Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA-Opole-Product Manager (Junior)
- Ośrodek Archipelag
- Pilot na Rzym od 14.05 pilne
- Company Representative in Tunisia 2024
- Piloci/ przewodnicy wycieczka w góry 18.05.2024
- dam staż dla student
- B2B Sales Manager
- Poszukuję wychowawców na obóz w Julinku
- Przewodnik do Wiednia
- Specjalista ds. obsługi klienta zagranicznego -...
Jak zmieniają się alkoholowe preferencje Polaków?
W ciągu ostatnich dwóch lat widać wyraźne zmiany w konsumpcji alkoholi. Coraz częściej wybierane są alkohole lżejsze, smakowe oraz whisky. Prawie połowa konsumentów badanych przez SW Research podkreśla, że od czasu do czasu sięga po nowości, które pojawiają się na rynku. Wpływ na to mają przede wszystkim rekomendacje znajomych. Pod względem liczby nowości przoduje piwo.
Na rynku alkoholi duże znaczenie ma sezonowość. Zbliża się okres świąteczny, karnawałowy, dlatego w najbliższych miesiącach zobaczymy wzrost konsumpcji i wzrost sprzedaży alkohol - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Zimolzak, wiceprezes Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. W przyszłym roku, o ile nic specjalnego nie wydarzy się na rynku, będziemy obserwować dotychczasowe trendy, czyli wzrost roli piwa rzemieślniczego, lokalnych browarów, win gronowych i droższych alkoholi - dodaje.
Producenci oraz dystrybutorzy alkoholi z optymizmem patrzą na zbliżający się czas. Jak podkreśla Zimolzak, w tym roku na rynku widać pierwsze oznaki stabilizacji po podwyżce akcyzy, która została wprowadzona w 2014 roku. W tym okresie zaszły również zmiany w preferencjach konsumentów.
Przed podwyżką prognozowano, że akcyza spowoduje spadek popytu na mocne alkohole, czyli wyroby spirytusowe, i rzeczywiście tak w pierwszym w okresie obowiązywania nowych przepisów było. Potem zaczęły się pojawiać nowe rodzaje alkoholi, przerzucono nacisk na alkohole smakowe i okazało się, że Polacy też chętnie konsumują trochę słabsze, ale nadal pozostające na poziomie powyżej 30 proc. alkohole, np. wódki smakowe - mówi Zimolzak.
Co roku na rynku pojawia się wiele nowości. Liderem pod tym względem jest branża piwowarska, notująca rekordową liczbę premier. To wynika z dynamicznego rozwoju browarów lokalnych i rzemieślniczych.
Z uwagi na powstawanie coraz większych sieci dystrybucyjnych Polacy mają okazję eksperymentować, zapoznawać się z różnymi rodzajami piwa i następnie przekazywać informacje dalej, robią zamówienia w sklepach internetowych bądź kontaktują się bezpośrednio z tymi dystrybutorami - mówi Piotr Zimolzak.
Z badania SW Research wnika, że prawie połowa konsumentów po nowości alkoholowe sięga od czasu do czasu. 3,5 proc. robi to zawsze, gdy decyduje się na zakup trunku. Najwięcej badanych sugeruje się przy wybieraniu nowości rekomendacjami znajomych (36,3 proc.). Jedna czwarta wskazała na materiały dostępne w sklepach.
Polacy przekonują się także do win gronowych. Z uwagi na częste promocje w dyskontach czy hipermarketach Polacy sięgają chętniej po wina, do których wcześniej nie mieli dostępu. Poza tym Polacy coraz więcej podróżują, mają okazję próbować win w różnych regionach świata, a potem szukają tych samych marek w polskich sklepach - mówi Zimolzak.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
NIK wątpi w jakość wsparcia
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Ceny wyjazdów nieznaczenie w
Nowe ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania
Rozpoczęła się sprzedaż lata
Parlament Europejski naciska na przyjęcie Bułgarii i Rumunii do strefy
WTTC: turystyka zbliża się do poziomów sprzed
Rynku condohoteli coraz bardziej
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Ceny w biurach nieznacznie w górę
Eksplozje na lotnisku i w metrze w Brukseli
NIGDY nie pokazuj biletów lotniczych!
Rząd dopłaci do każdego zagranicznego turysty?
Wizz Air otworzył nową bazę w Gruzji
OTI Holding ma nowego doradce d/s planowania strategicznego i rozwoju struktury w Europie
Szef Roku Żółtego Przewodnika Gault&Millau szkolił laureatów Mistrzostw Młodych Kucharzy 2016
Wódki klasy premium coraz bardziej popularne wśród Polaków
Spada popularność Egiptu w rankingu najpopularniejszych krajów
Mieszańcy Małopolski wytypowali miejsca, które warto zobaczyć
Na co zwracać uwagę przy kupnie ubezpieczenia turystycznego?
PKP Intercity testuje nowe pociągi
Nowy portal rezerwacyjny wchodzi na rynek
Sieć Focus Hotels planuje rozwój na zagranicznych rynkach
Kolejna odsłona akcji promującej spożywanie gęsiny
Nowe trasy Ryanaira z Poznania na 2016 rok
Krakowskie lotnisko obsłużyło 4 mln pasażerów
Przyspieszył wzrost sprzedaży wycieczek