TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






TUI Poland inicjatorem powstania Kodeksu Dobrych Praktyk

TUI Poland podjęło inicjatywę opracowania standardów w istotnych z punktu widzenia klienta etapach łańcucha turystycznego. Materiał ma być gotowy w pierwszej połowie października. Do współpracy przy powstawaniu konkretnych zapisów oraz późniejszego przestrzegania Kodeksu Dobrych Praktyk w turystyce zostaną zaproszeni najwięksi touroperatorzy działający na rynku polskim.


"Badania mające prześledzić proces zakupowy klientów, jakie robiliśmy w roku ubiegłym wskazują, że od momentu wyboru miejsca swojego wypoczynku klientom towarzyszy szereg obaw np. czy hotel który wybrali jest położony nad samym morzem zgodnie z opisem w katalogu, jaki jest jego komfort, czy za nic nie będą zmuszeni dopłacać, czy i w jakich sytuacjach mogą liczyć na pomoc rezydenta itp. Obawy te potęgują informacje w mediach typu jak nie dać się oszukać biurom podróży. Kodeks Dobrych Praktyk ma być odpowiedzią branży turystycznej na obecną sytuację. Produkt, który sprzedajemy jako beztroskie wakacje ma taki być w istocie!" - powiedział Piotr Haładus, dyrektor marketingu TUI Poland.

TUI Poland określiło już obszary, w których zamierza wprowadzić próbę standaryzacji. Są to:
1) sposób prezentowanie oferty,
2) aspekty dot. postępowania przed wylotem (dokumenty podróży, anulacje destynacji, zmiana linii lotniczej, anulacje lub opóźnienia rejsu itp.),
3) miejsce wypoczynku, czyli powitanie na lotnisku, pomoc i opieka rezydenta, sposoby postępowania w sytuacjach kryzysowych oraz zarządzanie kryzysowe,
4) zasady postępowania po przyjeździe klientów. Kodeks zawierać będzie zapisy dotyczące kwestii prawnych, w tym standaryzacji umów pod kątem braku klauzul zakazanych będących w rejestrze UOKiK, przejrzystości w podawaniu wyników finansowych oraz systemu zabezpieczeń finansowych, mających chronić klienta.

"Branża turystyczna musi się rozwijać w oparciu o dobre praktyki. TUI ma międzynarodowy know how dlatego zdecydowaliśmy się z bardzo rozwiniętych rynków turystycznych, do jakich należy brytyjski czy niemiecki zebrać i usystematyzować najlepsze zasady postępowania i wdrożyć je w naszym kraju. Chcemy, aby dołączyli do nas najwięksi touroperatorzy bo ciągłe obawy klientów nie służą całej branży." - przyznał Marek Andryszak, Prezes TUI Poland.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
TUI Poland inicjatorem powstania Kodeksu Dobrych Praktyk standardy klienci biur podróży Piotr Haładus Marek Andryszak prezes TUI Poland


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję