TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Nowy terminal portu lotniczego w Łodzi

Tradycji stało się zadość. Zawieszenie wiechy w dn. 5.11.2010 na najwyższym elemencie budowanego terminala tj. na ponad 20 m wieży dyżurnych operacyjnych portu obwieściło zakończenie prac związanych z realizacją konstrukcji obiektu.


W trakcie prowadzenia prac wykonano:
- roboty ziemne w ilości 65 000 m3
- konstrukcję żelbetową do realizacji której zużyto: 18 000 m3 betonu i 2 000 ton stali zbrojeniowej.
Prace są prowadzone zgodnie z uzgodnionym harmonogramem.
W chwili obecnej wykonywane są:
- roboty budowlane w pomieszczeniach technicznych, pomieszczeniu sortowni bagażu i garażu dla samochodów służbowych na poziomie -1, zostały też już wydzielone powierzchnie hali przylotów i odlotów na poz. 0,
- prace związane z zamknięciem obiektu tj. dach (o pow. 10 000 m2) oraz elewacja (ściany kurtynowe o pow. 3 900 m2),
- roboty wykończeniowe tj.: ściany działowe, szlichty, tynki,
- roboty instalacyjne tj. wykonywanie instalacji elektrycznych i sanitarnych na poz. -1

Terminal 3 - charakterystyka

Nowoczesny terminal pasażerski o będzie posiadał 4 główne kondygnacje użytkowe: piwnicę, parter, antresolę nad parterem z pomieszczeniami socjalnymi, piętro o powierzchni ponad 6500 tysięcy metrów kwadratowych przeznaczonych na gastronomię, handel, usługi, pomieszczenia biur podróży, linii lotniczych i administracyjne. Przewidziana jest także kondygnacja techniczna oraz wieża dyżurnych Portu o wys. 20 metrów. Odprawa bagażowa będzie się odbywała się na parterze Terminala, na 14 stanowiskach tzw. check -in. W tym ciągu przewidziano też dodatkowe 15 stanowisko - tzw. linię "czerwoną" odprawy, z deklarowaną kontrolą celną. Po kontroli bagażu pasażerowie przejdą do stanowisk kontroli kart pokładowych a następnie zostaną poddani kontroli bezpieczeństwa.

Przed odlotem podróżni będą mieli do dyspozycji dwie poczekalnie, będą też mogli przejść do pasażu handlowo-usługowego, ewentualnie skorzystać z kawiarni i innych usług gastronomicznych. W tym obszarze przewidziano wyodrębnienie strefy wolnocłowej. W pobliżu znajdować się będą także stanowiska kontroli celnej, wyposażone w skanery i rolkowe stoły do ręcznej kontroli bagażu oraz pomieszczenie przeszukań. Nowy terminal pasażerski będzie wyposażony w wydzielone przejście dla VIP-ów, ze stanowiskiem kontroli.

Podczas projektowania budynku wykorzystano różnicę poziomów istniejącego terenu i zaproponowano kondygnację 5 metrów pod ziemią (piwnica). W tym miejscu zostaną zlokalizowane: centralna sortownia bagażu, pomieszczenia techniczne, pomieszczenia socjalne, garaż dla służb Portu Lotniczego, zbiorniki przeciwpożarowe. Elewacja zewnętrzna budynku będzie wykonana ze szkła i aluminium. Nowy terminal będzie w stanie obsłużyć od 1,5 mln do 3 mln pasażerów rocznie. Jednocześnie będzie można w nim odprawiać pasażerów z czterech do sześciu samolotów typu Boeing 737.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
nowy terminal portu lotniczego prace budowa loty Terminal 3 charakterystyka w Łodzi




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję