Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Cyfryzacja hoteli jedynym wyjściem?
Branża hotelarska w Polsce stoi przed podwójnym wyzwaniem: dramatycznym niedoborem pracowników oraz coraz większymi wymaganiami ze strony cyfrowo obytych turystów. Rozwiązanie? Technologia.
Choć cyfryzacja w hotelach to już nie absolutna nowość, wciąż wdrażana jest zbyt wolno - uważają eksperci. Ich zdaniem przyszłość hotelarstwa zależy od tego, jak szybko uda się połączyć automatyzację z intuicyjną i spersonalizowaną obsługą. O tym, jak technologia będzie zmieniać hotelarstwo w Polsce, w perspektywie następnych 10 i 30 lat, rozmawiano podczas konferencji Hotel Investment Trends w Warszawie. Eksperci uczestniczący w debacie zgodzili się co do jednego: cyfryzacja to już nie przyszłość, a teraźniejszość.
Co więcej, nowoczesne technologie wciąż wdrażane są zbyt wolno. Turystyka rośnie, a ludzi do pracy ubywa. Musimy wdrażać technologie, które realnie nas odciążą. Nie mamy innego wyjścia mówi Jan Wróblewski, współzałożyciel sieci Zdrojowa Invest & Hotels. W jego ocenie sektor hotelarski technologicznie "został w tyle" i dziś nadrabia stracony czas.
Sami goście są gotowi na cyfrowe rozwiązania. A co z hotelami? O tym, jak może wyglądać przyszłość branży, świadczy dynamiczna ekspansja takich firm jak MyRest. To platforma oferująca zintegrowane rozwiązania cyfrowe dla sektora gastronomicznego. System został zaprojektowany tak, by odpowiadać na potrzeby zarówno gości, jak i restauratorów oraz personelu. Obejmuje funkcje rezerwacji, menu w formie QR, płatności online i bezgotówkowych napiwków, działając w ramach jednego, spójnego ekosystemu.
Skupiamy się na całym doświadczeniu klienta: od momentu rezerwacji, przez wizytę w lokalu, aż po ocenę usługi - wylicza Dominika Pieloch, Director of Operations w MyRest. Platforma umożliwia m.in. szybkie rezerwowanie stolików, konfigurację komunikacji z gośćmi oraz gromadzenie danych marketingowych. W trakcie pobytu goście korzystają z wielojęzycznego menu QR, a po wizycie mogą wypełnić ankietę, której wysoki odsetek odpowiedzi wpływa na widoczność lokalu w wyszukiwarkach. Tak, naszym zdaniem, wygląda najbliższa przyszłość - dodaje.
Ale z tym wszystkim wiążą się także wyzwania. Rosnące oczekiwania klientów, którzy przyzwyczajeni są do wygodnych aplikacji i bezobsługowych procesów, wymuszają na hotelach nowe podejście do obsługi. Dla jednych idealny pobyt to brak kontaktu z personelem, dla innych - wręcz przeciwnie. Kluczem ma być elastyczność i intuicyjność.Goście są na to gotowi. Czas, żeby branża hotelarska również była podkreśla Dominika Pieloch.
Istotne tematy drzemią także poza technologią. To między innymi kwestia zmian klimatycznych. Według oceny ekspertów, Polska może stać się atrakcyjnym kierunkiem turystycznym dla osób szukających chłodniejszego klimatu, co już teraz wpływa na strategie rozwoju sieci hotelarskich.
A czy w przyszłości branży jest jeszcze miejsce na pracę człowieka? Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska, studzi obawy związane z rozwojem między innymi sztucznej inteligencji. Technologia nie ma zastąpić człowieka, tylko sprawić, by jego praca była łatwiejsza i skuteczniejsza. Sztuczna inteligencja czy automatyzacja pomagają lepiej zrozumieć potrzeby klienta i szybciej na nie reagować tłumaczy. I dodaje, że obecna rewolucja cyfrowa jest znacznie głębsza niż wcześniejsza komputeryzacja: wymaga nie tylko nowego sprzętu, ale też nowych kompetencji, zarówno od pracowników, jak i od samych gości.
Michał Kanownik zaznacza też, że hotelarze powinni rozwijać kompetencje technologiczne, bo to one pozwolą im budować przewagę konkurencyjną. Komputeryzacja i digitalizacja to nie trend, lecz nowy standard mówi wprost prezes Cyfrowej Polski. W tym zakresie jednym z głównych wyzwań jest opór w absorpcji technologii, szczególnie wśród mniejszych obiektów. Ta niechęć wynika często z braku wiedzy, kompetencji lub po prostu odwagi. Dlatego, zdaniem Michała Kanownika oraz innych ekspertów uczestniczących w konferencji Hotel Investment Trends, potrzebni są liderzy zmiany, którzy rozumieją potencjał technologii i potrafią wdrożyć ją w sposób świadomy.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Sylwester sprzedaje się
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Dział badania rynku i analizy:
Kto wybierał małe obiekty noclegowe w 2024
Ilu turystów odwiedziło
Ceny w biurach jak przed dwoma
ETC: Silne wzrosty w europejskiej turystyce w I
Mniej miast, więcej tlenu -wzrost zainteresowania wypoczynkiem na łonie
ACI: Kraków Airport wśród lotnisk notujących największe
Turcja notuje wzrost przychodów z
IATA: rośnie popyt na loty, spadają wskaźniki wypełnienia
Rośnie liczba turystów w
GUS: liczba turystów w Polsce
WTTC: turystyka zbliża się do poziomów sprzed pandemii
Północna Izba Gospodarcza: Przedsiębiorcy czują gigantyczny chaos
Chińscy turyści wydają coraz więcej
PHH apeluje do sieci hotelowych o wycofanie się z Rosji i Białorusi
Sfinks będzie mógł wcześniej kupić całą Fabrykę Pizzy
Port Lotniczy Gdańsk w czołówce najlepszych lotnisk świata
EasyJet nie będzie ratować włoskiego przewoźnika
Owocne Lato 2018 dla Enter Air
Małopolska startuje z kampanią promocyjną na zagranicznych rynkach
Nowe udogodnienie dla pasażerów w Kraków Airport
Branża w ogólnie dobrym nastroju?
Rozporządzenie w sprawie cyfrowych certyfikatów COVID zaczyna obowiązywać
Prague Convention Bureau: Stan wyjątkowy nie wpływa na turystów ani bezpieczeństwo spotkań
Wakacje.pl przyglądają się walentynkowym wyjazdom
Czy spadek tureckiej liry powinien cieszyć polskich turystów?
z marco do Corwacji hotel Belveder .
Białowieża - Pizzeria Siciliana >> UNIKAJCIE
