TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Maroko przedstawia nową strategię dla turystyki

Turystyka to jeden z ważniejszych sektorów gospodarczych Maroka. Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 26 kwietnia w Warszawie, Youns Tijani, ambasador Królestwa Maroka w Polsce, zachęcał do odwiedzania tego kraju i zapewniał, że bezpieczeństwo stanowi kluczową kwestię, która jest skutecznie realizowana.


Z kolei Khalid Mimi, dyrektor Marokańskiego Narodowego Biura Turystyki, przybliżył założenia strategii "Wizja 2020", która ma na celu rozwój turystyki.

Choć Maroko jest obecne w ofercie touroperatorów już od kilkunastu sezonów, nadal zainteresowanie. To miejsce przyjazne grupom zorganizowanym, indywidualnie podróżującym, rodzinom i osobom w każdym wieku, a różnorodność dostępnych atrakcji zachęca do odwiedzin w każdej porze roku. Pragniemy przekonać turystów, że Maroko najlepiej poznawać poprzez doświadczanie. Warto doznać otwartości i gościnności mieszkańców, wziąć udział w wydarzeniach kulturalnych czy różnych aktywnościach sportowych. Zachęcamy, by turyści szukali marokańskiej autentyczności i w ten sposób poznawali nasz kraj - powiedział Khalid Mimi, dyrektor Marokańskiego Narodowego Biura Turystyki.

Podczas spotkania gospodarze przedstawili realizowaną obecnie strategię rozwoju turystyki "Wizja 2020". Zakłada ona, że do 2020 roku Maroko znajdzie się na liście 20 najpopularniejszych kierunków na świecie. Do tego czasu planowane jest podwojenie liczby zagranicznych turystów odwiedzających ten kraj, a liczba marokańskich podróżnych ma wzrosnąć trzykrotnie. W Maroku coraz większe znaczenie odgrywa zrównoważona i odpowiedzialna turystyka, która uwzględnia dbałość o środowisko naturalne i poszanowanie marokańskiej autentyczności.

Założenia przyjętej strategii zakładają rozwój turystyki poprzez promowanie kultury Maroka, możliwości pobytu w Agadirze oraz rozszerzanie oferty wypoczynkowej. Poza tym rozwijana jest turystyka biznesowa, spa & wellness oraz wyjazdy dedykowane miłośnikom takich dyscyplin jak: golf, rajdy, surfing czy inne sporty wodne.

W 2015 roku 10,3 milionów turystów odwiedziło Maroko (w tym 54 000 z Polski), co uplasowało ten kraj na 25. miejscu w światowym rankingu. Baza noclegowa to 207 500 łóżek, a roczne dochody z turystyki przyjazdowej stanowią 12% PKB. Turystyka generuje 500 000 miejsc pracy.

Obecnie w Maroku jest ponad 1500 km autostrad. Na wybrzeżu Morza Śródziemnego i Oceanu Atlantyckiego znajduje się 6 marin i 28 portów, z których Tanger Med jest drugim co do wielkości portem śródziemnomorskim. Maroko dysponuje 15 lotniskami międzynarodowymi. Trwają również przygotowania do otwarcia szybkiej kolei, co ma nastąpić w 2017 roku.

Do ważnych wydarzeń 2016 roku należą otwarcie największej na świecie elektrowni słonecznej w Ouarzazat oraz organizacja szczytu klimatycznego COP 22 w listopadzie w Marrakeszu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
maroko turyści nowa strategia marokańskie narodowe biuro turystyki kultura oferta wypoczynkowa


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję