Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
McDonalds zdenerwował producentów pizzy
Reklama McDonald's jaka ukazała się we włoskich mediach wywołała protesty ze strony stowarzyszenia zrzeszającego neapolitańskich wytwórców pizzy, które zapowiada przedsięwzięcie kroków prawnych.
Spot, który wzbudził wzburzenie wśród włoskich restauratorów można obejrzeć tutaj.
Kontrowersyjna reklama przedstawia rodzinę spotykającą się w pizzerii. Przy składaniu zamówienia, dziecko prosi o zestaw Happy Meal. Wiceprezes Associazione Verace Pizza Napoletana, Massimo Di Porzio nazywa ją haniebnym atakiem na jeden z symboli kuchni śródziemnomorskiej. "Porównywanie tak rożnych produktów jak pizza i hamburgery, tylko po to, aby odradzać wybór pizzerii - ulubionego typu lokalu wśród włoskich rodzin jest niegodziwością. Jasne, że amerykański gigant próbuje dyskredytować swoich największych konkurentów, ale spekulowanie zdrowiem dzieci to przesada. To nie pierwszy raz, kiedy McDonald's atakuje nasze tradycje kulinarne, ale tym razem zamierzamy przedsięwziąć kroki prawne. Ewentualne kwoty odszkodowania zostaną przeznaczone na szkolenia dotyczące żywienia dzieci" - komentuje Di Porzio.
"Happy Meal jest bardziej zachęcający niż neapolitańska pizza? Może z powodu zabawki, którą dzieci znajdują w zestawach. Chcę podkreślić, że oryginalna pizza neapolitańska jest skrajnie różna od filozofii, jaką prezentuje McDonald's. Absolutnie nie czujemy się konkurentem oferty, która jest tak daleka od kanonów zdrowego żywienia obecnych w diecie śródziemnomorskiej, której jednym z symboli jest pizza. McDonald's opiera się na agresywnym marketingu, który ma za zadanie przywiązanie klienta do marki i to już od młodego wieku. Słynny Happy Meal jest zestawem zawierającym hamburgera, porcję frytek i coś słodkiego. Ale jego najważniejszym elementem jest zabawka. Przy okazji chciałbym przypomnieć, że dziesięć lat temu wytwórnia Disney'a zaprzestała współpracy z amerykańskim potentatem ponieważ, według niektórych amerykańskich badań, znalazł się on wśród głównych przyczyn otyłości wśród dzieci" - przypomina w prezes AVPN Antonio Pace.
Jak przekonuje AVPN głównym problemem nie jest wybór mniej, lub bardziej agresywnej strategii marketingowej, ale jakoś produktów, które proponuje się dzieciom, "Standardowa pizza margherita, na 250-gramowym cieście ma około 800 kalorii. Jeśli ją zmniejszymy (dziecko nie zje całej, standardowej pizzy) to dodając napój gazowany zostanie około 700 kalorii. Happy Meal ma około 600 kalorii. Głównym problemem nie jest ilość kalorii, ale ich jakość. Ile tłuszczu i jakiego mięsa używa się do przygotowania hamburgerów? Jaki olej jest wykorzystywany do smażenia frytek? Ile sosów się do tego dodaje? Ile konserwantów zawiera miękka bułka używana w hamburgerach? Oryginalna pizza neapolitańska jest produktem z wyselekcjonowanych produktów, takich jak mozzarella, pomidory z Kampanii czy oliwa z pierwszego tłoczenia. Przygotowana w taki sposób pizza jest daniem kompletnym i zbilansowanym z odżywczego punktu widzenia" - podaje AVPN w komunikacie prasowym.
Mc Donald's odniósł się do krytyki na łamach dziennika Il Mattino. Przedstawiciele koncernu podkreślili, że nie zamierzali atakować producentów pizzy. "W naszym spocie umieściliśmy sytuację, która mogła się przydarzyć każdemu rodzicowi. Rodzice zdecydowali o wyjściu do pizzerii, a dziecko chciało iść do Mc Donald's. Kto nie znalazł się choć raz w takiej sytuacji? Nie można zapomnieć, że Happy Meal to pełny posiłek za 4 euro. Ile natomiast kosztuje wyjście do pizzerii? Jesteśmy pewni, że nawet neapolitańscy producenci pizzy, jeśli mają dzieci, odwiedzili któryś z naszych lokali przynajmniej raz. Jeśli nie, to zapraszamy ich razem z rodzinami. Przyjdźcie i zrobimy mały zakład: po odwiedzeniu naszych lokali, także i wasze dzieci będą chciały ponownie odwiedzić Mc Donald's. Ale to nie znaczy, że Włosi przestaną odwiedzać pizzerie, nie ma obaw. W gruncie rzeczy Mc Donald's ma tylko 510 lokali we Włoszech, podczas gdy pizzerii są dziesiątki tysięcy. W tym wypadku to my jesteśmy mali" - przekonują przedstawiciele amerykańskiego koncernu.
Reklama, która wywołała tyle kontrowersji we Włoszech nie pozostała bez odpowiedzi. Oto ona.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Konflikt producentów pizzy z MC Donaldsem
[2015-04-15 16:16 80.52.226.*]
a ciekawe jak rozwiązali sprawe vat - 8%, 5% czy 23%? jak u nas? odpowiedz »
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Sindbad podsumowuje miniony rok
Udaremniono zamach w Disneylandzie?
Jakie wyniki osiągnął Rainbow w lutym 2016 roku?
Sphinx otwiera dwa nowe lokale
Jakie są zwyczaje podróżnicze Polaków?
Kujawsko-Pomorskie promuje się przez Minecraft
Tramp Travel Grecja Paralia hotel typu Family - jak tam jest?
Rozbudowa Portu Lotniczego w Bydgoszczy zakończona
ICE Kraków podsumowuje rok działalności
MSZ ostrzega przed wyjazdami do Indonezji
Jak hotele starają się zatrzymać klientów w obiekcie?
współpraca z ECCO-HOLIDAY-proszę o opinie