TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Opinie w internecie szkodzą biurom podróży?

Prawie 90% społeczeństwa czyta recenzje internetowe przed podjęciem decyzji zakupowych. Nie jest jednak pewne, że opinie zamieszczają klienci, którzy faktycznie wykupili daną usługę.


Explore Research przeprowadziło badania na 500 dorosłych Brytyjczykach, którzy byli w podróży zagranicznej. Okazało się, że 33% osób zawsze sprawdza recenzje w internecie, 30% robi to często, 29% czasami, a tylko 8% - nigdy nie wchodzi do sieci, by ułatwić sobie decyzję.

Około 20% badanych przyznało się, że zła recenzja wpłynęła na wybór innego miejsca podróży czy hotelu. 69% ankietowanych szuka innych opinii przed wypracowaniem własnej, ale rzadko w innych miejscach, serwisach itd.

Explore Research zapytało także o wystawianie recenzji. 35% ankietowanych przyznało, że nigdy nie zamieszcza opinii z wypoczynku, czasami wypowiada się 41%, często 15%, a tylko 9% zawsze pisze o swoich odczuciach po wycieczce. Większość, bo 65% wystawia komentarze neutralne, tylko 7% negatywne.

Wyniki badań jednoznacznie pokazują, że recenzje internetowe nie są obiektywne. Prawie wszyscy czytamy opinie innych i się nimi sugerujemy, ale rzadko piszemy swoje. Naszą opinię, czy opinię o np. naszym hotelu, wyraża bardziej aktywna mniejszość. Dzięki temu najbardziej wpływowi są ci najgłośniejsi.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
recenzje internetowe opinie w internecie są fabrykowane nieprawdziwe fałszywe kto pisze Explore Research decyzja zakupowa zakupy wycieczki hotele o hotelu wybór komentarze komentuje


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję