafi 2900 samolotów, a do krajów Środkowego Wschodu ponad 2600. Zgodnie z przewidywaniami linie z krajów Wspólnoty Niepodległych Państw kupią niecałe 1200 maszyn a afrykańscy przewoźnicy niecałe 1100.
Boeing zauważa, iż wysokie ceny paliwa w połączeniu z dużą konkurencją zmusiły przewoźników do zmian w sposobie zarządzania swoimi spółkami.
"Nasi klienci koncentrują się na rozbudowie swoich sieci, zarządzaniu wydajnością oraz inwestycjach w nowe floty. Trendy te kreują popyt na samoloty wydajne, tanie w użytkowaniu oraz przyjazne dla środowiska i pasażerów" - powiedział wiceprezes ds. marketingu Boeing Commercial Airplanes Randy Tinseth.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Oficjalny start sezonu
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Dział badania rynku i analizy:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Wrocław i Kraków dziwnie się promują...
Inspekcja Handlowa skontrolowała bary typu fast food
Turystyka dla łysiejących klientów
W budynku dworca powstanie hotel?
Klub Podróżnika w Krakowie przeniósł się do Magazynu Kultury
PKP potwierdziło sprzedaż biletów na Pendolino
2 mln rocznie dostanie Babimost
Erbud i Ekonova zbudują Radisson Blu Resort w Świnoujściu
Kiedy jest najlepsza sprzedaż piwa?
Ecco Holiday - nowe bezpieczne reguły
Kieleckiemu PKS grozi bankructwo
Rolls-Royce naprawi Dreamlinery
Pizza napoletana zostanie wpisana na listę UNESCO?
Grecja jacht 2połowa IX'2012 - szukam niekonfliktowej dziewczyny 50+
jakie sa Wasze opinie po spotkaniu z Orex Travel
