Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Konsultant ds. podróży służbowych
- Specjalista ds. turystyki Warszawa
- Specjalista ds. Czarterów
- Koordynator rejsów czarterowych
- Obsługa klienta w biurze podróży
- Specjalista ds. Sprzedaży
- WYCHOWAWCA OBOZOWY
- Pilot Rzym 22-25.05.2024
- Specjalista ds. turystyki! Wakacje.pl Otwock
- Organizator imprez turystycznych/ specjalista ds....
Kodeks Dobrych Praktyk według TUI
Touroperator ma w planach ujednolicenie zapisków, dotyczących współpracy między klientem, a organizatorem wyjazdów turystycznych. Zebrane treści mają ujrzeć światło dzienne do połowy października - donoszą "Wiadomości Turystyczne".
Kodeks tworzony jest w oparciu o europejskie standardy, w tym niemieckiego TUI. W Państwach UE każdy duży organizator przestrzega określonych zasad. Jest to efekt długoterminowego patrzenia na rynek - komentuje Piotr Haładus, dyrektor marketingu TUI Poland. - Chcemy zebrać to, co najlepsze w zapisach na rynkach zagranicznych i wybrać elementy, które przyjmą się u nas - dodaje.
Nowy Zbiór Dobrych Praktyk ma ustandaryzować sposób prezentowania oferty, procedurę postępowania przed wylotem, w tym zasady związane ze sposobem postępowania w sytuacjach kryzysowych, dokumentami podróży, zmianami czy opóźnieniami lotów, miejscami wypoczynku, a także zasadami postępowania po przyjeździe klientów.
Touroperator jak mówi ma na względzie zwiększenie zaufania i spokój turystów. - Klientom w Polsce już na etapie planowania wyjazdów towarzyszy bardzo dużo niepokojów. Nie jest sytuacją normalną, że przed każdym sezonem media ostrzegają turystów przed biurami podróży - mówi Haładus.
Kodeks Dobrych Praktyk, aby wpłynął na poprawę wizerunku branży turystycznej, musi najpierw zostać zaakceptowany przez organizatorów. TUI jest świadomy, że wielu z nich nie od razu będzie chciało podporządkować się regułom narzuconym przez jedno biuro.
Jak się okazuje stworzenie wzoru umowy, który nie będzie budził sprzeciwu UOKiK-u, Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Urzędów Marszałkowskich nie jest wcale takie proste. Jakiś czas temu podobnego projektu podjęła się Polska Izba Turystyki, do tej pory praca nie została ukończona.
Stworzenie wzorców dobrych dla wszystkich jest trudne przede wszystkim ze względu na niejednoznaczność wielu przepisów prawa, co pozostawia dużą możliwość interpretacji. Powoduje to, że wciąż toczy się spór między prawnikami i teoretykami - mówi Paweł Niewiadomski, wiceprezes PIT. - Istotne jest stworzenie takiego Kodeksu, do którego przestrzegania nikogo nie trzeba będzie zachęcać - dodaje.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ITAKA kończy współpracę z największym
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Dział dla turystów:
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Starsze aktualności:
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Przewozy Regionalne dyskryminowane?
Współpraca z korzyścią dla turystów
Śląskie: z rozkładu jazdy Przewozów Regionalnych wypadnie ok. 110 połączeń
Jaki system hotelowy w czterogwiazdkowcu?
Kupie Ropę ON .Nowe Miasto nad Pilicą
Targi Lato 2014 zapraszają rodziny z dziećmi
Jakich gestów i zachowań unikać zagranicą?
Zmiany w umundurowaniu personelu pokładowego LOT-u
Virgin Atlantic: strata operacyjna
Skandal w jednej z krakowskich restauracji