Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Zobacz także
Jak linie lotnicze próbują nie wypłacać odszkodowania?
Lufthansa podpisała długoterminowe porozumienie ze związkiem zawodowym pilotów
Lufthansa: mniej połączeń w sezonie zimowym
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Opóźniony start samolotu? Nie będzie odszkodowania
Pasażerowie, których lot został odwołany z powodu strajku, nie mogą liczyć na odszkodowanie, tak zdecydował we wtorek niemiecki Trybunał Federalny w Karlsruhe. Lufthansa jest zadowolona z werdyktu sędziów.
Dwóch klientów Lufthansie złożyło wnioski o odszkodowanie, kiedy w lutym 2010 roku ze względu na strajku pilotów musieli w Miami na Florydzie w Stanach Zjednoczonych kilka dni czekać na połączenie.
Według przepisów unijnych, pasażerom przysługuje odszkodowanie w wysokości do 600 euro jeśli ich lot został odwołany. Tylko w przypadku tzw. "nadzwyczajnych okoliczności" przewoźnicy nie odpowiadają finansowo za zmiany wprowadzane w rozkładzie lotów.
Do tej pory niemieckie sądy nie były jednomyślne czy w przypadku strajku pasażerowie mają prawo do odszkodowania. Zdaniem przedstawicieli prawa linie lotnicze mogą zapobiec takiej sytuacji, dlatego nie powinno się jej rozpatrywać w kategorii nadzwyczajnych okoliczności.
Sędziowie w Karlsruhe mają jednak inne zdanie i uznali we wtorek, że strajk jest "niemożliwą do opanowania nadzwyczajną okolicznością", niezależnie czy podjął go personel lotniska czy też pracownicy przewoźnika.
- Inna decyzja miałby nieobliczalne skutki ekonomiczne dla Lufthansy - skomentował rzecznik niemieckiego przewoźnika Boris Ogursky.
Należy zaznaczyć, że orzeczenie Trybunału nie wyklucza roszczeń odszkodowawczych. - Decydujące jest to, czy dana linia lotnicza uczyniła wszystko, co możliwe, by zapobiec negatywnym skutkom strajku - mówi dpa Ronald Schmid, specjalista transportu lotniczego w Dreźnie.
W razie zaistnienia tego typu sytuacji, przewoźnicy powinni, jeśli to możliwe, przekazać rezerwacje innym liniom lotniczym.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział przewodnicy i piloci:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Restaurator składa hołd idolowi
Kraje śródziemnomorskie atrakcyjniejsze od Afryki Północnej?
Wybrano sobowtórów Księcia Williama i Kate Middleton
TUI Poland zostało partnerem loterii
Sfinks - kolejna umowa franczyzy
Apartamenty / Pokoje - Herceg Novi, Czarnogóra
Przewozy Regionalne: jest porozumienie
Citron Travel o wyjazdach na Cypr Północny
Port Lotniczy Lublin rozpoczął rekrutację personelu
Kształtowanie przestrzeni turystycznej transgranicznego produktu turystycznego
Kebab zmienia nazwy dań. Baranina okazała się wołowiną
Brytyjski restaurator kupuje bank