TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ile samolotów kupią przewoźnicy?

Lotnictwo jest najdynamiczniej rozwijającą się gałęzią transportu. Boeing prognozuje, że do obsługi ruchu lotniczego na przestrzeni najbliższych 20 lat będzie potrzebne ponad 35 tysięcy nowych maszyn. Ich wartość jest szacowana na 4,8 biliona dolarów.


We wtorek amerykański koncern opublikował swoją doroczną prognozę odnośnie rynku lotniczego. Według niej w przeciągu najbliższych dwóch dekad światowa flota lotnicza się podwoi. Boeing przewiduje wzrost ruchu pasażerskiego i towarowego o 5 procent rocznie.

"Z uwagi na wzrost przewoźników niskobudżetowych oraz linii lotniczych z rynków wschodzących, sektor ten wymagał będzie 24 tys. 670 nowych samolotów" - można przeczytać w komunikacie Boeinga.

Eksperci z amerykańskiego koncernu lotniczego uważają, że segment samolotów szerokokadłubowych będzie potrzebował 8590 nowych maszyn, m.in. z uwagi na wymianę przez przewoźników starych maszyn na nowe, bardziej oszczędne.

Według prognozy najwięcej nowych samolotów trafi do przewoźników z regionu Azji i Pacyfiku. Do roku 2032 może tam trafić prawie 13 tysięcy samolotów. W tym okresie europejskie linie lotnicze zgłoszą zapotrzebowanie na niecałe 7500 maszyn, a amerykańskie niewiele mniej, bo ponad 7200. Boeing prognozuje, że do przewoźników z Ameryki Łacińskiej w tym okresie trafi 2900 samolotów, a do krajów Środkowego Wschodu ponad 2600. Zgodnie z przewidywaniami linie z krajów Wspólnoty Niepodległych Państw kupią niecałe 1200 maszyn a afrykańscy przewoźnicy niecałe 1100.

Boeing zauważa, iż wysokie ceny paliwa w połączeniu z dużą konkurencją zmusiły przewoźników do zmian w sposobie zarządzania swoimi spółkami.

"Nasi klienci koncentrują się na rozbudowie swoich sieci, zarządzaniu wydajnością oraz inwestycjach w nowe floty. Trendy te kreują popyt na samoloty wydajne, tanie w użytkowaniu oraz przyjazne dla środowiska i pasażerów" - powiedział wiceprezes ds. marketingu Boeing Commercial Airplanes Randy Tinseth.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lotnictwo Boeing prognoza długoterminowa flota lotnicza koncern lotniczy samolot szerokokadłubowy Ameryka Łacińska Azja Pacyfik Wspólnota Niepodległych Państw wiceprezes ds. marketingu Boeing Commercial Airplanes Randy Tinseth




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję