Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Zobacz także
Wyrok w sprawie napiwków płaconych kartą
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Organizator nielegalnego wyjazdu do Medjugorje skazany
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla restauracji?
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to zwrócić?
Wyrok po Kuchennych rewolucjach
Obecność w mediach nie zawsze przynosi pozytywne skutki. Przekonała się o tym jedna z kieleckich restauratorek.
Sąd w Kielcach skazał właścicielkę restauracji "Wyszynk z szynką" na pół roku więzienia w zawieszeniu na dwa lata, oraz nałożył na nią 3,2 tys. zł grzywny i obowiązek pokrycia kosztów procesu. Prokuratura stawiała restauratorce dwa zarzuty: złośliwe i uporczywe naruszanie praw pracowniczych oraz poświadczanie nieprawdy. Obwiniona przyznała się do winy i wniosła o dobrowolne poddanie się karze. Być może dlatego kara, którą otrzymała jest dosyć łagodna. Za złośliwe naruszanie praw pracownika (art. 218 kodeksu karnego) grozi do 2 lat pozbawienia wolności, a za poświadczenie nieprawdy (art. 271 kodeksu karnego) grozi od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności. W przypadku spraw mniejszej wagi, sprawca podlega karze ograniczenia wolności lub grzywny.
Co najciekawsze, nieprawidłowości w prowadzeniu lokalu wyszły na jaw po udziale w programie "Kuchenne rewolucje". Wówczas wyszły na jaw liczne nieprawidłowości w funkcjonowaniu lokalu. Okazało się m.in., że pracownice restauracji nie otrzymywały pełnych pensji. Później okazało się, że również świadectwo pracy jednej z pracownic zostało sfałszowane.
O sprawie pisała Gazeta Wyborcza
"Kuchenne rewolucje" są programem, który z założenia ma pomagać restauratorom, którzy nie do końca radzili sobie z prowadzeniem lokalu. W tym konkretnym przypadku przyczynił się on również do ujawnienia nieprawidłowości dotyczących zatrudniania pracowników. Po raz kolejny okazało się, że źle pojęte oszczędności mogą w dalszej perspektywie pogrążyć pracodawcę. O ile oszczędności na jakości produktów mogą co najwyżej zaważyć na utracie klientów, a w dalszym rozrachunku spowodować zamknięcie lokalu, tak przekraczanie granic wyznaczonych przez prawa może zaprowadzić przedsiębiorcę do nawet do więzienia.
Prowadzony przez Magdę Gessler program budzi wiele kontrowersji, nie można zapominać, że restauracje, które korzystają z pomocy nie są reprezentatywną częścią branży gastronomicznej i na ich podstawie nie można wyciągać wniosków dla całej branży. Siłą rzeczy są w nim pokazane lokale, które sobie nie radzą, te dobre nie potrzebują takiego wsparcia. Inna sprawa, czy ta pomoc przynosi efekty, części restauratorów udaje się wyjść na prostą, inni wracają do starych praktyk, przez które tracili klientów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wyrok w sprawie nadużyć w restauracji
[2017-03-03 12:17 37.128.114.*]
Powinni tą kudłata kobitke ukarać za niestosowny ubiór w kuchni i nie stosowania higieny wszystko robi brudnymi łapami :) super przykład mistrzyni :) odpowiedz »
Wyrok w sprawie nadużyć w restauracji
[2017-03-08 12:43 80.52.226.*]
Gessler - to marka - ale nie najlepsza! gwiazdek Michelina brak! odpowiedz »
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Na jakie przeszkody można trafić, starając się o zwrot z gwarancji?
Turyści po raz kolejny wygrywają ze Skarbem Państwa
Nowe połączenie lotnicze do Włoch
Organizatorzy ŚDM chcą współpracować z restauratorami
Na co zwracać uwagę sprzedając wycieczki?
Kongres kooperacji biur podróży TSS Group w Berlinie
Wzrasta zainteresowanie wypoczynkiem nad Bałtykiem
Biura ewakuują turystów z Tunezji
Singapore Airlines otwierają nowy business lounge
Co się działo na Tour Salonie?
Warimpex sprzedaje hotel w Pradze
ŚDM - gorący okres dla hotelarzy
Polska Izba Turystyki wprowadza zmiany
Nowa odsłona systemu rezerwacyjnego Merigo
Emirates rozszerzyły umowę code-share z S7 Airlines
Polskie Koleje Linowe wprowadzają kartę PKLpass
Zmiany personalne w hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport
UOKiK przyjrzy się cenom na lotniskach
Czech Airlines poleci z Radomia do Pragi