Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Polacy najchętniej wybierali Grecję z Warszawy, za 4500 w hotelu***!
Samolotem do Grecji, w sierpniu, najchętniej z Warszawy płacąc 4500 zł za rezerwację - przelewem, wypoczywając w hotelu *** na Krecie i rezerwując do 20 dni przed wyjazdem. Tak w skrócie wyglądają preferencje urlopowe polskich internautów w czwartym już raporcie przygotowanym przez internetowe biuro turystyczne Travelplanet.pl.
Tradycyjnie od początku prowadzenia statystyk Travelplanet.pl (czyli od 2001r) najwięcej rezerwacji dokonują poprzez portal internauci z Warszawy (25%). Na kolejnych miejscach są największe miasta w Polsce: Wrocław (6,71%), Kraków (3,53%) i Łodź (2,8%). Zaskoczeniem w 2005 roku jest wysokie czwarte miejsce Łodzi, która wcześniej pozostawała w cieniu, wyprzedzana przez Gdańsk i Poznań. Spowodowane jest to dynamiczniejszym rozwojem samego miasta i zwiększeniem siły nabywczej mieszkańców w porównaniu do lat poprzednich.
Niezmienie najwięcej rezerwacji dokonują mężczyźni (59,7%), ale w porównaniu z rokiem ubiegłym można zauważyć tendencję wzrostową (3,3%) wśród kobiet kupujących wakacje przez porta.
Internauci w 2005 roku najczęściej decydowali się na wycieczkę z przelotem samolotem (84%). Coraz rzadziej natomiast były wybierane są wycieczki autokarowe (1,85%), które tracą pozycję (w 2004 r. - 3,26%) po spadku cen wycieczek czarterowych - głównie z powodu umacniania się polskiej waluty.
Polacy nadal najchętniej wybierają hotele trzygwiazdkowe (43,8%), oraz czterogwiazdkowe (32%). Ciekawostką jest fakt, iż w 2005 roku odnotowano aż o 50% wzrost zainteresowania ofertami typu all inclusive (28%), co przeczy to obiegowej opinii, że dla polskich turystów największe znaczenie przy zakupie wakacji ma cena.
Kolejną niespodzianką 2005 roku jest okres wyjazdu internautów. Turyści najchętniej wyjeżdzali w sierpniu (20,3%), ale na drugim miejscu nie był lipiec, ale wrzesień. Polacy docenili więc zalety wypoczynku w tym miesiącu, szczególnie w krajach Basenu Morza Śródziemnego - brak upałów i tłoku oraz dojrzałe owoce. Zmieniła się również częstość wyjazdów urlopowych - turyści coraz chętniej wyjeżdżają jedynie na 7 dni (58%), robią to jednak dwa razy do roku. Okazuje się, że dwukrotny wyjazd w ciągu roku może być w niektórych przypadkach niewiele droższy niż 14 dniowa wycieczka w szczycie sezonu.
Niespodziankę można zaobserwować również w kierunkach wyjazdowych internautów. Najpolularnieszy w latach 2003-2004, Egipt spadł na drugą pozycję (18,6%). Miejsce pierwsze w roku 2005 należy definitywnie do Grecji (20,46%), która szczególnie w roku olimpijskim odnotowała dużo słabsze wyniki ze względu na dość wysokie ceny wycieczek. Po raz pierwszy w pierwszej trójce znalazła się w 2005 roku Tunezja (12,60%), którą jeszcze w roku 2001 odwiedzało zaledwie 3,7% internautów. Potwierdziły się dane z roku 2004 mówiące o dużym wzroście zainteresowania Bułgarią. Jeszcze niedawno kraj ten nie był obecnych wśród 10 najczęsciej odwiedzanyc, a w roku 2005 niemal 5% turystów odwiedziło ten kierunek wypoczynku (same Złote Piaski - "mekka socjalistycznego wypoczynku" wdarły się do 15 najchętniej odwiedzanych przez Polaków kurortów). Najpopularniejsze miejsca urlopowe położone są w krajach najchętniej odwiedzanych. Numerem 1 w roku 2005, po raz pierwszy została Kreta (10,4%), która zdystansowała niedawnego lidera egipską Hurghadę (8,4%). Trzecie miejsce wśród najchętniej odwiedzanych regionów zajeła Riwiera Turecka z wynikiem 7,33%).
Raport Travelplanet.pl, podsumowujący ubiegłoroczne preferencje Polaków powstał na podstawie analizy profilu klientów dokonujących zakupu wyjazdów urlopowych za pośrednictwem Internetu (witryny Travelplanet.pl oraz podserwsiu Turystyka w Wp.pl) oraz Punktów Obsługi Klientów Travelplanet.pl. Analizą objęto na przekroju lat już blisko 35000 osób, w tym: 1972 osoby (01.06.2001-31.21.2002 - I raport), 4902 osoby (01.01.2003-31.12.2003 - II raport), 7457 (01.01.2004-31.12.2004 - III raport), 18737 (wyjazdy zagraniczne: 12844 - IV raport 01.01.2005-31.12.2005).
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
last minute?
[2006-02-17 12:06 83.16.35.*]
Jeszcze jeden wniosek: na 20 dni przed wyjazdem oferta zazwyczaj jest już sprzedawana jako 'last minute'. Być może to jest właśnie zachętą, jak promocja w sklepie. Nic tak nie działa jak przekreślona cena ;-) odpowiedz »
Kreta
[2006-02-17 15:53 213.25.104.*]
Szkoda, ze nie podaje sie liczby tych , kórzy są gotowi zapłącić za urlop 4500-zł. Przy ladzie dominują Ci którzy chcą zapłacić ok. 500-zł za 3 * 14 dni z samolotem. odpowiedz »
[2011-05-17 13:32 195.191.54.*]
Ak_id 5910 travelplanet_pl preferencje_polakow.. Keen :) odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Polska na targach turystycznych w Izraelu
Katalonia sprzeciwia się organizowaniu korridy
Jak rozwijać lokalną turystykę?
Nowe restauracje Amrest na Ukrainie!
Sylwester i Nowy Rok na pokładach Centralwings
Wizz Air dodaje 10 lotów z Katowic do Rzymu
Wenecja: publiczne popielniczki
Jak będzie wyglądać Wyspa Spichrzów w Gdańsku?
Touroperator Axel zakonczył działalność
Ciszewski Public Relations już nie reprezentuje Ryanair
Powstanie hotel za ponad 27 mld dolarów!
Szef kuchni Ancora Restaurant nagrodzony za blog
Bilety z złotówkę. Dziś start!
Wizz Air zwiększył limit rezerwacji
Gdańsk Convention Bureau odpowiedzialne za turystykę biznesową w pomorskim
Mistrzostwa Branży Turystycznej w Narciarstwie Alpejskim
Odcinek autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka będzie gotowy w 2011 r.?
Spotkanie na temat promocji Polski
Travel Gallery - oferty Lato 2009 już w sprzedaży
