Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Enter Air: Lato na pełnych obrotach
Linia lotnicza Enter Air podała wyniki finansowe za trzy kwartały 2021 roku.
Przewoźnik w omawianym okresie osiągnął 844,6 mln zł przychodów. To wzrost o 103 proc. r/r. W samym trzecim kwartale przewoźnik osiągnął 536,9 mln zł przychodów i 75,6 mln zł zysku netto w samym III kw. 2021 r.
Enter Air zanotował 177 mln zł EBITDA i 21,1 mln zł straty netto. Bez uwzględniania niegotówkowych różnic kursowych spółka miała 231,8 mln zł EBITDA i 33,6 mln zł zysku netto
Gdyby nie otaczające nas informacje na temat pandemii mogłoby się wydawać, że działamy w całkowicie normalnych warunkach. Dzięki naszemu modelowi biznesowemu, dynamika wyników finansowych jest prawie taka sama jak przed pandemią. Strata z I półrocza 2021 r. została z nawiązką odrobiona w III kwartale. Oczywiście jak zwykle wpływ na wynik publikowany w PLN mają wirtualne różnice kursowe wynikające z tego, że zobowiązania leasingowe muszą być wyceniane po kursie z dnia bilansowego, natomiast samoloty, będące przedmiotem tego finansowania, nie są wyceniane po tym kursie. Zniekształcenie wyników przez kursy walutowe zwiększa się za każdym razem, kiedy powiększamy flotę. Dla nas najważniejsze jest jednak, że Enter Air realnie zarabia i spłaca zadłużenie zaciągnięte w PFR. Realizujemy swoje kontrakty terminowo i udowadniamy, że jesteśmy jedną z najbardziej stabilnych linii lotniczych na europejskim niebie - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
Wyniki finansowe Grupy Enter Air w I-III kw. 2021 r.:
Enter Air miał w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. 844,6 mln zł przychodów, tj. o ponad dwa razy więcej od obrotów osiągniętych w analogicznym okresie 2020 r. Wzrost ten spowodowany był wypracowaniem przez przewoźnika dobrych wyników w sezonie letnim w którym wykorzystywana była cała posiadana flota 26 samolotów, w tym dwa dodatkowe Boeingi 737-800, które dołączyły do floty w lipcu oraz obie maszyny 737 MAX 8, najlepsze i jedne z najbardziej ekologicznych obecnie samolotów na świecie, które wróciły do wykonywania operacji lotniczych we flocie Enter Air w marcu tego roku. Pasażerowie chętnie podróżowali i wybierali sprawdzone destynacje turystyczne.
Spółka odnotowała 177 mln zł EBITDA, 70,4 zysku operacyjnego i 21,1 straty netto. Negatywny wpływ na wynik I-III kw. 2021 roku oprócz trzeciej fali Covid-19 w okresie marzec-kwiecień 2021 r. miało również osłabienie złotego do głównych walut co spowodowało, że negatywne różnice kursowe, wyniosły minus 54,8 mln zł. Zobowiązania leasingowe muszą być wyceniane po kursie z dnia bilansowego, natomiast samoloty, będące przedmiotem tego finansowania, nie są wyceniane po tym kursie. Powstaje więc wirtualna różnica, która powiększa się wraz ze wzrostem liczby samolotów. Od czasu zmian w Międzynarodowych Standardach Rachunkowości, różnice kursowe zaburzają wyniki spółek raportujących w standardach MSR.
W samym III kw. 2021 wyniki Enter Air były zgodne z założeniami spółki i pozwoliły znacząco odrobić straty poniesione przez przewoźnika w I półroczu 2021 r. Spółka miała 536,9 mln zł przychodów (+184% r/r) i 75,6 zysku netto (+120% r/r).
W sezonie letnim lataliśmy do większości wakacyjnych destynacji w których samoloty z logo Enter Air pojawiały się także przed pandemią. Na wielu lotniskach nawet zwiększyliśmy naszą obecność, dzięki pozyskaniu dodatkowych slotów. Umowy, które podpisaliśmy z touroperatorami zakładają też intensywny program w sezonie zimowym. Wprowadzenie dodatkowych testów przed podróżą nie było do tej pory przeszkodą dla turystów, więc mamy nadzieję, że nadal tak będzie - dodaje Grzegorz Polaniecki.
Na koniec III kw. 2021 r. Grupa Enter Air miała 363 mln zł środków pieniężnych. W lutym 2021 r. Enter Air otrzymał wsparcie w ramach rządowego programu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm w formie pożyczki płynnościowej w kwocie 287 mln zł. Uzyskane środki służą poprawie bieżącej płynności Spółki, spłata pożyczki następuje zgodnie z harmonogramem. 30 września 2021 r. Enter Air podpisał z PFR umowę pożyczki preferencyjnej w kwocie 78,1 mln zł, która jest elementem programu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział aktualności dnia:
Na czym powinien opierać się rozwój
Stabilny październik w hotelach, wyniki lepsze niż rok
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Ponad 450 odwołanych lotów z Polski
Grecja zmodernizuje przejście graniczne w Evzoni
Michael O`Leary przestaje być prezesem linii lotniczej
POT zachęca do podróżowania śladami Jana Pawła II
Młodzi sommelierzy zmierzą się w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto
Poznaliśmy tegoroczną najlepszą destynację turystyczną w Polsce
Nowe maksymalne stawki podatków lokalnych
Jak rozwija się rynek incentive travel w Polsce?
Brussels Airlines odrabiają straty
Podsumowanie wyjazdów ubezpieczających się turystów
Ponad 2 mln turystów w Toruniu
Co drugi Polak pojedzie na wakacje bez ubezpieczenia
Brytyjska gazeta doceniła polskie miasta
