
McDonalds zdenerwował producentów pizzy
Reklama McDonald's jaka ukazała się we włoskich mediach wywołała protesty ze strony stowarzyszenia zrzeszającego neapolitańskich wytwórców pizzy, które zapowiada przedsięwzięcie kroków prawnych.
Spot, który wzbudził wzburzenie wśród włoskich restauratorów można obejrzeć tutaj.
Kontrowersyjna reklama przedstawia rodzinę spotykającą się w pizzerii. Przy składaniu zamówienia, dziecko prosi o zestaw Happy Meal. Wiceprezes Associazione Verace Pizza Napoletana, Massimo Di Porzio nazywa ją haniebnym atakiem na jeden z symboli kuchni śródziemnomorskiej. "Porównywanie tak rożnych produktów jak pizza i hamburgery, tylko po to, aby odradzać wybór pizzerii - ulubionego typu lokalu wśród włoskich rodzin jest niegodziwością. Jasne, że amerykański gigant próbuje dyskredytować swoich największych konkurentów, ale spekulowanie zdrowiem dzieci to przesada. To nie pierwszy raz, kiedy McDonald's atakuje nasze tradycje kulinarne, ale tym razem zamierzamy przedsięwziąć kroki prawne. Ewentualne kwoty odszkodowania zostaną przeznaczone na szkolenia dotyczące żywienia dzieci" - komentuje Di Porzio.
"Happy Meal jest bardziej zachęcający niż neapolitańska pizza? Może z powodu zabawki, którą dzieci znajdują w zestawach. Chcę podkreślić, że oryginalna pizza neapolitańska jest skrajnie różna od filozofii, jaką prezentuje McDonald's. Absolutnie nie czujemy się konkurentem oferty, która jest tak daleka od kanonów zdrowego żywienia obecnych w diecie śródziemnomorskiej, której jednym z symboli jest pizza. McDonald's opiera się na agresywnym marketingu, który ma za zadanie przywiązanie klienta do marki i to już od młodego wieku. Słynny Happy Meal jest zestawem zawierającym hamburgera, porcję frytek i coś słodkiego. Ale jego najważniejszym elementem jest zabawka. Przy okazji chciałbym przypomnieć, że dziesięć lat temu wytwórnia Disney'a zaprzestała współpracy z amerykańskim potentatem ponieważ, według niektórych amerykańskich badań, znalazł się on wśród głównych przyczyn otyłości wśród dzieci" - przypomina w prezes AVPN Antonio Pace.
Jak przekonuje AVPN głównym problemem nie jest wybór mniej, lub bardziej agresywnej strategii marketingowej, ale jakoś produktów, które proponuje się dzieciom, "Standardowa pizza margherita, na 250-gramowym cieście ma około 800 kalorii. Jeśli ją zmniejszymy (dziecko nie zje całej, standardowej pizzy) to dodając napój gazowany zostanie około 700 kalorii. Happy Meal ma około 600 kalorii. Głównym problemem nie jest ilość kalorii, ale ich jakość. Ile tłuszczu i jakiego mięsa używa się do przygotowania hamburgerów? Jaki olej jest wykorzystywany do smażenia frytek? Ile sosów się do tego dodaje? Ile konserwantów zawiera miękka bułka używana w hamburgerach? Oryginalna pizza neapolitańska jest produktem z wyselekcjonowanych produktów, takich jak mozzarella, pomidory z Kampanii czy oliwa z pierwszego tłoczenia. Przygotowana w taki sposób pizza jest daniem kompletnym i zbilansowanym z odżywczego punktu widzenia" - podaje AVPN w komunikacie prasowym.
Mc Donald's odniósł się do krytyki na łamach dziennika Il Mattino. Przedstawiciele koncernu podkreślili, że nie zamierzali atakować producentów pizzy. "W naszym spocie umieściliśmy sytuację, która mogła się przydarzyć każdemu rodzicowi. Rodzice zdecydowali o wyjściu do pizzerii, a dziecko chciało iść do Mc Donald's. Kto nie znalazł się choć raz w takiej sytuacji? Nie można zapomnieć, że Happy Meal to pełny posiłek za 4 euro. Ile natomiast kosztuje wyjście do pizzerii? Jesteśmy pewni, że nawet neapolitańscy producenci pizzy, jeśli mają dzieci, odwiedzili któryś z naszych lokali przynajmniej raz. Jeśli nie, to zapraszamy ich razem z rodzinami. Przyjdźcie i zrobimy mały zakład: po odwiedzeniu naszych lokali, także i wasze dzieci będą chciały ponownie odwiedzić Mc Donald's. Ale to nie znaczy, że Włosi przestaną odwiedzać pizzerie, nie ma obaw. W gruncie rzeczy Mc Donald's ma tylko 510 lokali we Włoszech, podczas gdy pizzerii są dziesiątki tysięcy. W tym wypadku to my jesteśmy mali" - przekonują przedstawiciele amerykańskiego koncernu.
Reklama, która wywołała tyle kontrowersji we Włoszech nie pozostała bez odpowiedzi. Oto ona.
Komentarze
Już pół roku krakowska branża turystyczna dyskutuje z urzędem miasta na temat usprawnienia ruchu turystycznego w Krakowie, a także przepisów, utrudniających funkcjonowanie przedsiębiorcom. Tego tematu nie zabrakło także na IX Konferencji Turystyczno...
Tagi:
Komentarze:
Konflikt producentów pizzy z MC Donaldsem
[2015-04-15 16:16 80.52.226.*]
a ciekawe jak rozwiązali sprawe vat - 8%, 5% czy 23%? jak u nas? odpowiedz »
Dział gastronomia:
Nowy konkurs na targach
Dział aktualności dnia:
Net Holiday - czy to już
Przewoźnik zaskoczony wysokością opłaty za wjazd na
Airbus wycofa się z produkcji największych samolotów
Starsze aktualności:
Nowa atrakcja turystyczna w Turcji już
Wielkopolscy kandydaci do Certyfikatu
KLM i Qantas podpisują umowę
UIA: więcej pasażerów niż przed
Który paszport otwiera najwięcej
Egipskie Ministerstwo Turystyki przeprowadzi inspekcje ośrodków
Zmiany klimatyczne mogą zaszkodzić tunezyjskiej
PLL LOT przejmą pilotów i personel pokładowy Small
PPL przejęło lotnisko w
Jest opinia UOKiK na temat przejęcia spółki hotelowej przez
Sądowy finał nieudanego
Zawalił się fragment mostu na
Starsze diesle nie wjadą do wielu miejsc w
Podróżujemy na potęgę - turystyka światowa z kolejnymi
Sindbad podsumowuje miniony rok
Udaremniono zamach w Disneylandzie?
Jakie wyniki osiągnął Rainbow w lutym 2016 roku?
Sphinx otwiera dwa nowe lokale
Jakie są zwyczaje podróżnicze Polaków?
Kujawsko-Pomorskie promuje się przez Minecraft
Tramp Travel Grecja Paralia hotel typu Family - jak tam jest?
Rozbudowa Portu Lotniczego w Bydgoszczy zakończona
ICE Kraków podsumowuje rok działalności
MSZ ostrzega przed wyjazdami do Indonezji
Jak hotele starają się zatrzymać klientów w obiekcie?
współpraca z ECCO-HOLIDAY-proszę o opinie
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi