TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

McDonalds zdenerwował producentów pizzy

Reklama McDonald's jaka ukazała się we włoskich mediach wywołała protesty ze strony stowarzyszenia zrzeszającego neapolitańskich wytwórców pizzy, które zapowiada przedsięwzięcie kroków prawnych.


Spot, który wzbudził wzburzenie wśród włoskich restauratorów można obejrzeć tutaj.



Kontrowersyjna reklama przedstawia rodzinę spotykającą się w pizzerii. Przy składaniu zamówienia, dziecko prosi o zestaw Happy Meal. Wiceprezes Associazione Verace Pizza Napoletana, Massimo Di Porzio nazywa ją haniebnym atakiem na jeden z symboli kuchni śródziemnomorskiej. "Porównywanie tak rożnych produktów jak pizza i hamburgery, tylko po to, aby odradzać wybór pizzerii - ulubionego typu lokalu wśród włoskich rodzin jest niegodziwością. Jasne, że amerykański gigant próbuje dyskredytować swoich największych konkurentów, ale spekulowanie zdrowiem dzieci to przesada. To nie pierwszy raz, kiedy McDonald's atakuje nasze tradycje kulinarne, ale tym razem zamierzamy przedsięwziąć kroki prawne. Ewentualne kwoty odszkodowania zostaną przeznaczone na szkolenia dotyczące żywienia dzieci" - komentuje Di Porzio.

"Happy Meal jest bardziej zachęcający niż neapolitańska pizza? Może z powodu zabawki, którą dzieci znajdują w zestawach. Chcę podkreślić, że oryginalna pizza neapolitańska jest skrajnie różna od filozofii, jaką prezentuje McDonald's. Absolutnie nie czujemy się konkurentem oferty, która jest tak daleka od kanonów zdrowego żywienia obecnych w diecie śródziemnomorskiej, której jednym z symboli jest pizza. McDonald's opiera się na agresywnym marketingu, który ma za zadanie przywiązanie klienta do marki i to już od młodego wieku. Słynny Happy Meal jest zestawem zawierającym hamburgera, porcję frytek i coś słodkiego. Ale jego najważniejszym elementem jest zabawka. Przy okazji chciałbym przypomnieć, że dziesięć lat temu wytwórnia Disney'a zaprzestała współpracy z amerykańskim potentatem ponieważ, według niektórych amerykańskich badań, znalazł się on wśród głównych przyczyn otyłości wśród dzieci" - przypomina w prezes AVPN Antonio Pace.

Jak przekonuje AVPN głównym problemem nie jest wybór mniej, lub bardziej agresywnej strategii marketingowej, ale jakoś produktów, które proponuje się dzieciom, "Standardowa pizza margherita, na 250-gramowym cieście ma około 800 kalorii. Jeśli ją zmniejszymy (dziecko nie zje całej, standardowej pizzy) to dodając napój gazowany zostanie około 700 kalorii. Happy Meal ma około 600 kalorii. Głównym problemem nie jest ilość kalorii, ale ich jakość. Ile tłuszczu i jakiego mięsa używa się do przygotowania hamburgerów? Jaki olej jest wykorzystywany do smażenia frytek? Ile sosów się do tego dodaje? Ile konserwantów zawiera miękka bułka używana w hamburgerach? Oryginalna pizza neapolitańska jest produktem z wyselekcjonowanych produktów, takich jak mozzarella, pomidory z Kampanii czy oliwa z pierwszego tłoczenia. Przygotowana w taki sposób pizza jest daniem kompletnym i zbilansowanym z odżywczego punktu widzenia" - podaje AVPN w komunikacie prasowym.

Mc Donald's odniósł się do krytyki na łamach dziennika Il Mattino. Przedstawiciele koncernu podkreślili, że nie zamierzali atakować producentów pizzy. "W naszym spocie umieściliśmy sytuację, która mogła się przydarzyć każdemu rodzicowi. Rodzice zdecydowali o wyjściu do pizzerii, a dziecko chciało iść do Mc Donald's. Kto nie znalazł się choć raz w takiej sytuacji? Nie można zapomnieć, że Happy Meal to pełny posiłek za 4 euro. Ile natomiast kosztuje wyjście do pizzerii? Jesteśmy pewni, że nawet neapolitańscy producenci pizzy, jeśli mają dzieci, odwiedzili któryś z naszych lokali przynajmniej raz. Jeśli nie, to zapraszamy ich razem z rodzinami. Przyjdźcie i zrobimy mały zakład: po odwiedzeniu naszych lokali, także i wasze dzieci będą chciały ponownie odwiedzić Mc Donald's. Ale to nie znaczy, że Włosi przestaną odwiedzać pizzerie, nie ma obaw. W gruncie rzeczy Mc Donald's ma tylko 510 lokali we Włoszech, podczas gdy pizzerii są dziesiątki tysięcy. W tym wypadku to my jesteśmy mali" - przekonują przedstawiciele amerykańskiego koncernu.

Reklama, która wywołała tyle kontrowersji we Włoszech nie pozostała bez odpowiedzi. Oto ona.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję