TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Według Forbes: Krakowski Radisson Blu Liderem Zielonej Epoki

Konkurs "Liderzy Zrównoważonego Rozwoju" został zorganizowany przez miesięcznik Forbes. Patronat nad nim objęli: PriceWaterhouseCoopers, United Nations Development Programme, Komisja Europejska Przedstawicielstwo w Polsce i Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny. Wzięło w nim udział ponad 70 firm, z których nagrodzono siedem: Barlinek, Cemex, Ecotech, Proflower, Skanska Property, 3M Poland oraz Radisson Blu Hotel Kraków. Sześcioosobowa kapituła ekspertów wyróżniła dodatkowo: General Motors Manufacturing oraz serwis SiePomaga.pl.


Forbes docenił krakowski Radisson Blu za zdobycie, jako pierwszy hotel na świecie i jednocześnie pierwsza firma w Polsce, certyfikatu BS 8901. Certyfikat jest obecnie najbardziej wymagającą międzynarodową normą przyznawaną w dziedzinie zrównoważonego zarządzania imprezami. Sześcioosobowa kapituła konkursu "Liderzy Zrównoważonego Rozwoju" doceniła prospołeczne i proekologiczne aspekty tego osiągnięcia. Zwróciła także uwagę na świadome budowanie przez hotel własnej przewagi konkurencyjnej opartej na zintegrowaniu działań CSR ze strategią biznesową. W jaki sposób? Uzyskanie certyfikatu BS8901 pozwoliło Radisson Blu w Krakowie rozbudować swoją ofertę o pakiet Zielonych Spotkań. Jak twierdzi Wojciech Liszka, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu - "Zielony pakiet proponujemy głównie firmom głęboko zaangażowanym w CSR i ekologię ale także tym, które w ten sposób już teraz chcą się wyróżnić na rynku. Sądzę, że za rok lub dwa takie właśnie ‘odpowiedzialne’ spotkania będą standardem, a nie wyjątkiem".

Jak w praktyce wygląda takie spotkanie?
Już na samym początku współpracy pomiędzy hotelem, a klientem ustalona zostaje Polityka Zrównoważonego Spotkania. W nim zawierają się podstawowe zasady określające:
- Sposoby zmniejszenia negatywnego wspływu na środowisko naturalne
- Pozytywne oddziaływanie na lokalną społeczność
- Redukcję kosztów produkcji i eksploatacji

Zależnie od rodzaju działalności klienta i specyfiki spotkania hotel organizuje spotkania, w trak­cie których obowiązują restrykcyjne zasady segregacji śmieci, materiały pochodzą z recyklingu, transport planowany jest tak, by ograniczyć emisję CO2, a posiłki - by nie marnować żywności ani energii. Ponadto wszystkie produkty zamawiane są lokalnie, hotel raportuje zużycie surowców, współpracuje z regionalnymi dostawcami i wspie­ra lokalną społeczność. Po spotkaniu klient otrzymuje certyfikat i raport emisji CO2. W dowód troski o otoczenie może zasadzić taką liczbę drzew, jaka szybko zniweluje negatywny wpływ imprezy na środowisko naturalne.

"Nagroda magazynu Forbes została przyznana firmom, których działania są zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie przyczyniają się do sukcesu biznesowego przedsiębiorstw" - mówi Nino Rosenlund, Dyrektor Generalny hotelu. "Jest to racjonalna droga, którą, mam nadzieję, w najbliższych latach podąży większość polskich firm" - dodaje.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Forbes Krakowski Radisson Blu Liderem Zielonej Epoki konkurs Liderzy Zrównoważonego Rozwoju PriceWaterhouseCoopers United Nations Development Programme Komisja Europejska Przedstawicielstwo w Polsce Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny certyfikatu BS 8901 Nino Rosenlund Wojciech Liszka Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję