Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
KLM przetestuje loty z napędem wodorowo-elektrycznym
Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM wraz producentem silników ZeroAvia ogłosiły, że podejmą prace nad lotem demonstracyjnym o napędzie wodorowo-elektrycznym, który jest planowany w 2026 roku. W samolocie zostaną zastosowane wodorowo-elektryczne silniki ZeroAvia ZA2000, przeznaczone do dużych samolotów turbośmigłowych, które można wykorzystywać na trasach regionalnych.
Według badań, zastosowanie tego typu silników, pozwoli zmniejszyć emisje z lotu nawet o 90 procent w porównaniu z lotem na tradycyjnym paliwie lotniczym. Współpraca KLM i ZeroAvia ma dostarczyć cennej wiedzy i bazy dowodowej, która pozwoli KLM na wprowadzenie do swojej siatki czystszych lotów. Co więcej, projekt demonstracyjny przyspieszy rozwój koncepcji i zastosowanie lotów napędzanych wodorem w całej Unii Europejskiej.
Silniki wodorowo-elektryczne wykorzystują wodór w ogniwach paliwowych do wytwarzania energii elektrycznej, która jest następnie wykorzystywana do napędzania silników elektrycznych w celu obracania śmigieł samolotu. Jedyną emisją generowaną podczas lotu jest niskotemperaturowa para wodna, dlatego też badania szacują, że zastosowanie wspomnianych silników pozwoli ograniczyć wpływ na klimat nawet o 90% w porównaniu z typowymi operacjami lotniczymi napędzanymi naftą lotniczą.
Głównym celem wspólnego projektu KLM i ZeroAvia będzie przeprowadzenie w 2026 r. lotu demonstracyjnego z punktu A do punktu B pomiędzy dwoma lotniskami. W najbliższym czasie partnerzy będą poszukiwali optymalnej pary lotnisk, a także uzyskiwali zezwolenie na loty w oparciu o odpowiednie regulacje. Konieczne jest też zorganizowanie dostaw ciekłego paliwa wodorowego i utworzenie infrastruktury wspierającej tankowanie samolotów.
Do tej pory firma ZeroAvia przeprowadziła szeroko zakrojone testy prototypu swojego pierwszego silnika ZA600 na pokładzie samolotu Dornier 228 w swojej brytyjskiej bazie. Firma przeprowadziła także zaawansowane testy naziemne w USA i Wielkiej Brytanii dla kluczowych technologii elementów składowych systemu ZA2000, w tym zbiorników kriogenicznych lub LH2 oraz opatentowanych wysokotemperaturowych ogniw paliwowych PEM i elektrycznych systemów napędowych. Silnik ZA2000 znajdzie zastosowanie we flocie samolotów turbośmigłowych, takich jak ATR72 lub Dash 8 400, które posiadają do 80 miejsc na pokładzie i są wykorzystywane do lotów regionalnych.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Prezes ULC w Komitecie Koordynacyjnym ECAC
Poznaj innowacyjne narzędzie dla specjalistów z branży turystycznej
Park kulturowy nie dla wszystkich - Przemyśl wnioski z Krosna
Niewielkie spadki cen wyjazdów
Sejmowa komisja gospodarki i rozwoju przyjęła tzw. ustawę odszkodowawczą
Francja chce przyciągnąć turystów
Orbis sprzedał działalność serwisową
LOT przywróci połączenie z Lublina
Turyści nazwani szarańczą - czy na pewno słusznie?
Miasta apelują o uregulowanie najmu krótkoterminowego
Rzecznik MŚP zgłasza 10 postulatów, które mają pomóc przedsiębiorcom
Do sprzedania - dwie domeny biura podróży (studenckie i wycieczki szkolne)
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Transline - Przewóz osób Toruń Holandia Belgia Niemcy Polska
We Włoszech zakończono stan wyjątkowy
Morze Martwe kurczy się w zastraszającym tempie
Sfinks będzie miał dodatkowe środki na rozwój
Turyści już nie będą mogli swobodnie przywozić wszystkich owoców
UOKiK wymusi zmiany na liniach?
Ankieta dla klientów biur podróży
Na Euro 2012 powstanie nowoczesny dworzec kolejowy w Poznani
